۵۱۳۹۳۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

طنز؛ ۵ راه برای کاهش از هجوم نامزدها به ستاد انتخابات کشور

ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری دیروز تمام شد و از امروز ما برمی‌گردیم سر کار و زندگی‌مان. برگزاری این شوی پنج روزه کلی حواشی و جنجال با خود همراه داشت، چون نحوه و شرایط ثبت‌نام خیلی مورد انتقاد مردم و.....

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در روزنامه شهروند نوشت:

ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری دیروز تمام شد و از امروز ما برمی‌گردیم سر کار و زندگی‌مان. برگزاری این شوی پنج روزه کلی حواشی و جنجال با خود همراه داشت، چون نحوه و شرایط ثبت‌نام خیلی مورد انتقاد مردم و کارشناسان واقع شد. تصمیم گرفتیم امروز در «شهروند» برخی روش‌های بهبود شرایط ثبت‌نام در دوره‌های بعدی را با هم بررسی کنیم. ما که مثل دست‌اندرکاران کمیته ملی المپیک نیستیم. بعد از هر شکست وعده بدهیم کمیته‌های تخصصی نتایج را بررسی کنند و بعد یادشان برود کی به کی بود.

١- برگزاری مسابقه قوی‌ترین مردان

برای این‌که شرایط ثبت‌نام سخت شود و به‌تبع آن تعداد ثبت‌نام‌کنندگان به طرز چشمگیری کاهش یابد، بهترین راه این است یک آزمون ورودی بگذاریم تا بفهمیم اینها مردی هستند که در کشاکش دهر، سنگ زیرین آسیاب باشند یا خیر. البته از آنجایی که واژه مردان فعلا با مشکلات قانونی مواجه شده و به جای آن از کلمه رجل استفاده می‌کنند که شیک‌تر و مجلسی‌تر است. بنابراین ما هم اسم این مسابقه را می‌گذاریم مسابقه قوی‌ترین رجل ایران. به این ترتیب بانوان هم می‌توانند در این مسابقه ثبت‌نام کنند اما در گزینش اولیه رد می‌شوند و این به معنی این نیست که نمی‌توانند ثبت‌نام کنند. با برگزاری این آزمون هرکس توانست دو تا لاستیک لودر جابه‌جا کند و کنده درخت را بیندازد، بالای سکو و با دندان یک تریلی را جابه‌جا کند، می‌تواند به‌عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کند.

٢- هر ایرانی یک رئیس‌جمهوری

با اجرای طرح هر ایرانی یک رئیس‌جمهوری در واقع ریاست‌جمهوری را به خانه‌های مردم و سر سفره‌هایشان می‌بریم، طوری که در هرخانواده ما یک رئیس‌جمهوری داریم و چهار‌سال بعد دوباره انتخابات برگزار می‌شود و رئیس‌جمهوری جدید خانه مشخص می‌شود. بدین ترتیب از میزان تقاضای مردم به نشستن روی کرسی ریاست‌جمهوری کاسته می‌شود.

٣- ستاد دایمی

برای کاهش حجم فعالیت ستاد انتخابات وزارت کشور دراین پنج روز پیشنهاد می‌شود ستاد دایمی ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست‌جمهوری در شهربازی‌های هر شهر و شهرستان دایر شود. بدین ترتیب شهربازی‌های هرشهر مسئولیت ثبت‌نام و تأیید صحت و سقم مدارک شرکت‌کنندگان را به عهده می‌گیرند و از حجم مراجعات به ستاد در بازه پنج روزه کاسته می‌شود.

٤- برگزاری استیج

می‌شود برای ثبت‌نام کاندیداهای ریاست‌جمهوری از برنامه‌هایی مثل استیج، ایکس فاکتور و شوهای تلنت در دنیا الگوبرداری کرد. دراین روش، شرکت‌کنندگان پس از ثبت‌نام درچند مرحله مورد قضاوت داوران چهارگانه و مردم قرار می‌گیرند و برگزیدگان این برنامه در هرشهر به فینال مسابقات که در ستاد انتخابات کشور برگزار می‌شود، مسند. داوران استیج هم می‌توانند این افراد باشند. معاون اول رئیس‌جمهوری سابق یا یکی از اعضای کابینه‌های قبلی، نماینده صداوسیما، نماینده مطبوعات، نماینده وزارت ورزش و جوانان، نماینده سازمان سینمایی کشور، نماینده سیرک خلیل عقاب و افراد مشابه.

٥- آزمون هوش

یکی دیگر از روش‌های نوین درکاهش افراد مراجعه‌کننده برای ثبت‌نام به‌عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری، برگزاری آزمون هوش پیش از ثبت‌نام است. خیلی ازمراجعان درهمین آزمون حذف می‌شوند و به مرحله ثبت‌نام نمی‌رسند. تنها نگرانی موجود این است که با برگزاری این آزمون خیلی از سیاستمداران و رجل سیاسی کشور هم ممکن است از آن سربلند بیرون نیایند و آن وقت افتضاح شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج