۲۳۱۹۰۱
۵۲۴۹
۵۲۴۹
پ

خالق يك اثر هنري زيبا باشيد!

اگر شما هم دستي در هنر داشته باشيد، قطعا با هنر پتينه آشنايي داريد؛ هنري كه با آموزشي صحيح، بسيار سريع آن را خواهيد آموخت. رنگ‌ مورد استفاده در پتينه، آكریليك است.

خالق يك اثر هنري زيبا باشيد!
مجله منزل: اگر شما هم دستي در هنر داشته باشيد، قطعا با هنر پتينه آشنايي داريد؛ هنري كه با آموزشي صحيح، بسيار سريع آن را خواهيد آموخت. رنگ‌ مورد استفاده در پتينه، آكریليك است. آكریليك هيچ بوي آزار‌دهنده‌اي ندارد و كوچك‌ترين حساسيتي براي فرزند خردسال شما در خانه ايجاد نمي‌كند.

با يادگيري اين هنر اصيل بدون آنكه به فضاي زيادي احتياج داشته باشيد در كنجي از فضاي خانه‌تان هم مي‌توانيد خالق اثري زيبا باشيد. در ادامه و گام به گام دو تكنيك چوب و پلي‌استر پتينه با بياني ساده به شما آموزش داده مي‌شود. بعد از آنكه هنر پتينه را آموختيد، اين خلاقيت شماست كه هنرتان را از بقيه متمايز و منحصر به فرد مي‌كند. تازه شايد از آن دسته افرادي باشيد كه خالق تكنيكي جديد در اين هنر اصيل باشيد!

خالق يك اثر هنري زيبا باشيد!

تكنيك دكوپاژ روي چوب

۱.براي داشتن يك جعبه جواهرات زيبا كافي است كمي زمان بگذاريد و به جاي آنكه اين جعبه را از فروشگاه خريداري كنيد، خودتان خالق آن باشيد! مي‌پرسيد چطور؟ كافي است سري به يك فروشگاه معتبر رنگ‌هاي آكریليك بزنيد. تنها ابزار مورد نياز شما براي داشتن اين جعبه جواهرات زيبا يك عدد جعبه چوبي، قلم‌مو، رنگ آكریليك، محلول مجيك دكوپاژ، استپ ۱ و ۲ ترک کوییک کراکل و يك برگ كاغذ دكوپاژ با طرحي به دلخواه شماست. پس هرچه سريع‌تر اين ابزار ساده‌ را تهيه کنید و دست به كار شويد.

خالق يك اثر هنري زيبا باشيد!

۲.روي تمام جعبه چوبي را با استفاده از يك قلم‌موي سر پهن و رنگ سفيد مات بپوشانيد. براي اينكه در انتهاي كار، جعبه جواهرات شما زيباتر شود، سعي كنيد تمام سطح جعبه را به صورت يكسان بپوشانيد تا هیچ قسمتي بدون رنگ باقي نماند سپس صبر كنيد تا رنگ روي جعبه خشك شود. در مرحله بعد مي‌توانيد بعضي قسمت‌هاي اين جعبه سفيد را با استفاده از تكنيك ترك، متفاوت از باقي جعبه طراحي كنيد. به اين شكل كه در مرحله اول، يك لايه از استپ ۱ كویيك كراكل را روي قسمت مورد نظر بزنيد و صبر كنيد تا خشك شود. سپس در مرحله بعد با يك لايه از استپ ۲ کوییک كراكل (به رنگ دلخواه‌تان) روي سطح مورد نظر را بپوشانيد. بعد منتظر بمانيد تا شروع به ترك خوردن كند. در نهايت برخي از قسمت‌هاي بدنه اصلي جعبه جواهرات شما با كمك اين تكنيك آموزشي با ترك‌هايي ريز پوشانده خواهد شد.

خالق يك اثر هنري زيبا باشيد!

۳.حالا وارد مرحله دكوپاژ مي‌شويم. براي اينكه جعبه شما منحصرا براي خودتان باشد مي‌توانيد آن را زيباتر هم كنيد؛ آن هم تنها با يك تكه كاغذ دكوپاژ! كافي است به ابعاد در جعبه، كاغذ دكوپاژ را برش دهيد. روي در جعبه كمي مجيك دكوپاژ بريزيد و آن را روي سطح در جعبه پخش كنيد. كاغذ دکوپاژ را روي آن قرار دهيد و به صورتي اين كاغذ را روي در جعبه بكشيد که هيچ چروكي روي سطح كار ايجاد نشود. مجددا چسب را روی کاغذ بریزید و آن را روی تمام سطح پخش کنید. این کار باعث می شود چروک های ریز از بین بروند. حالا اجازه دهيد تا خشك شود. در انتها از يك تثبيت‌كننده مناسب استفاده كنيد. اگر قصد داريد براي دختري نوجوان جعبه جواهرات درست كنيد، بهتر است طرح كاغذ دكوپاژ را فانتزي‌تر انتخاب كنيد.

تكنيك فويل طلايي روي پلي‌استر

۱.قبل از شروع رنگ‌آميزي، حتما روي سطوح ناصاف ظرف ميوه‌خوري را سمباده بزنيد. سپس ظرف را بشوييد و منتظر بمانيد تا كامل خشك شود. ظرف خشك شده را روي ميزي كه مي‌خواهيد كار كنيد، قرار دهيد. رنگ آكریليك قهوه‌اي سوخته را كامل با قلم‌مو روي ظرف بكشيد تا تمام سطح سفيد رنگ پلي‌استر قهوه‌اي شود و لكه سفيدي باقي نماند. بهتر است براي رنگ‌آميزي از قلم‌مو ی سرنرم استفاده كنيد. سپس صبر كنيد تا كامل خشك شود. يكي از مزيت‌هاي بي‌شمار رنگ‌هاي آكریليك هنري اين است كه به سرعت خشك مي‌شوند.

خالق يك اثر هنري زيبا باشيد!

۲. زماني كه ظرف شما خشك شد، چسب گيلدينگ را روي سطوح برجسته ظرف ميوه‌خوري بزنيد. اگر سوال شما اين است كه چرا فقط سطوح برجسته؟ لطفا كمي صبر داشته باشيد. بهتر است ظرف را دو، سه ساعت كنار بگذاريد. زماني مي‌توانيد وارد مرحله بعد شويد كه انگشت شما به سختي از روي سطوح چسب‌خورده جدا شود. در مرحله بعد بايد روي سطوح برجسته ظرف، تكه‌اي از يك فويل طلايي‌رنگ قرار دهيد و روي آن را خوب ماساژ دهيد. بعد به سرعت و محكم فويل را از ظرف جدا كنيد. مشاهده خواهيد كرد كه لايه‌ طلايي‌رنگ زيبايي روي آن قسمت برجسته باقي مانده است.

خالق يك اثر هنري زيبا باشيد!

۳ .تمام سطوح برجسته را به همان ترتيبي كه آموزش داده شد با ورق فويل طلايي بپوشانيد. درواقع نماي اصلي ظرف شما در اين مرحله آماده است. خودتان فكرش را مي‌كرديد كه به همين راحتي صاحب يك ظرف زيباي ميوه‌خوري شويد؟ با استفاده از اين تكنيك مي‌توانيد ظروف، آينه يا هر وسيله پلي‌استر ديگري را هنرمندانه رنگ‌آميزي كنيد.

خالق يك اثر هنري زيبا باشيد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج