جاباما
۳۴۴۹۳
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

راه هایی برای موفقيت در استخدام

پس از ابتدایی‌ترین مراحل جست‌وجوی شغل و ارسال رزومه، در گام بعدی مصاحبه‌ها آغاز می‌شوند. کارجویان در رشته‌های مختلف با توجه به نوع توانایی‌ها و تخصص‌ها برای مصاحبه به شرکت متقاضی دعوت می‌شوند.

بازار کار :

پس از ابتدایی‌ترین مراحل جست‌وجوی شغل و ارسال رزومه، در گام بعدی مصاحبه‌ها آغاز می‌شوند. کارجویان در رشته‌های مختلف با توجه به نوع توانایی‌ها و تخصص‌ها برای مصاحبه به شرکت متقاضی دعوت می‌شوند. در جریان مصاحبه هر شرکت و سازمان از الگویی خاص برحسب دستورالعمل و قوانین خود استفاده می‌کند. برخی از مدیران ومصاحبه‌کنندگان برای ارزیابی و شناسایی مهارت‌ها و توانمندی‌های کارجویان به جز آزمون کتبی در مرحله شفاهی و به طور عملی نیز عملکرد کارجویان را می‌سنجند تا ضمن انتخابی شایسته خلاقیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد کارجویان را نیز بشناسند و بهترین فرد را برای احراز پست‌های کلیدی سازمان برگزینند.


راه هایی برای موفقيت در استخدام

از این منظر، ارزیابی مهم‌ترین مرحله در جریان اشتغال محسوب می‌شود. در واقع عبور از این مقطع، استخدام کارجویان و تداوم همکاری آنان را به همراه خواهد داشت. براي آشنايي بيشتر با راهكارهاي مصاحبه و انتخاب شغل با ما در اين مقاله همراه شويد.

برنامه ریزی

برای آغاز مصاحبه باید طرح و برنامه داشته باشید. تصمیمات لازم برای اجرای طرح‌های اشتغال را با یادداشت برروی یک دفترچه و ارائه لیست اهداف شروع کنید. خطوط تولید جدید، افزایش کارمندان، افزایش بهره وری با مدیریت اجرایی جدید، آغاز صادرات، گسترش نمایندگی‌ها و هزاران طرح اقتصادی دیگر بدون یک برنامه منظم امکان پذیرنیـست. پس با افکار و ابداعات جدید، تطبیق دانـش و مهــارت با طرح‌ها و محصولات نوین، بهره وری را افزایش دهید. یکی از خواص مهم یادداشت برداری، الگویی است که طی چندین مرحله آزمایش و خطا و تئوری‌هـای مختـلف به‌دست آمده است. این طرح حاصل تلاش خود شماست و پشتوانه‌ای علمی برای اهداف بلند مدت تلقی خواهد شد.

انتخاب شغل

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و دانش‌آموختگان دوره‌های فنی و مهندسی انتخابی آگاهانه بر پایه رشته تحصیلی و مهارت کسب شده است. مهم‌ترین معیارهای انتخاب شغل چیست و با استفاده و راهنمایی از چـه راهــکارهایی می‌تـوان به شـــغل ایــده‌آل دست یافت؟ در واقع در گام نخست باید شغلی را برگزینید که متناسب با رشته تحصیلی و تخصص خودتان باشد. امروزه تخصص‌گرایی و انتخاب افراد حرفه‌ای در مشاغل مختلف هدفی است که با توجه به نیاز شرکت‌ها و سازمان به منابع انسانی محقق می‌شود. در واقع هر فردی بهترین کارشناس و استعدادیاب برای انتخاب شغل است. زیرا به توانمندی‌ها و علایق خویش واقف است؛ نقاط ضعف و قدرت خویش را می‌شناسد و با توجه به مهارت و انگیزه‌ای که دارد می‌تواند به ایده‌آل‌های شغلی خود دست یابد. کسب اطلاعات کافی درباره نوع مشاغل مختلف، آشنایی با نحوه فعالیت، نوع مهارت و ویژگی‌های هر شغل می‌تواند کلیدهای اولیه و راهکارهای مناسبی را پیش‌روی کارجویان و فارغ‌التحصیلان قرار دهد.


آگاهی و مهارت نسبت به مشاغل مختلف

عرصه کسب و کار امروزه در حصار تخصص‌ها و دانش فارغ‌التحصیلانی است که با انتخاب صحیح در راستای مهارت و استعداد خویش گام برداشته‌اند و با کسب تجربه از میدان رقابت سربلند بیرون آمده‌اند. هر چقدر در این عرصه کارآزموده‌تر و ماهرتر باشید، فرصت‌های اشتغال بهتر و مناسب‌تری را کسب خواهید کرد. در واقع هر شغلی مصائب و مشکلات خاص خودش را داراست اما آنچه در این میان حائزاهمیت است، تجربه‌اندوزی و تبدیل چالش‌ها به فرصت‌ها خواهد بود. آگاهی، مطالعه و مشاوره با کارشناسان می‌تواند بسترهای مناسبی را برای تحصیل و اشتغال کارجویان فراهم کند. در واقع باید در ابتدا مشاغل مختلف را بررسی کنید و نیاز بازارکار را نیز بشناسید. سپس شغلی را برگزینید که متناسب با رشته تحصیلی‌تان نيز باشد.

انتخاب و تصمیم‌گیری شغلی

این فرآیند در هر موقعیتی می‌تواند به كار رود به خصوص در جايي كه نیازمند یك تصمیم‌گیری مهم هستید. اگر از مراحل اصلی تصمـیم‌گیری تبعیت كنید، خود را یك تصمیم‌گیرنده كارا‌ در حرفه و زندگی شخصی می‌یابید. تا حد امكان مفاد تصمیم ‌گیری خود را تعریف كنید. آیا واقعا تصمیم براساس باورهای ذهنی و ایده‌آل‌های شغلی خودتان است؟ آیا به اهمیت و ضرورت تصمیم‌ها اندیشیده‌اید؟ تا چه حد این تصمیم را در آینده شغلی خویش دخیل می‌دانید؟

تصور می‌كنید كه به چه طریقی می‌توانید اطلاعات مفید بیشتری را به دست آورید. اگر با انتخاب‌های بیشتری مواجه شوید ممكن است بخواهید اطلاعات زیادتری را نيز كسب كنيد. اطلاعات جدید منجر به راهكارها و انتخاب‌های بیشتری نیز می‌شوند. انتخاب‌های خود را بررسی كنید. منابع اطلاعاتی مشابه را برای كسب ایده‌های خاص به كار گيريد. برای هر انتخاب معیار خاصی را مشخص كنید. هر چه اطلاعات بیشتري به‌دست آورید، ذهنتان برای تصمیم‌گیری فعال‌تر خواهد شد.

تجربه و مديريت اجرايي

موفقیت بازتاب عملکردهاي کوچک، اماهدفمند درمسیری با برنامه‌ای همزمان است و هر برنامـه، نیـازمند الگویی خاص برای رسیدن به اجرایی ایده آل، هر پروژه‌ای از نخسـتین روزهـــای آغــــاز به کــار تا پایان روندی را به واسطه معیاری از پیش تعیین شده طی می‌نماید. کلیه عناصر ساختاری با نظمی بی‌نظیر و هماهنگ حول محوری مشخص در حرکتند و مدیر همچون ناظری تمام وقت تمامی ارکان طرح را از نزدیک مشاهده می‌كند.

اما همیشه کار روال عادی و همیشگی خویش را سپری نمی‌‌كند. ‌در جريان مصاحبه‌هاي شــغلي نيز لحــظاتـی وجود دارد که علیرغم تمامی برنامه‌ریزی‌ها و الگوهای اولیه، تطابق ناپذیری عوامل اجرایی روند طرح را با موانع عدیده‌ای مواجه می‌کنند. در چنین شرایطی مدیر متبحر باید به گونه‌ای کاملا حرفه‌ای زمام امور را در دست گیرد مدیریت بحران، رهبری تیم و مهارت اجرایی، اساسی‌ترین ویژگی‌های مدیران کارآزموده‌اند که وجودشان در شرایط حساس همچون تکیه‌گاهی آرامش بخش اعضای تیم را آرام کند و با سخنانی گیرا اتحاد از دست رفته کارکنان را بازیابد. قطعا رابطه‌ای فوق‌العاده نزدیک میان مدیریت و روانشناسی وجود دارد زیرا برای افزایش بهره‌وری باید به درون انسان‌ها و فکرشان نفوذ کرد. امروزه کارشناسان با پذیرش این نکته و درکی عمیق نسبت به روابط متقابل میان مدیران و کارمندان سعی مي‌كنند تا ارتباطی موفق ایجاد کنند.

يك توصيه

نحوه و نوع برنامه‌ریزی‌ا‌ي که برای تک تک اهداف خود درنظر گرفته‌اید؛ نشان دهنده دیدگاه، تجربه و عقایدتان خواهد بود. بنابراین سعی کنید با تلفيق مهارت و دانش پیوسته راهکارهای جدید را بیازمایید و بهترين گزينه‌هاي شغلي را با ارتقاي مهارت خودتان برگزينيد.


راه هایی برای موفقيت در استخدام

كلام آخر

افراد متفاوت، متمايز مي‌انديشند و كارها و برنامه‌هايشان نيز متنوع‌تر و جذاب‌تر از ديگران است. دقيقا در شبكه مصاحبه و استخدام نيز همين اصل حكمفرما است. تفاوت در مهارت و استفاده از نوآوري‌‌ها، هميشه بسترهاي جديدي را براي اشتغال فراهم مي‌آورند.

همانطور كه مي‌دانيد شرط اول براي ورود به عرصه اشتغال داشتن دانش، مهارت، تجربه و آگاهي است. هرگز بدون مشورت در اين عرصه كاري انجام ندهيد. دقيقا به همان كاري كه علاقمند هستيد بپردازيد. انتخاب‌هاي خويش را آگاهانه انجام دهيد. از تجربه‌هاي افراد موفق استفاده كنيد و با تلفيق تجربه و دانش، مبتكر طرح‌هاي نوين شـويد. اعتماد به نفس داشته باشيد و روياي خودتان را هرگز فراموش نكنيد.

در همين رابطه بايد طرح، برنامه و مدير نيز با آمادگي كامل و شناخت موانع و بحـران‌ها مســــير تجــــارت را براي اعضايش هموار سازد و هميشـه با دورانديشي‌هـــا و پيش‌بيني‌هاي به موقع شركت را در عــالي‌ترين ســـطح هدايت كند. قدرت خطرپذيري داشته باشد و با مانورهاي بي‌نقص از نوسانان‌هاي اقتصادي به نفع خويش و شركت بهره جويد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیکار

      تو ایران که راه های موفقیت برای استخدام :پارتی ، و ... وفرزندیکی از کارمندان همان شرکت و ... این جور چیزاست. نه این جیزهایی که در بالا ذکر شد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج