۴۵۰۳۷۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

طنز؛ توییت های حداد عادل مسکن را گران کرد

مهرشاد مرتضوى در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

قیمت مسکن باز هم بالا رفت. متاسفانه در سایر نقاط دنیا یک تحلیل غلط وجود دارد که با زیاد شدن تقاضا، قیمت بالا می‌رود، اما در ایران (به‌خصوص در بخش مسکن) این طوری نیست و قیمت از قوانین خاص خودش پیروی می‌کند.
یعنی گران شدن مسکن در ایران طوری قاعده‌مند و اصولی اتفاق می‌افتد كه اگر جلوی افلاطون و ارسطو بگذارید گیربکس خُرد می‌کنند. کلا هر چیزی که می‌توانید فکرش را بکنید، باعث گرانی مسکن می‌شود.
شاید بعضی از این عوامل بی‌ربط به نظر برسند، ولی ما به شما ثابت می‌کنیم که حتی عوامل متضاد با یکدیگر هم می‌توانند به طور هم‌زمان خانه را گران کنند.

افزایش تقاضا: وقتی جمعیت زیاد می‌شود، نیاز به مسکن هم افزایش پیدا می‌کند، پس مشخص است که باید گران شود.

کاهش تقاضا: همان جمعیت بند قبل، دست می‌کنند داخل جیب‌شان و می‌بینند با این قیمت‌ها در بهترین شرایط می‌توانند یک واحد 3 متری را برای 2 ماه اجاره کرده و روی پنجه پای‌شان زندگی کنند، پس بی‌خیال خانه می‌شوند و می‌روند دنبال کارتن یخچال بگردند.
نیاز به کارتن یخچال زیاد شده و کارتن یخچال و خود یخچال گران می‌شوند. به هر حال کسی که خانه می‌سازد هم نیاز به یخچال دارد، پس باید خانه‌اش را گران‌تر بفروشد که بتواند یخچال گران شده را بخرد.

فصل سرما: در فصل سرما هوا خیلی سوز دارد. بنابراین مردم به سرپناه نیاز دارند که سوز اذیت‌شان نکند. پس مسکن گران می‌شود.

فصل گرما: مردم در فصل‌های گرم می‌توانند داخل پارک‌ها بساط پهن کنند و همان‌جا زندگی را بگذرانند. ولی این کار برای شهرداری هزینه ایجاد می‌کند که باید به صورت عوارض از سازندگان مسکن گرفته شود. پس خانه گران می‌شود.

توصیه مثبت: در برخی دوره‌ها، مشاوران اقتصادی به مردم توصیه می‌کنند که خانه بخرند. مردم هم جوگیر می‌شوند و اتومیبل و فرش و مبل و هرچه دم دست‌شان بیاید می‌فروشند و با توجه به بند «افزایش تقاضا» یک خانه ۲۰ متری ۱۵ ساله را خیلی تومن می‌خرند.

توصیه منفی: گاهی هم دیده شده که مشاوران توصیه می‌کنند خانه نخرید، ولی مردم پیش خودشان فکر می‌کنند حتما یه داستانی پشتش هست که نمی‌خوان ما بخریم و می‌روند هر طور شده خانه می‌خرند!

هیچی: گاهی واقعا هیچ اتفاقی نیفتاده. بعد مسئولان می‌بینند این طوری که بازار راکد است، حالا چی کار کنند؟ اولین کاری هم که برای تکان دادن بازار به ذهن‌شان می‌رسد، این است که مسکن را گران کنند. البته بعدش باز هم هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

همچنین عواملی مانند سرفه کردن وزیر اقتصاد، نیش پشه، تبادل جزوه در دانشگاه و حتی فعالیت آقای حداد عادل در توییتر هم موجب گرانی مسکن می‌شود و تنها حالتی که ما می‌توانیم قیمت خانه را ثابت نگه داریم، فریز کردن کل کشور در دمای صفر کلوین (منفی ۲۷۳ درجه) است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج