adexo3
۵۱۵۲۹۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

طنز؛ تغییر طول و عرض جغرافیایی ترکیه

ترکیه ١٣٩٥: در پی کودتای نافرجام ضد دولت ترکیه، اردوغان گفت کودتا کار فتح‌الله گولن و همفکرانش بوده و این اقلیت قصد براندازی دولت ترکیه را داشته‌اند؛ لذا اقلیتی شامل ٩٣درصد معلمان، ٨٧درصد هنرمندان، ١٠٣درصد روزنامه‌نگاران....


ترکیه ١٣٩٥: در پی کودتای نافرجام ضد دولت ترکیه، اردوغان گفت کودتا کار فتح‌الله گولن و همفکرانش بوده و این اقلیت قصد براندازی دولت ترکیه را داشته‌اند؛ لذا اقلیتی شامل ٩٣درصد معلمان، ٨٧درصد هنرمندان، ١٠٣درصد روزنامه‌نگاران (!)، ٥١درصد داوران فوتبال و خلاصه ٧٤درصد مردم در ترکیه به اتهام همکاری با کودتای غیرمردمی بازداشت شدند.

ترکیه فروردین ١٣٩٦: طی برگزاری رفراندوم تغییر قانون اساسی در ترکیه حزب حاکم توانست با اکثریت قاطع ٥١درصد به پیروزی برسد. اردوغان پس از تأیید نتیجه انتخابات به دولت‌هایی که با رأی شکننده بالای ٦٥درصد در دنیا در رأس امور قرار گرفته‌اند، هشدار داد از دموکراسی در ترکیه الگوبرداری کنند.

ترکیه اردیبهشت ١٣٩٦: ٢٣ فعال سیاسی و مدنی سوییس پس از افشاگری اردوغان درخصوص دموکراسی در کشورشان خودسوزی کردند. آنها در بیانیه مشترک‌شان نوشتند توان روبه‌رو شدن و هضم این واقعیت را نداشتیم که همان‌طور که اردوغان گفته سوییس کشور صادرکننده تروریست در جهان است.

ترکیه ١٣٩٧: ١١٧ نفر روزنامه‌نگار و ١٨ روزنامه و مجله در ترکیه به جرم چاپ کاریکاتور خودشان دستگیر شدند. دولت اعلام کرد سطح هوشیاری دولت به‌حدی رسیده که بفهمد این روزنامه‌نگاران خائن با این کار قصد تحقیر و تمسخر دولت را داشته‌اند.

ترکیه ١٤٠٠: اردوغان در یک نطق احساسی خواستار برگزاری همه‌پرسی درخصوص تغییر محل جغرافیایی کشور از طول و عرض جغرافیایی فعلی و انتقال آن به حوزه بالکان یا دریای کاراییب شد.

ترکیه ١٤٠١: همه‌پرسی تغییر طول و عرض جغرافیایی کشور و ٦٦درصد مردم به آن رأی مثبت دادند. دریای کاراییب در اعتراض به نتیجه این همه‌پرسی خشک شد. اردوغان منتقدان برگزاری این همه‌پرسی را اردک خطاب کرد.

ترکیه نیمه دوم ١٤٠١: اردوغان ایران را متهم کرد که از روی حسادت و به خاطر رویای تشکیل امپراتوری پارسی در تغییر محل کشور ترکیه و انتقالش به حوزه کاراییب سنگ‌اندازی می‌کند.

ترکیه ١٤٠٢: با عقیم ماندن طرح تغییر عرض و طول جغرافیایی ترکیه، اردوغان از شهروندان ترکیه در جزایر دریای کاراییب خواست با فرزندآوری مکرر و دستکاری ژنتیکی درخصوص دو یا سه‌قلوزایی ظرف یک دهه کاراییب را به ترکیه دوم تبدیل کنند تا انتقال ترکیه به آن منطقه از جهان توجیه داشته باشد.

ترکیه ١٤٠٨: دولت ترکیه نسبت به چاپ شعر «یه توپ دارم قلقلیه» در کتاب‌های درسی ایران اعتراض کرد. اردوغان در یکی از نطق‌های معروفش گفت درج عبارت «نمی‌دونی تا کجا میره» در شعر مذکور توهین مستقیم به من است. چون من همه چیز را می‌دانم و می‌دونم تا کجا میره. وی خواستار عذرخواهی هنرمندان ایران از خودش شد.

ترکیه ١٤٢٠: پلیس ترکیه تنها روزنامه‌نگار باقیمانده در آن کشور را درحالی‌که در ٧سال گذشته مشغول شستن ظرف در رستوران‌های استانبول بوده بازداشت کرد. اردوغان در کاخ خودش گفت: تمام ناکامی‌های چند‌سال اخیر در ترکیه به علت حضور این روزنامه‌نگار در ظرفشویی‌های رستوران‌های استانبول بوده. وی ارمنستان، یونان، فرانسه، آلمان، ایران و هلند را به دخالت در مخفی شدن این روزنامه‌نگار متهم کرد و گفت هنوز این‌قدر پیر نشده‌ام که یادم باشد امروز روز فرد است. پس زنده‌باد روسیه

ترکیه ١٤٢٨: با نزدیک شدن به پایان دوره ریاست‌جمهوری اردوغان، وی خواستار برگزاری همه‌پرسی در ترکیه برای بازگرداندن سیستم حکومتی آن کشور از ریاستی به پارلمانی شد. وی در پایان گفت هر دیگی فقط باید برای من بجوشه. همینی که هست. در پی این سخنان، میلیون‌ها هوادار اردوغان در ترکیه در میدان تقسیم تجمع کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج