۴۷۵۲۸۱
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

طنز؛ اجرای طرح «انقراض» برای مقابله با آلودگی هوا

خوشبختانه دولت و شهرداری تهران سر یک مساله با هم به توافق رسیدند و دل مردم را شاد کردند. اصلا مهم همین تفاهم‌ها و همدلی‌هاست، وگرنه کارتن‌خوابی و آتش‌سوزی و ترافیک و آلودگی و سرطان که این حرف‌ها را ندارد. نهایتا که می‌خواهیم بمیریم، چه بهتر که دور هم و با صفا و صمیمیت بمیریم.

مهرشاد مرتضوى در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

خوشبختانه دولت و شهرداری تهران سر یک مساله با هم به توافق رسیدند و دل مردم را شاد کردند. اصلا مهم همین تفاهم‌ها و همدلی‌هاست، وگرنه کارتن‌خوابی و آتش‌سوزی و ترافیک و آلودگی و سرطان که این حرف‌ها را ندارد. نهایتا که می‌خواهیم بمیریم، چه بهتر که دور هم و با صفا و صمیمیت بمیریم. شهردار تهران در مراسم افتتاح متروی هروی (که مثل هر ایستگاه متروی دیگری حداقل 3 بار افتتاح شده) گفت: «دولت طرح شهرداری برای کاهش آلودگی هوا را قبول کرد و قرار شد اجرای آن به عهده خود دولت باشد و شهرداری فقط نظارت... ببخشید، هر کمکی از دستش برآمد انجام دهد.» حالا اینکه کمک شهرداری در چه سطحی است و مثلا شامل آب و جارو کردن خیابان‌ها هم می‌شود یا فقط در حد تایید و ماشاا... گفتن به اقدامات دولت است را نمی‌دانیم. ولی زیبایی قضیه در این است که کل طرح شهرداری، یک چیزی است بین خود شهرداری و دولت و به من و شما خیلی ربطی ندارد. یعنی مسئولان این قدر به فکر مردم هستند که نمی‌خواهند آب توی دل‌شان تکان بخورد و اصلا نمی‌گویند که محتوای طرح چیست و چه طوری انجام می‌شود. تازه خود آلودگی هوا هم قرار بود بین دولت و شهرداری بماند، ولی متاسفانه ذرات آلاینده همکاری نکردند و مردم متوجه شدند. به همین دلیل، ما مجبوریم خودمان حدس بزنیم که شهرداری چه برنامه‌ای برای رفع معضل آلودگی اندیشیده.

1) شهرداری برای حل مشکل، سند یک تعداد زمین و املاک با کاربری «کاشت و تولید هوای پاک» را در اختیار دولت قرار داده که آنجا هوای پاک بکارد و به این صورت شما دیگر هرگز اسمی از آلودگی هوا نخواهید شنید و مشکل کاملا حل خواهد شد. یک گزینه دیگر هم این بود که املاک را بدهند به خود آلاینده‌ها که آنجا مستقر شوند و این قدر در سطح شهر نچرخند، ولی آلاینده‌ها پررو بازی در آوردند و موافقت نکردند. به ما چه اصلا، از دست خودشان رفت. ذرات معلق‌شان!

2) شهرداری با دولت توافق کرده که آقای روحانی برای دور بعد انتخابات کاندیدا نشوند و در مناظره‌ها هم تقلب برسانند تا بلکه با رییس جمهور شدن قالیباف، شهردار تهران عوض شده و مشکل آلودگی هوا هم حل شود.

3) دولت و شهرداری تصمیم گرفتند اختلافات بر سر مسئولیت حادثه پلاسکو را شدیدتر کنند تا توجهات به این سمت جلب شود و این یکی دو ماه زمستان هم بگذرد و آلودگی هوا از بین برود. بعد هم دوباره جلسه می‌گذارند و تعیین مقصر حادثه پلاسکو را آن قدر کش می‌دهند تا مردم بگویند: «ول کنین دیگه! اصلا تقصیر ما بود، خوبه؟» و سپس با خاطیان که اعتراف هم کرده‌اند، برخورد خواهد شد.

4) دولت پذیرفت هیچ کس هیچ کاری نکند تا همه از آلودگی منقرض شویم و دیگر نیازی به رفع مشکل آلودگی نباشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی عالی بود امروز روز تولدم بود کلی خندیدم و شاد شدم .مرسی از همه

    • وطن پرست

      خیلی توپ بود... خدا قوت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج