۲۳۷۹۳۹
۳۸ نظر
۵۰۹۴
۳۸ نظر
۵۰۹۴
پ

بهانه های زنانه و مردانه برای خیانت!

در دهه گذشته خیانت به همسر در جامعه ما بسیار افزایش یافته است که فقدان عشق و علاقه، سهل انگاری همسر، بی خطر دانستن اصل خیانت، زیاده خواهی را می توان از دلایل اصلی بی وفایی همسران به حساب آورد.

بهانه های زنانه و مردانه برای خیانت!



ماهنامه کافه زندگی: متاسفانه طی تحقیقات اخیر، آمارها و گزارش ها نشان می دهند در دهه گذشته خیانت به همسر در جامعه ما بسیار افزایش یافته است که فقدان عشق و علاقه، سهل انگاری همسر، بی خطر دانستن اصل خیانت، زیاده خواهی را می توان از دلایل اصلی بی وفایی همسران به حساب آورد.

بهانه های زنانه

خیانت های زنانه به عوامل مختلفی بستگی دارد که می توان از آن جمله به موارد زیر اشاره کرد:

دلیل شماره یک: فقدان رابطه ای گرم و صمیمانه با همسر

یکی از عوامل اصلی این خیانت ها روابط نامناسب زن و شوهر است، درواقع زمانی که زوجین، روابط خوبی نداشته باشند، این احتمال وجود دارد که خانم به همسرش خیانت کند.

اختلالات که به مرور زمان برای برخی مردان به وجود می آید و نیز مشکلات شخصیتی باعث می شود که مرد نتواند به همسرش محبت کند که نتیجه این فقدان محبت و روابط گرم و صمیمی، خیانت خواهدبود.

مسلما زنانی که از جانب همسرانشان محبت کافی دریافت کنند و یا روابط خوبی میانشان برقرار باشد، احتمال خیانت در آن ها بسیار کم است.

دلیل شماره دو: گذشته بی بند و بار زن

یکی دیگر از عوامل خیانت خانم ها، می تواند گذشته وی باشد؛ مثلا وقتی زن در خانواده ای آزاد و به اصطلاح، بی بند و بار پرورش یابد و تربیت شده باشد، تربیت غلط گذشته او باعث می شود حتی بعد از ازدواج هم این روابط را حفظ کند. برخی از زنان که در دوران مجردی روابط صمیمانه یا دوستی ها و روابط زیادی داشته اند، برایشان بسیار سخت است خود را در زمان تاهل کنترل کنند؛ بنابراین در همان چهارچوب به روابط خود ادامه می دهند.

دلیل شماره سه: داشتن احساس تنهایی

مسائل شخصیتی بسیاری وجود دارد که ممکن است یک زن به سختی دقایق یا ساعاتی را تنها و بیکار بگذراند و تحمل کند. آن ها وقتی می بینند همسرشان به دلیل مشغله کاری نمی تواند برای آن ها وقت بگذارد، برای پرکردن تنهایی شان ترجیح می دهند وقتشان را با دیگران یا جنس مخالف خود پر کنند.

دلیل شماره چهار: عوامل فردی و اختلالات شخصیتی زنان

عوامل فردی و اختلالات شخصیت و یا ویژگی های طرفین می تواند بستری برای خیانت باشد. وقتی در جامعه این روابط ناشایست، رواج یابد، امکان دارد زن وسوسه شود که این رابطه ها را تجربه کند.

بهانه های زنانه و مردانه برای خیانت!

دلیل شماره پنج: دوران مجردی محدود

برخی دیگر از زنان به دلیل اینکه گذشته خوبی نداشته اند و یا زمان مجردی خیلی محدود بوده اند، وقتی شرایطی را می بینند که در آن، زنان و مردان رابطه آزادانه ای با هم دارند، سعی می کنند برای جبران گذشته خود به خیانت رو بیاورند. درواقع شرکت در مهمانی های مختلط، ارتباط با دوست ناباب و مسائلی دیگر می توانند انگیزه خیانت را زیاد کنند.

دلیل شماره شش: مشکلات اقتصادی

مسئله دیگر مشکلات اقتصادی است که البته به تنهایی نمی تواند عامل خیانت زنان باشد؛ چرا که فرد ممکن است نیازهای مالی بیشتری را در خود احساس کند؛ ولی اگر پایبند چهارچوب های اخلاقی باشد، امکان ندارد در هر شرایطی، به دنبال وضعیت معیشتی بهتر با فرد دیگری باشد.

دلیل شماره هفت: اختلالات شخصیتی

برخی اوقات فرد نتوانسته با همسرش زندگی کند و به همین دلیل شاید بارها و بارها ازدواج کرده است. بهترین راهکار در این مورد این است که باید علت این رابطه ها در سطح فردی مشخص شود و فرد به روان شناس مراجعه کند. در حقیقت باید مشخص شود که فرد، گرفتار اختلالات شخصیتی است یا خیر؛ چون ممکن است درگیر روابط چندگانه شود و زیاد وفادار نباشد. برخی افراد نیز شخصیت ناهنجار و ضداجتماعی دارند؛ بنابراین در سطح خانوادگی باید مداخلات اجتماعی و فرهنگی صورت بگیرد.

برای اینکه در جامعه زنان آسیب نبینند و نیز برای حفظ حریم خانواده، بیشتر خانواده ها باید آموزش ببینند و حتی لازم است آموزش هایی از طریق رسانه های گروهی، تلویزیون و رادیو صورت گیرد و این افراد باید بدانند که چنین مسائلی تا چه حد می تواند هم به آینده خود و هم به آینده فرزندانش، آسیب جدی وارد کند.

بهانه های مردانه

دلیل شماره یک: از بین رفتن عشق و علاقه

افسوس که پس از گذشت زمان طولانی با هم بودن، برخی مردان آن عشق، علاقه و احساسی را که در ابتدا به همسرشان داشتند، از دست می دهند؛ در حالی که این رابطه به جزئی از وجودشان مبدل شده است. حقیقت آن است که جدایی بسیار دردناک بوده و تاثربرانگیز است؛ پس به جای جدایی باید چاره ای برای ادامه زندگی شیرین در کنار هم اندیشید.

دلیل شماره دو: جذاب نبودن همسر

گاهی اوقات سرکردن مدت طولانی با یکدیگر زنان را تنبل و سست می کند؛ به این معنا که دیگر آنان به ظاهر خود نمی رسند و مانند قبل جذابیتی ندارند و تلاشی هم برای جذب کردن شوهرشان نمی کنند؛ بنابراین مرد دیگر همسرش را مانند قبل زیبا نمی داند؛ بنابراین زندگی با او هیجان و لذت قدیم را نخواهدداشت.

دلیل شماره سه: سهل انگاری زنان

اکثر زنان خیلی سریع و راحت شوهرشان را به خاطر بی وفایی او می بخشند که این موضوع شاید به دلیل ترس از تنهایی یا رقیق القلبی و مهربانی آن ها باشد؛ حتی ممکن است برخی از زنان خود را مقصر اصلی خیانت شوهرشان بدانند و قدم هایی را برای بهبود روابطشان بردارند. این واقعیت که بسیاری از زنان به شوهرشان اجازه گریز از جرم را می دهند، ممکن است زمینه مضاعف شدن مشکلاتشان را فراهم کند.

بهانه های زنانه و مردانه برای خیانت!

دلیل شماره چهار: اخلاق و رفتار غیرقابل تحمل همسر

رفتارهای زشت، نق زدن ها و نزاع های مدام، عوامل مناسب و زمینه ساز ایجاد سردرد است و در تصور برخی مردان، البته به غلط، خیانت بهترین راه فرار از جهنم خانه و نیز بهترین مسکن برای آرام کردن این درد به شمار می رود.

دلیل شماره پنج: بی خطر شمردن خیانت

به قول معروف «ز دست دیده و دل هر دو فریاد/ که هرچه دیده بیند، دل کند یاد» این بیت قدیمی تا زمانی که دوربین مداربسته ای برای کنترل مردان وجود نداشته باشد، یک حقیقت به شمار می رود. برخی تصور می کنند در صورتی که خیانت کنند، نه کسی متوجه می شود و نه به کسی آسیبی می رسد و این استدلال را بهانه ای برای انجام عمل زشت خود قرار می دهند؛ اما لازم است این نکته را بدانید که هرقدر مردان به دلیل کنترل نشدن، حیله گرتر شوند، زنان به همان اندازه شبکه و ابزار کنترلی خود را گسترش خواهندداد!

دلیل شماره شش: خیانت همسر

برخی مردان وقتی به بی وفایی همسرشان پی می برند، تنها راه آرام کردن و فرونشاندن خشمشان را مقابله به مثل می دانند که این کار، عملی غیرمنطقی است.

دلیل شماره هفت: عدم تمایل خانم ها به برقراری روابط

برخی از زنان ممکن است تمایلی به برقراری روابط زناشویی با شوهر خود نداشته باشند یا کمتر به این موضوع اهمیت دهند که این امر ممکن است باعث فشارهای روانی و جسمانی به مرد شده و در نهایت منجر به کج روی او شود.

نتیجه: خیانت در زندگی امری نکوهیده و ضداخلاقی است که اثرات زیان بار آن قطعا دیر یا زود گریبان گیر فرد خواهدشد؛ بنابراین چنانچه مشکلاتی در روابط وجود دارد، باید با دید باز به آن ها نگریست و با اندیشه و تدبیر برای برطرف کردن آن ها کوشش کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر جور حساب کنی ازدواج تو ایران ضرره! اگه تو کشورای غربی باشی میتونی تا 40-50 سالگی فقط با این و اون دوست باشی حتی ازشون بچه پیدا کنی بعد اگه خواستی باشون ازدواجم بکنی اگه تو کشورای عربی باشی طبق احکام شرعی میتونی 4 تا زن داشته باشی و با همشون در صلح و صفا زندگی کنی اما تو ایران فقط میتونی 1 زن بگیری که اونم از صب تا شب نق میزنه تازه باید کلی هم مهریه بدی.

      پاسخ ها

      • ایرانی

        کاملا موافقم
        کاملا درسته

      • دریا

        شما اگه زن داری بلد بودی یکاری میکردی اون 1دونه هی بجونت نق نزنه اگه پولشو داری و رسمشو بلدی بسم الله 6تا 6تا بگیر والاااااااااااااااا واسه بی عرضگی خودتون بهانه نیارین لطفا!!!

      • نیما

        قربون دهنت یوزرجان. تو ایران زنا خیلی پررو شدن.

      • afagh

        واقعا برات متاسفم یوزر خان
        چرت و پرتم نگو خیلی راست میگی برو خارج از کشور زندگی کن اگه اینقد امکانشو داری
        چچچچچقدر بی شرم و بی غیرت هستی که میگی فقط با این و اون دوست باشی و زاشون بچه پیدا کنی
        تو اصلا دین داری؟!
        حاضری بخاطر هوس بازی خودت دست به کاری ضد اخلاقی و ضد انسانی و ضد دینی بزنی
        کسانی مثل تو بدبخت ترین آدمای روی زمین هستن

    • کاربر

      7 بهونه برای خانوما نوشته شده که 4 تا از اون ایراد صد درصد از خانوما و 3 تا موردش با همسر مشترک هست
      7 بهونه برای آقایون نوشته شده که 5 تا از اونا باز ایراد از خانوماس ....... یعنی ایراد آقایون باز بر می گرد به مشکل از طرف خانوما .... واقعا ممنون از این اظهارنظر کارشناس محترم !!!!

    • مجتبی

      دلیل شماره هشتک: جم تی وی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا این طور نیست دوست عزیز اگر کسی زندگیشو دوست داشته باشه عمرا سونامی هم نمیتونه اساس عشق به خانواده رو متزلزل کنه چه برسد به این شبکه های بی سرو ته که همش عشق های ثانیه ایه .......من که با هیچکدوم از سریالهای عشقیشون حال نمیکنم و میدونم اساس عقلی نداره

    • بدون نام

      مقاله کاملا نگاه یک طرفه داره. برای دلایل خانمها خود خانمها مقصرند اما برای دلایل اقایان اکثرا باز هم به خانمها و کم گذاشتن اونها برمیگرده. اصلا حرفی از اختلال شخصیتی برای اقایان نیست. یا تنوع طلبی یا بی بند و باری. در صورتیکه در اکثر مواقع خیانت از جانب اقایون قابل لمس تر هست در جامعه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته در یک کشور مردسالار که مردها رو وقیح و متوقع بار میاره نظر شما درست به نظر میرسه!! وگرنه برای اینکه زنان با مردان رفتار خوب داشته باشند ابتدا باید مردان با شخصیت و باشعور پدید بیایند که ... بگذریم !

    • sara

      به هر دلیلی که بهت خیانت میکنه باید رهاش کنی.چون روحیه ی خیانت کارانه داره.وجود مشکلات و گرفتاری ها باعث نمیشه به طرفت خیانت کنی.احساس تنهایی میکنی؟بهش بگو.دیگه به ظاهرش نمیرسه؟ بهش بگو.اگه نمیتونی تحمل کنی جدا شو.خیانت کثیف ترین کاریه که آدما در حق هم میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین کاملا باهات موافقم

    • کیمیا

      من به شوهرم خیانت کردم وهمچنان ادامه داره.....خدایا خودت دستمو بگیر اراده م ضعیف شده....علتش هم فقط و فقط زیاده خواهیامه ...تنهایی بی پولی..مشغله همه و همه بهانه هست

      پاسخ ها

      • مهران

        هی روزگار....

      • بدون نام

        انشالا که خدا کمکت میکنه. اگه آدم با اعتقادی هستی سعی کن قویترش کنی. مثلا نماز صبحتو بخونی و بعدش با خودن بگی حیفه این روزی رو که با نماز صبح شروع کردم با گناه خرابش کنم. اگه مذهبی نیستی اینو سرلوحه زندگیت قرار بده که هرچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند. یه لحظه که همسرتو در حال خیانت کردن به خودت تصور کنی میبینی که چقدر دلت می لرزه و شاید ارادت برای ترک این کار قوی تر بشه.
        در کل به نظرم اگه توانشو داری حتما پیش مشاو برو.

      • اشکان

        لا اقل کاربرای این جا رو اغفال نکن عجب دوره زمونهای شده انشاللاکه حرفات دروغه باورش سخته خدا به راه راست هدایتت کنه

      • احمد

        همین که خودت میدونی داری اشتباه میکنی جای امیدواری است،همین که واقع بین هستی جای امیدواری هست،همین که اشتباه خودتو توجیه نمیکنی جای امیدواری هست

    • majid

      ببینید من یه مثال میزنم شما هر روز نهار فقط شیر بخورید چی میشه معلومه بعد از یه مدت تکراری میشه دقیقا مانند خیانته باباجان ما مردها را خداوند تنوع طلب آفریده پس چرا باید هر روز فقط شیر بخوریم خیلی دلمون می خواد از غذاهای مختلف تست کنیم همانطور که شاعر می فرماید هر گلی یه بویییییی داره .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بفرمایید جناب مجید.نتیجه اش میشه نظر کیمیا ....

      • بدون نام

        فکر کنم شما باید برین دکتر

      • احسان

        نظرت کاملا درسته
        دقیقا شبیه حیوانات که فعالیت هاشون برمبنای غریزه است بخصوص از نوع جنسی
        آیا انسان با حیوان تفاوتی ندارد؟!

      • دریا

        آقا مجید یه گلی تو مرداب وجود داره اسمش نیلوفر بپا تو مرداب غرق نشی!!

      • majid

        سلام دوستای گلم بخدا این نظرو برا شوخی نوشتم چون واقعیتش اصلا نظر من این نیست راستش یه همکاری داشتم خیلی سال پیش به خانمش خیانت می کرد و همیشه به من خیلی یه جون مجرد بیست ساله بودم برا دلیل آوردن این مثالو میزد و جالبه خانمش بسیار جای خواهری زیبا بود اصلا من نمیتونستم درک کنم الان 10 سال از اون قضیه گذشته من ازدواج کردم و حتی یک بار یه خیانت فکر نکردم .

      • بدون نام

        ایذز بگیری انشاللا

    • بدون نام

      یه جلسه توجیهی واسه تعهد بذارید

    • بدون نام

      زنها عروسک مردها نیستند که مدام در آرایشگاه و مطب دکتر زیبایی و ...وقت بگذرونند تا برای مردان جذاب به نظر برسند!! مگر مردها خودشون چی هستند که دنبال عروسک هستند؟! با این دلیل مردها می تونن به سادگی زنی که 50 ساله ست رو ترک کنند چون دیگه جوان نیست!! انگار نه انگار همین مردها پنج سال کمتر از زن ها عمر می کنند یعنی زودتر پیر می شوند .

      پاسخ ها

      • zizi

        کاملا موافقم، یه مرد وقتی دختری رو میبینه همونطور که هست پسندیده. چرا باید ما مدام دنبال علایق همسرمون باشیم خودمونو اون شکلی کنیم که اونا دلشون میخواد. بعضا خانوما خودشون چیزی رو که همسرشون میخواد رو دوست ندارن ولی به خاطرشون تغییر میکنن. و این تغییر تا یه جایی پیش میره. بعد خسته میشن

    • بدون نام

      تنهایی خیلی بهتر از زندگی با مردیه که زن رو در حد عروسک می بینه . بنا بر تحقیقات هم این مردها هستند که از تنهایی ضرر می کنند نه زن ها .

      پاسخ ها

      • مردونه

        چه قدر بده این رابطه های قبل از ازدواج که باعث این دیدهای منفی میشه میشه....

    • بدون نام

      یه جلسه توجیهی واسه تعهد بذارید

    • بدون نام

      اقایی که نمیتونی هر روز شیر بخوری و باید دایم از غذاهای دیگه تست کنی پس لابد برات اشکالی نداره اگه دیگران هم بخوان بستگانت رو تست کنن چون خدا اونا رو هم تنوع طلب افریده!!!!!!

    • بدون نام

      علت اخری چرت و پرت گویی مادر شوهر و بد کردن زن در نظر مرد

    • بدون نام

      عجببببببببببببببب

    • نیما

      دوستان دقت کنید که مرد میتونه 4 تا زنو عقد دائم داشته باشه و هرچقدر دلش میخاد صیغه کنه. این حقیه که خدا برای مردا قرار داده همونطور هم که برای شما زنا حق مهریه و نفقه و اجرت المثل قرار داده. اگر شما خانوما به این حق معترضید، باید در ازای این که مردا ازدواج مجدد نمیکنن، مهریه و نفقه و اجرت المثل و این قبیل حقوقتونو ببخشین. قبوله؟

    • اشکان

      شیر که غذای کاملیه خیلی گیجی سوء هاضمه نکنی ی وقت همه جی
      حلالش بهتره

    • بدون نام

      اقا نیما شما مهریه و نفقه و اجرت المثل زن اولت و بده اگه تونستی بعد برو با یکی دیگه ازدواج کن دقت کن !!!! ازدواج
      مردها میخوان زیر ابی برن و بدون هیچ تعهدی خیانت کنن چون حق و حقوق همون یکی و هم نمیتونن بدن چه برسه به چهار تا در نتیجه چهار تا زن نمیگیرن یکی میگیرن با بقیه همینطوری رابطه دارن این اسمش خیانته

    • شاهین

      با احترام به همه دوستان
      الان تو ایران خیانت دیگه مرد و زن نمیشناسه و از خانمها و آقایونی که خیانت میکنن اگه بپرسین چرا اینکار رو میکنیین هزاران بهونه میارن ....... در صورتی که به نظر من همش بهونه ست برای اینکه سر وجدان و اخلاقیات کلاه بذارن وگرنه بنظر من اگه اون طرف بگه : دوست دارم , حال میکنم , تنوع طلبم , لذت میبرم ....... ( که البته توجیح نمیشه کرد ) فکر کنم بهتره . حداقل آدم با خودش رو راست باشه و لش بازی خودش رو گردن زن یا شوهر خودش نندازه . یا حق

    • بدون نام

      سلام میشه کمکم کنید من 25سالمه ی پسر سه ساله دارم چهار روز پیش فهمیدم شوهرم با ی زن پیام بازی میکنه.بعد متوجه شدم ک زنه دوستمه ک باهاش رفت و امد خونوادگی داریم.دلیلشو ازش پرسیدم گفت چون بقیه میگفتن دوس داشتم تجربه اش کنم هفت ماه باهاش دوست بوده نمیتونم درکش کنم الان باهاش اشتی کردم الکی میخندم وانمود کردم فراموش کردم اما هنوز عذاب میکشم کمکم کنید چیکارکنم بخاطر من سیگار و ترک کرده کلی گریه کرد گفت ببخشم ی فرصت دیگه بهم بده جبران میکنم. چیکار کنم من هنوز عاشقشم فقط میترسم دوباره خیانت کنه.اگ کسی تجربه شو داشته لطفا بهم بگه چیکار کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج