۴۰۰۷۷۰
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

اجاره‌نشین‌ها

سکانس های ماندگار سینما (۴۰)

اجاره‌نشین‌ها نام فیلمی به کارگردانی داریوش مهرجویی محصول سال ۱۳۶۵ است.

برترین ها: اجاره نشین ها فیلمی کمدی-درام به کارگردانی داریوش مهرجویی است. بازیگران سرشناسی چون عزت اله انتظامی، اکبر عبدی، حمیده خیرآبادی، فریماه فرجامی، حسین سرشار، سیاوش تهمورث، منوچهر حامدی، فردوس کاویانی، رضا رویگری، ایرج راد و منیژه سلیمی در اجاره نشین ها به نقش آفرینی پرداخته اند و بازی درخشانی را از خود در سینمای ایران به یادگار گذاشته اند.

داستان اجاره نشین ها داستان یک ساختمان آپارتمانی که وارث آن نامعلوم است زیر نظر مباشر مالک متوفای خانه (عزت اله انتظامی) (که خود نیز ساکن ساختمان است) اداره می‌شود. مباشر با همکاری دلال بنگاه معاملات املاک (سیاوش تهمورث) قصد تصاحب و فروش خانه را دارد و از تعمیرات اساسی، که خانه واقعاً به آن نیاز دارد، سر باز می‌زند. مستأجران که به ماجرا پی برده‌اند برای چاره جویی با بنگاه رقیب (منوچهر حامدی)، که در همان منطقه است تماس می‌گیرند و متوجه می‌شوند که حکم تخلیه‌ای که دریافت کرده‌اند، به علت مجهول الوارث بودن ملک فاقد اعتبار است. مستأجران برای تعمیرات عده‌ای کارگر ساختمانی را استخدام می‌کنند. مباشر به آن‌ها اعتراض می‌کند و کار تعمیر متوقف می‌ماند.

در پایان آن روز، کارگران برای دریافت دستمزد خود به هر کدام از اهالی خانه که مراجعه می‌کنند با جواب سر بالا مواجه می‌شوند و دلشکسته محل را ترک می‌کنند. همان شب همه ساکنان پشیمان از کرده خود به دنبال کارگران می‌روند و آنان را برای دلجویی به خانه برمی‌گردانند. اهالی ساختمان با همکاری هم مراسم شام مفصلی را در منزل عباس آقا (عزت اله انتظامی) برگزار می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که فردا دوباره تعمیرات را از سر بگیرند. فردای آن شب، غلام (سیاوش تهمورث) بار دیگر میانه مباشر و مستاجران را به هم می‌ریزد و کار بازسازی برای بار دوم رها می‌شود.

همسایه‌ها در نهایت تصمیم می‌گیرند بدون استخدام کارگر، خودشان تعمیرات خانه را انجام دهند. عباس آقا با دیدن این صحنه و تحت تأثیر نصیحت‌های مادرش (حمیده خیرآبادی)، خودش به دنبال کارگران رفته و همگی با همکاری هم به مرمت خانه مشغول می‌شوند. تعمیرات تا شب ادامه می‌یابد ولی کار چندانی از پیش نمی‌برند. بارندگی‌های همان شب و چپ شدن یک منبع بزرگ آب قرار گرفته روی پشت بام خانه باعث می‌شود خسارات زیادی به ساختمان وارد شود و همه اهالی خانه سراسیمه به بیرون می‌گریزند.

روز بعد مأموران شهرداری به مستاجران درمانده و ناامید اعلام می‌کنند که آپارتمان با اقساط بلند مدت به آنها واگذار خواهد شد.

در این سکانس اهالی ساختمان از برخورد و رفتار بد خود با کارگران پشیمان شدند و دنبال آنها رفته و آنها را به منزل عباس آقا دعوت می کنند. بازی درخشان زنده یاد حمیده خیرآبادی در این سریال هیچگاه از خاطر سینمای ایران نخواهد رفت.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
سکانس های ماندگار سینما (40)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهشید رضایی

      با سلام
      ببخشید ولی خانم خیرآبادی مثل سایر فیلمهای که قبلا بازی کردن بودن و من چیزی ندیدم که بشه بعنوان بازی درخشان ازش نام برد. باز اگر آقای عبدی و آقای انتظامی رو نام می بردبد بهتر بود چون بسیار عالی در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. با تشکر

    • بدون نام

      سیاوش تهمورث که توی اجاره نشینها بازی نمیکرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج