adexo3
۱۴۶۵۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تاج ياقوت‌نشان، با عطر سيب و رنگ پرتقال!

به گفته محققان، هر فردي بايد بين ۳ تا ۵ واحد ميوه در روز مصرف كند تا بدنش با كمبود ويتامين‌ها و مواد معدني مورد نيازش روبه‌رو نشود. البته اين نكته را هم نبايد فراموش كنيم كه ميوه‌هاي هر فصل، در پيشگيري از بيماري‌هاي مخصوص همان فصل، نقش پيشگيرانه زيادي دارند و نبايد خواص‌شان را دست كم گرفت.

تاج ياقوت‌نشان، با عطر سيب و رنگ پرتقال!
همه مي‌دانند كه ميوه‌ها، براي سلامت اعضاي بدن، شادابي پوست و حتي پيشگيري از ابتلا به بسياري بيماري‌ها فايده زيادي دارند. البته در اين روزگاري كه همه با مشكلي به نام كمبود وقت روبه‌رو هستند، مواقع بسياري پيش مي‌آيد كه مصرف ميوه‌مان، فقط به مهماني‌ها محدود مي‌شود؛ حالا چه وقتي خودمان مهمان هستيم يا چه زماني كه مهمان داريم! همين باعث مي‌شود يادمان برود كه حضور ميوه‌ها در جيره غذاي روزانه‌مان ضروري است و آن‌ها نقشي اساسي در تامين سلامت اندام مختلف بدن دارند. به گزارش برترین ها به گفته محققان، هر فردي بايد بين ۳ تا ۵ واحد ميوه در روز مصرف كند تا بدنش با كمبود ويتامين‌ها و مواد معدني مورد نيازش روبه‌رو نشود.

البته اين نكته را هم نبايد فراموش كنيم كه ميوه‌هاي هر فصل، در پيشگيري از بيماري‌هاي مخصوص همان فصل، نقش پيشگيرانه زيادي دارند و نبايد خواص‌شان را دست كم گرفت؛ به همين دليل در ادامه، شما را با خواص خوراكي و حتي خواص غيرخوراكي برخي ميوه‌هاي فصل پاييز و زمستان آشنا مي‌كنيم. مطمئن باشيد بعد از خواندن اين مطلب، انگيزه‌تان براي مصرف ميوه بيشتر از پيش مي‌شود و به هر ترتيبي سعي مي‌كنيد دقايقي از وقت‌تان را در روز، به ميوه‌ها اختصاص دهيد!


تاج ياقوت‌نشان، با عطر سيب و رنگ پرتقال!

ميوه تاج‌دار؛ آناناس!

آناناس با پوسته سخت و كاكل سبزش، به‌عنوان يكي از منابع غني پروتئين به شمار مي‌آيد كه حاوي ويتامين‌هاي A، B و C بوده و سرشار از مواد معدني مفيد و مختلفي از جمله فسفر و آهن، كلسيم، پتاسيم و منيزيم است. اگر روزانه ۱۰۰ گرم آناناس‌ تازه و طبيعي مصرف كنيد، بيش از ۲۵ درصد از ويتامين C مورد نياز بدن‌تان تامين مي‌شود كه اين ويتامين‌ها در اثر پخته شدن در كمپوت آناناس، از بين مي‌روند.

در مورد خواص آناناس در پيشگيري و درمان بيماري‌ها مي‌توان گفت، اين ميوه باعث بهبود سرماخوردگي شده و سرفه‌ها را كاهش مي‌دهد. همچنين در پيشگيري و درمان بيماري‌هاي قلبي- عروقي، بيماري‌هاي عفوني و انواع سرطان‌ها از جمله سينه، تخمدان و روده بزرگ نيز موثر است. اين ميوه پرخاصيت، قابليت استخوان‌سازي در بدن را افزايش داده و يكي از لاغركننده‌هاي طبيعي به شمار مي‌رود. البته براي بهره‌مندي از مزيت‌هاي آناناس، حتما لازم نيست آن را بخوريم بلكه ماسك اين ميوه هم براي پوست بسيار مفيد است. ميكس شده اين ميوه به همراه مقداري الكل اتيليك و يك فنجان روغن خالص آفتابگردان مي‌تواند به از بين بردن جوش‌هاي غرور جواني و به‌ويژه، گلوله‌هاي چربي زير‌پوستي بسيار كمك كند. اين ماسك را بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقيقه، با آب سرد از روي پوست خود بشوييد و تاثيراتش را با تمام وجود لمس كنيد.


تاج ياقوت‌نشان، با عطر سيب و رنگ پرتقال!

دانه‌هاي ياقوتي انار

اين ميوه خوش‌رنگ و اشتها‌برانگيز، سرشار از ويتامين‌هاي C، ۱B، ۲B و ۶B است و علاوه بر آن منبعي غني از آنتي‌اكسيدان‌ها، پتاسيم و فيبر به حساب مي‌آيد. براي پيشگيري از پوسيدگي دندان‌ها، جلوگيري از تنگي نفس، كاهش مضرات آلودگي هوا بر چشم‌ها، تصفيه خون، دفع سموم بدن و حتي دفع چربي، مي‌توان از اين ميوه بهشتي كمك گرفت. علاوه بر آن‌كه مي‌توان با ماليدن آب انار روي پوست، رنگ چهره را روشن‌تر و غذاي مورد نياز پوست را تامين كرد، از پوست اين ميوه نيز در صنعت داروسازي استفاده مي‌شود.


تاج ياقوت‌نشان، با عطر سيب و رنگ پرتقال!

روزهاي پرتقالي!

هر وقت اسم «سرماخوردگي» به گوش‌مان مي‌خورد، محال است كه ياد پرتقال و ويتامين C‌ آن نيفتيم! اين ميوه علاوه بر آن‌كه حاوي مقدار زيادي ويتامين B و C است، عناصر مفيدي همچون آهن، كلسيم، سديم، مس و بتاكاروتن نيز دارد و باعث توليد ويتامين A در كبد مي‌شود. با اين ميوه نارنجي‌رنگ مي‌توانيد به جنگ سرماخوردگي رفته و حتي از ابتلا به آن جلوگيري كنيد. البته اين ميوه در رشد و نمو استخوان‌ها، درمان يبوست، رقيق كردن خون و ضدعفوني كردن دهان هم نقش پر‌رنگي ايفا مي‌كند. ناگفته نماند كه پوست اين ميوه هم قابليت ضد‌عفوني‌كنندگي داشته و لطافت و زيبايي پوست بدن را به ارمغان مي‌آورد. حتي اگر پوست اين ميوه را داخل بخاري بيندازيد، مي‌تواند بوي بد سيگار را در محيط از بين ببرد.

يك توصيه به افرادي كه پوست خشك دارند؛ اين كه آب پرتقال را روي پوست خود بماليد و بعد از ۲۰ دقيقه، صورت خود را با آب سرد بشوييد تا از لطيف شدنش لذت ببريد.


عطر و طعمي بهشتي؛ سيب

سيب علاوه بر آن‌كه سرشار از ويتامين‌هاي 2B، C و A است، حاوي مقدار قابل توجهي عناصر آهن، منيزيم، كلسيم، پتاسيم، فلاونوئيد و پلي‌فنول نيز است. باورتان مي‌شود اگر بشنويد كه با خوردن 100گرم سيب، 1500 ميلي‌گرم ويتامين C وارد بدن‌تان مي‌شود؟!

خوردن و حتي بوييدن سيب باعث كاهش فشار خون شده، دهان و دندان‌ها و لثه را از وجود باكتري‌ها پاك مي‌كند و با تقويت مغز و اعصاب و نيز انبساط عضلات، باعث آرامش فرد مي‌شود. تاثير اين ميوه بهشتي را در رفع ترك‌هاي پوست نمي‌توان ناديده گرفت.

سيب ميوه‌اي است كه باعث رفع خشكي پوست شده و ماسك آن با تقويت پوست، طراوت را به چهره شما هديه مي‌دهد. درصورتي‌كه ماسك سيب، شامل آب سيب و يك قاشق غذاخوري عسل را به‌مدت 20 دقيقه روي پوست بگذاريد و سپس آن را با آب سرد بشوييد، نه تنها منافذ باز پوست جمع مي‌شوند بلكه چروك‌ها هم تا حد زيادي از بين مي‌رود و مانع از ايجاد چروك‌هاي جديد مي‌شود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

تاج ياقوت‌نشان، با عطر سيب و رنگ پرتقال!



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج