۳۸۷۴۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

راه های فرار از فلج دکوراسیونی

مشکل فلج دکوراسیونی ممکن است برای خیلی از افراد رخ بدهد. اصلی‌ترین نشانه این مشکل احساس ناتوانی در به اتمام رساندن دکوراسیون خانه و تصمیم‌گیری در مورد آن است. فلج دکوراسیونی ممکن است در هر پروژه دکوراسیونی پیش بیاید و به بزرگی و کوچکی مساله بستگی ندارد.



راه های فرار از فلج دکوراسیونی

مجله منزل : مشکل فلج دکوراسیونی ممکن است برای خیلی از افراد رخ بدهد. اصلی‌ترین نشانه این مشکل احساس ناتوانی در به اتمام رساندن دکوراسیون خانه و تصمیم‌گیری در مورد آن است. فلج دکوراسیونی ممکن است در هر پروژه دکوراسیونی پیش بیاید و به بزرگی و کوچکی مساله بستگی ندارد. اگر هنوز پس از پنج سال نقل مکان به خانه جدید نمی‌دانید چه ست مبلمانی برای خانه مناسب است شما قربانی این مشکل محسوب می‌شوید. هم‌چنین شما یک قربانی هستید اگر هر سال به این فکر ‌کنید که چه دکوراسیونی برای دیوارها مناسب است و باید چه عناصری را بر دیوار نصب کنید. برای مقابله با این مشکل بزرگ راه‌حل‌های ساده‌ای پیش روی شما است.

راه های فرار از فلج دکوراسیونی

1 . بر ترس خود غلبه کنید: در پس هر فلج دکوراسیونی که رخ می‌دهد ترس از ارتکاب اشتباه وجود دارد. برای مثال شما دوست دارید مبل چرمی خریداری کنید چون با دوام است اما از طرف دیگر می‌ترسید در تابستان گرم و در زمستان سرد و ناراحت‌کننده باشد. هم‌چنین به این فکر می‌کنید که مبل‌های پارچه‌ای برای خانه‌هایی که در آن کودکان هستند گزینه با دوامی نیست، از این رو اصلا مبل نمی‌خرید! واقعا از چه می‌ترسید؟ از اینکه ممکن است از انتخاب خود پشیمان شوید؟ خب هر چیزی راه‌حلی دارد. برای مثال درست است که مبل چرمی گاهی در تابستان ممکن است آزاردهنده باشد اما در کل انتخابی راحت و بادوام است و می‌توانید راحتی آن را با قرار دادن تعدادی کوسن و تشکچه روی آن کامل کنید و از معایب آن بکاهید. هم‌چنین در نهایت اگر از انتخاب خود پشیمان شدید می‌توانید آنچه را که خریده‌اید بفروشید و گزینه دیگری را برای خرید امتحان کنید. پس کمی جسور باشید و نترسید.

۲ . ذهنتان را پر از ایده کنید: اغلب فلج‌های دکوراسیونی به این دلیل رخ می‌دهد که فرد نمی‌داند چه می‌خواهد. تعدادی مجله دکوراسیونی خریداری کنید و به تماشای تصویرها و عکس‌های دکوراسیونی بپردازید و مواردی که را دوست دارید علامت‌گذاری کرده و در جایی یادداشت کنید. در نهایت تصمیم بگیرید چه ویژگی‌ها و چه سبکی را دوست دارید و چه انتظاری از دکوراسیون خانه خود دارید.

۳ . پروژه‌های کوچک تعریف کنید: پروژه‌های بزرگ را به پروژه‌های کوچکتر تقسیم کنید. برای مثال زمانی که قصد تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن را دارید انجام دادن تمام آن هم‌زمان و در یک مرحله کاری بسیار دشوار و خسته‌کننده است و احتمال اینکه در وسط راه خسته شوید و کم بیاورید زیاد است، بنابراین با یک برنامه‌ریزی دقیق مراحل کار را خرد کنید و برای هر آخر هفته یک کار کوچک را انجام دهید. در یک آخر هفته اشیای بی‌استفاده را از فضا خارج کنید و به مرتب‌کردن فضا بپردازید. در آخر هفته‌ای دیگر فقط به نقاشی دیوارها بپردازید. آخر هفته بعدی را به خرید عناصر لازم اختصاص دهید و به همین منوال ادامه دهید تا پروژه بدون اینکه شما را سر درگم و خسته کند به اتمام برسد.

راه های فرار از فلج دکوراسیونی

۴ . از یک طراح کمک بگیرید: زمانی که واقعا نیاز به کمک و هم فکری فردی با تجربه و حرفه‌ای پیدا می‌کنید از این کار خودداری نکنید، زیرا در بسیاری از مواقع یک فرد طراح و کارشناس می‌تواند شما را در دانستن اینکه چه می‌خواهید و در فایق آمدن بر ترس‌ها و اتخاذ تصمیمی درست کمک کند و موضوعی پیچیده را که شما را می‌آزارد و می‌ترساند به موضوعی ساده و پیش‌پا افتاده تبدیل کند.

۵ . عناصر انعطاف‌پذیر انتخاب کنید: اگر می‌خواهید عناصری گران‌قیمت خریداری کنید عناصری را انتخاب کنید که انعطاف داشته باشند. برای مثال ممکن است علاقه زیادی به یک کاناپه قرمز رنگ و شیک داشته باشید اما بترسید که اگر پس از یک یا دو سال رنگش دل شما را زد چه کار کنید؟ در این صورت بهترین کار این است که کاناپه قرمز رنگی را انتخاب و خریداری کنید که روکش آن قابل تعویض باشد تا زمانی که دل شما را زد بتوانید روکش آن را تعویض کنید یا بتوانید پس از مدتی از آن به عنوان تخت‌خوابی راحت در اتاق مهمان یا اتاق کار خود استفاده کنید.

۶ . بدانید انتخاب قابل تغییر است: ا گر از رنگی که برای نقاشی فضا انتخاب کرده‌اید خوشتان نیامد می‌توانید دوباره رنگی دیگر را امتحان کنید. اگر از مبلمانی که خریده‌اید پشیمان شده‌اید می‌توانید سریع آن را بفروشید و گزینه دیگری را خریداری کنید. با این ذهنیت که هیچ انتخابی غیر قابل تغییر و ماندگار نیست و همه چیز از جمله سبک دکوراسیون را به راحتی می‌توان تغییر داد و دکوراسیون فرایندی است که پایانی برای آن وجود ندارد، می‌توانید از دکوراسیون خانه خود لذت ببرید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج