adexo3
۴۰۵۹۳۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

طنز؛ زیر کرسی وزارت ارشاد

وحید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میرزایی در روزنامه شهروند نوشت:

ازهمان روزهای ابتدایی دولت یازدهم، وقتی حاضر نشد حتی برای ثانیه‌هایی دکمه بالایی پیراهنش را باز کند تا لااقل دو دقیقه گردنش هوا بخورد، نشان داد فردی قابل تغییر و رو به جلو نیست. چیزی که ازهمان ابتدا قابل پیش‌بینی بود. بله این روزها «در هر کانال تلگرامی که بگشایی، علی جنتی درمیان بینی.» این روز‌ها زمزمه‌های استعفای علی جنتی از وزارت فرهنگ و ارشاد به گوش می‌رسد. حالا ما به «آنچه گذشت» علی جنتی کاری نداریم.

در اینجا می‌خواهیم «به آنچه خواهید دید» وزارت ارشاد بپردازیم و درصورت استعفای جنتی، کف مطالبات خود را از وزیر آینده بیان کنیم.

اساسا این مطالبات ما از مسئولان کشور سال‌هاست درکف خود به سر می‌برد. مردم یک مطالبه ساده و کوچک هم داشته باشند، مجبورند این همه راه بروند آن کف. یه دومتر جابه‌جا نشده بیاد بالا این مطالبه لامصب. علی‌ای‌ حال در ستون زورخانه امروز، کف مطالبات‌مان را از وزیر ارشاد آینده بیان می‌کنیم. بدیهی است این کف با آن مرگ که می‌گویند تا به تب راضی شویم، تومنی صنار توفیر دارد.

- خانه طنز: علی جنتی به محض قرارگرفتن زیر کرسی وزارت، خانه سینما را بازگشایی کرد. دست مریزاد، اما مگر فقط خانه سینما، خانه است. مال ما طنزنویس‌ها آلونک است!؟ ما زیر بوته عمل آمده‌ایم که یک خانه نقلی نداشته باشیم؟ ما خار داریم احیانا؟ والا ما هم دلمان می‌خواهد شب که از سر کار برگشتیم، یک دستمان اسفناج باشد یک دستمان نان و گوشت و پیاز و با بخش انتهایی بدنمان در را باز کنیم.

‌هادی حیدری بیاید چیز میزها را از دست ما بگیرد، بگوید «خسته نباشی آقاااااااا.» بعد ببینیم سوشیانس شجاعی‌فرد گشنیزها و جعفری‌ها را پاک می‌کند برای ‌آش فردا.

آن اتاق هم احمدرضا کاظمی و مهرشاد مرتضوی با هم خاله‌بازی می‌کنند. بله، ما هم خانواده داریم. ما هم خانه می‌خواهیم. ما هم سقف می‌خواهیم. (بغضی راه گلویش را می‌بندد، حرفش ناتمام می‌ماند و از کادر خارج می‌شود اما به خاطر قد بلند و خارج از عرفش سرش به کادر گیر می‌کند)

- ماهواره: چندین وزیر قبلا راجع به ماهواره اظهارنظرهایی کرده‌اند و فحوای کلامشان این بوده که تا وقتی صداوسیما به این سبک و سیاق برنامه بسازد،‌ آش همین است و بشقاب و ال‌ام‌بی و قیچی همان. به همین خاطرکف مطالبه ما از وزیر آینده این است که لااقل خودشان هم ماهواره نبیند. به جایش برنامه تلویزیون خودمانمان را ببیند. این‌قدر خوب و فرح‌بخش است.

مضاف بر این‌که خیلی جدی مقابل عملیات راپل و چتربازی برای جمع‌کردن ال‌ان‌بی و بشقاب مردم واکنش نشان دهد.

بزرگواران یکجور می‌آیند از زمین و آسمان آدم شک می‌کنند. جیمز باند در مستراح خانه مخفی شده، می‌خواهند دستگیرش کنند.

- اماکن فرهنگی: وزیر بعدی باید مثل قالیباف دست و دلباز باشد و برخلاف قالیباف دست و دلبازی‌اش شامل حال ما قلم به دستان جیره‌خوار باشد! نه این‌که موزه هنرهای معاصر را بدهند به بخش خصوصی و بخش خصوصی هم یکی‌یکی تابلو‌ها را بفرستد خارج و بعد هم تابلوها برود بغل دست دکل نفتی! نه مثل بنیاد رودکی را بدهند دست صنف نمایشگاه اتومبیل‌دارها تا روی صحنه تئاترش خودرو نمایش دهند! باید دست ما را هم بند کنند!

دو سه تا از این خانه‌های تاریخی یا دو سه تا از تابلو‌های قبیحه موزه هنرهای معاصر ما طنزنویسان را بس!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج