۵۰۶۲۹۱
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

طنز؛ رمزگشایی از پیام تبریک نوروزی بقایی!

نزدیک تحویل‌ سال بود، اگر اشتباه نکنم که آقای دکتر احمدی‌نژاد ft حمید بقایی

احمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رضا کاظمی در روزنامه شهروند نوشت:

نزدیک تحویل‌ سال بود، اگر اشتباه نکنم که آقای دکتر احمدی‌نژاد ft حمید بقایی

ft اسفندیار رحیم‌ مشایی، کلیپی تصویری به مناسبت فرارسیدن بهار(!) منتشر کردند. این اثرِ سمبلیک به قدری سرتاسرش را مفاهیم زیرپوستی گرفته بود که آدم را یاد سخنرانی دکتر رائفی‌پور درمورد پشت اسکناس دلار می‌انداخت که چطور یک عده ازحمله ١١ سپتامبر گرفته تا حادثه تروریستی پاریس، هجوم ریزگردها به استان‌های جنوبی ایران، شکست سنگین برزیل در برابر آلمان در جام‌جهانی و حتی کسب چهارمین توپ طلا توسط رونالد را در یک اسکانس پیش‌بینی و پنهان کرده‌اند!

ژانرسینمایی!

بدون ‌شک این کلیپ تبلیغاتی- تبریکاتی در زمینه «ترکیب ژانرهای متضاد» نقطه عطف تاریخ هنر هفتم است، چون بعید می‌دانم تاکنون هیچ‌کس به این خوبی ژانرهای «کمدی و درام» را با ژانر «وحشت» ترکیب کرده باشد! ترکیبی که آدم را ناخودآگاه به یاد پیوند «سنت و مدرنیته» یا به عبارت دیگر «سنت و صنعت» می‌انداخت!

تعداد بازیگران

سوالی که در اولین لحظه دیدن این کلیپ مطرح می‌شود، این است که چرا سه؟ چرا از کابینه‌ای مملو از خدمتگزار فقط سه نفر دراین فیلم هستند؟ چرا اثری از م.رحیمی و س.ع، ب.ز، م.ح و سایر حروف الفبا در فیلم نیست؟ آیا چهره آقای رحیمی به اندازه آقای بقایی فتوژنیک نیست؟؟ آیا صدای مرتضوی مثل صدای آقای مشایی دوبلری و سینا ولی‌اللهی نبود؟؟ چه نکته‌ای پسِ این عدد ٣ نهفته است؟ شاید این سه‌نفره‌بودن شما در گام اول یاد شخصیت‌های فیلم‌های معروفی مثل «سه تفنگدار» و امثال آن (که امثال دیگرش را خودتان بهتر می‌دانید) بیندازد، اما پیام تبلیغاتی اصلی آن چیز دیگری است، بله! «سه» شخصیت برای تبلیغ روی کارآمدن «سومین» دولت پاکدست تاریخ!

موسیقی متن!

آهنگ ایرانیزه شده سریال بازی تاج و تخت را شنیده‌اید که با سازهای موسیقی سنتی نواخته شده؟ موسیقی متنی کلیپ تبریک سه‌نفره آقایان مهروز هم دقیقا شما را یاد آن می‌اندازد! حالا شاید با خودتان بگویید استفاده از نمادهای «گیم اف ترونز» چه پیام انتخاباتی‌ای دارد؟ پاسخ اینجاست که شما در «بازی تاج و تخت» با «Winter is coming» (زمستان در راه است) طرف هستید و در بازی «محمود و بقا» با Spring in coming (بهار می‌آید)! آنجا white walkers (وایت‌واکرها) در دل مردم رعب و وحشت ایجاد می‌کنند، اینجا CleanedHands یا همان پاکدست‌ها، جریان انحرافی هم که به خوبی از پس قسمت‌های ماوراءالطبیعه‌ای و جادو جمبل‌های ماجرا برمی‌آید!

همخوانی و حسن ختام!

همخوانی و فیت‌دهی در کلیپ این سه بزرگوار بیش از هرچیزی شبیه همخوانی «مهدی جهانی با علیشمس» بود، منتها همخوانی‌ای که در آن علیشمس بجای مهدی جهانی هم خوانده باشد! شروع کلیپ به سبک تبلیغ قدیمی و معروف «بنیاد امور بیماری‌های خاص» (خدای من! خدای خوب و مهربان! من و قلب کوچکم دوست داریم، در آسمان صاف و آبی، پرواز کنیم!) با همخوانی منقطع شروع می‌شود! اما نقطه اوج ماجرا همخوانی همزمانشان درپایان است که با جمله «زنده‌باد بهار! زنده‌باد ایران» تمام می‌شود و سه بزرگوار ضمن بالابردن دست‌های هم (که شما را یاد لحظه بالابردن دست حسین عبدولی در کشتی و هرچی که هست، می‌اندازد)، هرچقدر تلاش می‌کنند تا جملات را هم‌صدا بخوانند، نمی‌توانند و یکی‌شان زودتر شروع می‌کند، یکی دیرتر تمام می‌کند، یکی بیشتر کِش می‌دهد، یکی تندتر می‌خواند و خلاصه یک نماد تمام‌عیار از نحوه مدیریت و هماهنگ‌سازی امور مملکت در ٨سالی که رأس کار بودند را به رخ مخاطب می‌کشند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      "نماد تمام عیار مدیریت و هماهنگ سازی" عالی بود

    • بدون نام

      تیکه آخرش فوق العاده بود . ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج