جاباما
۱۲۶۱۴۱۳
۱۹ نظر
۱۷۶۶۸۳
۱۹ نظر
۱۷۶۶۸۳
پ

تصاویری از عجیب‌ترین حیواناتی که تا کنون ندیده‌اید

این مقاله قرار است حقایق و اطلاعاتی کمتر شنیده شده از دنیای رنگارنگ حیوانات را برای شما بازگو کند.

برترین‌ها- آرمان رمضانی: در این مقاله قرار است همراه هم بار دیگر سراغ دنیای آرامش‌بخش و جذاب حیوانات و حیات وحش برویم. دنیایی که با وجود پیشرفت علم و کشفیات هرروزه هنوز که هنوز است رمز و رازهای فراوانی را در دل خود جای داده است. این مقاله قرار است حقایق و اطلاعاتی کمتر شنیده شده از دنیای رنگارنگ حیوانات را برای شما بازگو کند و مانند همیشه امیدوارم در چنین روزهایی برای دقایقی باعث آرامش ذهنی شما شود.

این زنبورهای عسلِ بازیگوش

تصاویری از عجیب‌ترین حیواناتی که تا کنون ندیده‌اید

جدیدترین تحقیقات دانشمندان و حشره‌شناسان نشان می‌دهد زنبورهای عسل علاقه زیادی به بازی کردن با گوی‌های چوبی دارند. بر اساس نظر محققان این حشرات مفید که در محیط آزمایشگاه وقتِ زیادی را به حرکت دادنِ این گوی‌ها اختصاص می‌دهند، هیچ هدفی جز تفریح و لذت بردن از این کار ندارند. به این ترتیب زنبورهای عسل اولین حشراتی به حساب می‌آیند که بر اساس تجربه انسان ممکن است برای تفریح دست به کاری بزنند.


روباهِ قطبی؛ همان قدر زیبا، همان‌قدر مفید

تصاویری از عجیب‌ترین حیواناتی که تا کنون ندیده‌اید

حتما قبول دارید روباه‌ها به صورت کلی و به ویژه روباه‌های قطبی، با هر استانداردی حیوانی زیبا و با شکوه به حساب می‌آیند. جالب است بدانید جانورشناسان برای این پستاندارانِ گوشتخوارِ جذاب، لقبِ مهندسین اکوسیستم را انتخاب کرده‌اند و دلیل آن تاثیر مثبت شگرفی است که این جانوران روی محیط اطرافشان می‌گذارند. شکل کلی سبک زندگی روباه‌های قطبی، محتویات مدفوعِ آن‌ها و حتی نحوه رها کردنِ باقی مانده شکار توسط آن‌ها در طبیعت، همه و همه باعث حاصلخیزی و سزسبزی بیشترِ طبیعت اطراف آن‌ها می‌شود. بر اساس این تحقیق، مناطقی از قطب که میزبانِ روباه‌های قطبی است تا سه برابر سرسبزتر و حاصلخیزتر از دیگر نقاطِ این سرزمینِ خشن است.


مورد عجیبِ عضلاتِ پنجه خفاش‌ها

تصاویری از عجیب‌ترین حیواناتی که تا کنون ندیده‌اید

جالب است بدانید عضلات پنجه خفاش‌ها به گونه‌ای تکامل پیدا کرده که بر عکس انسان‌ها، در زمان انقباض و بسته شدن در حال استراحت است. این موضوع به این معنی است که خفاش‌ها وقتی از سقف آویزان هستند و با پنجه‌هایشان سطحی را گرفته‌اند در حقیقت در ریلکس‌ترین حالت ممکن هستند و این جانوران درواقع برای باز کردن پنجه‌شان مجبور به مصرف انرژی هستند.


یک گربه ملوس یا یک ماشین کشتار؟

تصاویری از عجیب‌ترین حیواناتی که تا کنون ندیده‌اید

گربه‌سانِ بامزه‌ای که در حال تماشایش هستید یک گربه پنجه سیاهِ آفریقایی است و بهتر است تا اطلاعات بیشتری راجع به او کسب نکرده‌اید، درباره‌اش قضاوت نکنید. این گربه کوچک بر اثر سال‌ها تکامل به یک شکارچی بی‌نقص تبدیل شده و بد نیست بدانید نرخ موفقیت‌آمیز بودنِ هر تلاش برای شکار برای این گربه نزدیک به 60 درصد است. این رقم زمانی توجهتان را جلب خواهد کرد که بدانید این نرخ برای سلطان جنگل تنها 25 درصد است.


این سیب‌زمینیِ کوچک، غول‌آساترین عضو خانواده‌اش است!

تصاویری از عجیب‌ترین حیواناتی که تا کنون ندیده‌اید

جانوری که در حال تماشایش هستید و حتی از یک کیوی هم کوچک‌تر است، صاریغِ خوک مانندِ غربی است و اهل استرالیاست. با وجود اینکه احتمالا اندازه بیش از حد کوچکِ این جونده نظرتان را جلب کرده باید بدانید سوژه این عکس در حقیقت بزرگترین عضوِ خانواده صاریغ‌های خوک مانند (Pigmy Possum) است.


به سختی آب خوردن!

تصاویری از عجیب‌ترین حیواناتی که تا کنون ندیده‌اید

جالب است بدانید فیلِ تازه متولد شده هرچند کارهایی مانند روی پا ایستادن و راه رفتن با تعادل را در عرض تنها چند ساعت یاد می‌گیرد اما برای همین جاندار فراگرفتن نحوه نوشیدن آب با استفاده از خرطوم به بیش از یک سال زمان احتیاج دارد. فیل کوچک تا قبل از آنکه در حوالی یک سالگی بالاخره دریابد که بهترین روش برای رساندن آب به دهنش با استفاده از خرطوم چیست، روش‌های متفاوت و بعضا احمقانه و خنده‌داری را امتحان می‌کند و صحنه‌های بامزه‌ای را حلق می‌کند.


کِتزالِ باشکوه

تصاویری از عجیب‌ترین حیواناتی که تا کنون ندیده‌اید

این پرنده زیبا و خوش رنگ کِتزالِ باشکوه یا کتزال درخشان نام دارد و نه تنها پرنده ملیِ کشور گواتمالا محسوب می‌شود و حتی تصویرش در پرچم آن کشور هم حاضر است بلکه به طور کلی برای مردم آن منطقه از دنیا یعنی مزوآمریکا، سمبلی مقدس به حساب می‌اید. این گونه از پرنده علاقه خاصی به تغذیه از میوه آووکادو دارد و شکل منحصر بفرد تغذیه این پرنده(بلعیدن میوه به طور کامل)، کتزال‌های باشکوه را به باغبان‌هایی متخصص در پرورش آووکادو تبدیل کرده است.


وقتی سنجابت را با لباس‌های رنگی درون ماشین لباسشویی می‌اندازی!

تصاویری از عجیب‌ترین حیواناتی که تا کنون ندیده‌اید

جونده‌ای که در حال تماشایش هستید و قبلا هم در مقاله‌های پیشین به آن اشاره شده است، سنجابِ غول پیکر هندی نام دارد. بد نیست بدانید این گونه خاص و منحصر بفرد از سنجاب‌ها به این دلیل چنین نامی دارند که ممکن است در صورت رشد حداکثری به طولی بیش از یک متر برسند.


نمونه‌ای امیدبخش از تاثیر انسان بر حیات وحش

تصاویری از عجیب‌ترین حیواناتی که تا کنون ندیده‌اید

این گربه‌سان که از خانواده سیاه‌گوش‌هاست در حقیقت سیاه‌گوشِ وحشیِ ایبری نام دارد. مرور ماجراهای این پستاندار که بومیِ مناطقی بکر از اسپانیا و پرتغال است بدون شک می‌تواند میزان اثربخشیِ اقداماتی با هدف محافظت از گونه‌های وحشی را ثابت کند. جمعیت سیاه‌گوش‌های ایبری در 20 سال قبل یعنی زمانی که دولت‌های اسپانیا و پرتغال به فکر محافظت از این گونه افتاد، تنها 94 عدد بود. با اقدامات و تصمیمات هوشمندانه حالا تعداد این گونه بیش از ده برابر شده و اکنون بیش از 1111 عدد از این گربه‌سان در این دو کشور زندگی می‌کنند.


این پلاتیپوس‌های خوابالو!

تصاویری از عجیب‌ترین حیواناتی که تا کنون ندیده‌اید

حتما حیوانی به نام پلاتیپوس را می‌شناسید. پستانداری با ظاهر عجیب و غریب که فقط در استرالیا یافت می‌شود. ظاهرا پلاتیپوس‌ها از قضا بسیار هم احساساتی هستند و ظرفیت فراوانی برای دریافت و بروز احساسات از انسان دارند. اما نکته‌ای که پلاتیپوس‌ها را در بین دیگر جانوران رکورددار می‌کند، میزان خواب آن‌هاست. بر اساس تحقیقات پلاتیپوس‌ها با داشتن 6 تا 8 ساعت خواب عمیقِ روزانه(خواب در حالت رِم)، از این حیث در بین تمام جانوران پیشتاز هستند.


بابا لنگ درازِ خانواده سگ‌سانان!

تصاویری از عجیب‌ترین حیواناتی که تا کنون ندیده‌اید

این جانور که ظاهرش حتما برای شما هم مانند من عجیب است، گرگ یال‌دار نامیده می‌شود و بزرگ‌ترین سگ‌سانِ قاره آمریکای جنوبیست. جالب است بدانید گرگ یال‌دار در حقیقت تنها عضو یک خانواده خاص و کوچک از سگ‌سانان است و از نظر جانورشناسی نه گرگ به حساب می‌آید و نه روباه. بر اساس نظر جانورشناسان شکل خاص بدن و طولِ منحصربفردِ دست و پاهای گرگ یالدار، نتیجه سیر تکاملی است که بلندی بیش از حد پوشش گیاهی در آن منطقه از دنیا باعث آن شده است.


روباه گوش‌خفاشی حتما صدایت را می‌شنود!

تصاویری از عجیب‌ترین حیواناتی که تا کنون ندیده‌اید

این جانور بامزه که انگار نتیجه خلاقیت یک کاریکاتوریست یا انیماتور است، روباه گوش خفاشی نام دارد. این گونه از خانواده سگ‌سانان یک شکارچی شب‌زی است و با تاریک شدن هوا تلاش برای شکار را آغاز می‌کند. بیشتر رژیم غذاییِ روباه گوش‌خفاشی را موریانه‌ها و دیگر حشرات کوچک تشکیل می‌دهند و همان‌طور که حتما می‌توانید حدس بزنید این جانوران از قدرت شنوایی بسیار خوبی برخوردار هستند.


و در نهایت این شما و این هم کوچکترین عضو خانواده آرمادیلوها

تصاویری از عجیب‌ترین حیواناتی که تا کنون ندیده‌اید

همان‌گونه که از تیتر مشخص است این جانور با نامِ جالبِ آرمادیلوی پری صورتی(Pink Fairy)، کوچکترین عضو خانواده آرمادیلوها به حساب می‌آید. اگر اهل کشور آرژانتین باشید و در مناطق مرکزی این کشور هم زندگی کنید احتمالا می‌توانید این جانور با ظاهر عجیب و باورنکردنی‌اش را در تپه‌ها و جلگه‌های شنی پیدا کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهناز

      خیلی زیبا بود
      ممنون

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خداوند به تمام نعمتهایت شکر بلکه هزاران بار شکرت خداوندا آخه مهربان‌تر از خداوند نه دیده ایم ونه شنیده ایم خدا جانم به تمام دادهات ونهادهای بازم هزاران بار شکر شکر

    • پری 💐

      دیدنی بود 👌🏽👌🏽👌🏽 سپاسگزارم 🌹🙏 از سایت تون

    • ناشناس

      کوآلا
      بهترین

    • ناشناس

      کوآلا را چرا نذاشتید؟

    • ناشناس

      ای جان دلم چقدر زیبا و باشکوهن

      پاسخ ها

      • دیانا

        روباه گوش خفاشی چه بانمک بود‌‌🥰🥰🥰

    • فرشته

      عاااالی و بی نظیر بود👌
      بسیار سپاسگزارم 🙏

    • ناشناس

      الله اکبر از این همه شکوه

    • نریمان

      بسیار عالی به امید دیدن کارهای زیبای بعدی شما

    • ناشناس

      تشکر از مقاله حال خوب کن

    • ناشناس

      تبارک اله احسن الخالقین

    • رعنا

      به به تشکر فراوان هر کدام زیبایی خاص خود رو دارن زیبا وبا شکوه

    • زینب

      خدایا شکرت با این همه زیبایی

    • ناشناس

      ممنون ،جالب و بسیار زیبا

    • د .م

      عالی دستوندرد نکنه
      راز آفرینش

    • عبدالرحمن

      همه شون عالی بودند واقعا لذت بردم دستتون درد نکنه

    • ارامیس

      مگه اهنگه

    • امیر خسروی

      ممنون از شما
      لطفا در مورد حیوانات بومی ایران هم مقاله و تصویر بزارین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج