۳۸۴۴۱۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

طنز؛ گنده‌کردن قضایا

پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:

نیروهای دولتی یک کشوری در خاورمیانه (واقعا چه فرقی بین کشورهای خاورمیانه است؟) متهم شده‌اند حومه شهر (خودشان، نه حومه شهر دشمنشان) را با بشکه‌های گاز کلر بمباران کرده و ۸۰ نفر را زخمی کرده‌اند.

خب. زرتی هم بنگاه‌های خبری و سایت‌ها خبر را کرده‌اند توی بوق و کرنا که وای... بیایید ببینید چطوری مردم از بین رفتند.

والا از این خبرها نیست. ما واقعا از این رفتارهای رسانه‌های خارجی تعجب می‌کنیم. اولا که گاز کلر بوده. کلر هم که سال‌هاست همه می‌ریزند توی استخر که آب استخر تمیز شود. خب این ایده که اگر ما کلر را به آب می‌زنیم و آب تمیز می‌شود، اگر آن را به هوا بزنیم، هوا هم تمیز می‌شود، ایده غلطی است؟ آیا شما با زدن کلر به هوا و رفع آلودگی هوا مشکل دارید؟

بعد هم رسانه‌های خارجی یک‌طوری خبر تنظیم می‌کنند که مرغ پخته، به خنده می‌افتد. «با بشکه‌های گاز، شهر را بمباران کردند»؟ یعنی چی؟ یعنی بشکه‌های گاز را گذاشتند توی هواپیما و رفتند بالاسر شهر و از بالا بشکه‌های گاز را انداخته‌اند روی سر آدم‌ها؟ آخر این هم حرف است؟ اصلا هواپیمایی داریم که این‌همه بشکه گاز توش جا بشود؟ شما چطوری بدون کارشناسی حرف می‌زنید؟
حالا اگر می‌گفتید با کپسول گاز حمله کرده‌اند، آدم باورش می‌شد. ما همه کپسول گاز دیده‌ایم و ٢٠ سال پیش هم دنبال کامیون کپسول گاز دویده‌ایم. الان هم مثلا یک تخمین می‌توانیم بزنیم که صدتا کپسول گاز چقدر است. اما بشکه؟ بشکه گاز؟ آن‌همه؟ خالی‌بندها. من مطمئن هستم کسانی که در رسانه‌های بیگانه کار می‌کنند حتی کپسول گاز ندیده‌اند وگرنه می‌دانستند نمی‌شود با بشکه گاز حمله کرد. کپسولش ٣٠ کیلو است، بشکه‌اش چقدر می‌شود؟
شما فکر کن اصلا یک هواپیما به آن بزرگی پر از بشکه گاز. می‌دانی چندتا پهلوان لازم دارد که بشکه‌ها را از بالا روی سر مردم پرت کنند؟ اگر این‌طوری بود که مسابقات قوی‌ترین مردان را در آسمان برگزار می‌کردند.

بعد هم اینها فکر کرده‌اند ما ساده‌ایم. با بشکه گاز کلر به شهر حمله کرده‌اند و ٨٠ نفر زخمی شدند؟ همین‌طوری ما توی خانه پیف‌پاف می‌زنیم سه‌تا از همسایه‌ها سرفه می‌کنند. بعد شما با گاز کلر حمله کردی، ٨٠ نفر زخمی شدند؟ آدم را گاز بگیرد، زخمی می‌شود؟ یا غش می‌کند؟ لابد منظورتان این بوده که ٨٠ نفر را گاز گرفته و تعادلشان را از دست داده‌اند و خورده‌اند به در و دیوار و زخمی شده‌اند. خب اگر این‌طوری باشد، مسئول این زخمی‌شدن، دولت‌ها هستند؟ یا کسانی که با یک گاز ساده از هوش می‌روند؟ تا به کی ما حساب یکی را به پای آن یکی بنویسیم؟

می‌بینی سوفیا؟ این رسانه‌های خارجی، عین بابای تو هستند. مثلا همچین می‌گوید پسر، میدون دوم، تو به مردم بدهکاری، انگار چند هزار ‌میلیارد بدهی دارم. درحالی‌که کل بدهی من به مردم ٩٠٠ ‌میلیون تومن است یا می‌گویند پسر، تو زن‌نگه‌دار نیستی. یک‌طوری که انگار من همه زن‌ها را ول کرده‌ام. درحالی‌که شش‌تا ازدواج اولم را واقعا من ول نکردم، آنها ول کردند و رفتند. می‌بینی؟ بابای سوفیا هم گنده می‌کند موضوع را، طوری‌که سوفیا بترسد و با من ازدواج نکند، ولی کور خواندند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج