۱۴۱۴۶۷۵
۷۶۷
۷۶۷
پ

۹ روش موثر برای از بین بردن بوی عرق در تابستان

پس از گذراندن یک روز عادی در هوای گرم تابستان، بدون آنکه فعالیت اضافه تری را انجام داده باشید، ممکن است احساس کنید بدنتان بوی بد پیاز گرفته، پس به همین دلیل سعی می کنید خود را از جمع دوستان و همکارنتان دور کنید.

راهنماتو: پس از گذراندن یک روز عادی در هوای گرم تابستان، بدون آنکه فعالیت اضافه تری را انجام داده باشید، ممکن است احساس کنید بدنتان بوی بد پیاز گرفته، پس به همین دلیل سعی می کنید خود را از جمع دوستان و همکارنتان دور کنید. با اینکه عرق به خودی خود بی بو است، اما هنگامی که با باکتری های روی پوست شما مخلوط می شوند، ممکن است بویی همانند بوی پیاز ایجاد کنند. نگران این مسئله نباشید، خوشبخاته بوی بدن یک مسئله رایج است و راه های سریع و موثر زیادی برای کنترل آن وجود دارد. به خواندن این مطلب ادامه دهید تا بدانید چه چیزی باعث ایجاد بوی بد در بدن می شود و چگونه می توان از شر آن خلاص شد.

9 روش موثر برای از بین بردن بوی عرق در تابستان

روزانه بدن خود را با صابون آنتی باکتریال بشویید

به گزارش راهنماتو، صابون آنتی باکتریال باکتری های ایجاد کننده بو را از بین می برد. هر روز دوش بگیرید تا باکتری های ایجاد کننده بو را از روی پوستتان پاک کنید. یک صابون ضد باکتری را روی یک لیف کف کنید و بدن خود را به آرامی بشویید. برای تمیز کردن مناطقی که بیشتر عرق می کنید، مانند زیر بغل، پاها و کشاله ران، کمی زمان بیشتری اختصاص دهید.

پس از اتمام حمام کردن، خود را کاملا خشک کنید. رطوبت محبوس شده روی پوست شما می تواند باعث رشد سریع باکتری های عامل بو یا التهاب پوست شود

از ضد تعریق قوی بالینی استفاده کنید

ضد تعریق ها غدد عرق شما را مسدود می کنند تا زیر بغل شما خشک بماند و ضد تعریق های با قدرت بالینی بسیار موثر هستند. بنابراین، اگر می خواهید بوی پیاز زیر بغل خود را از بین ببرید، بلافاصله بعد از حمام از ضد تعریق استفاده کنید. همچنین باید حتماً هر روز از ضد تعریق استفاده کنید تا بوی زیر بغلتان کنترل شود.

جوش شیرین را روی زیر بغل خود بمالید تا بوها را جذب کند

اگر می خواهید به طور طبیعی از شر بوی بدن خلاص شوید، کمی جوش شیرین به دست خود بپاشید و آن را زیر بغل خود بمالید. جوش شیرین به جذب هر گونه رطوبت و بو در طول روز کمک می کند تا بوی بد بدن قابل تشخیص نباشد.

هر روز لباس تمیز بپوشید

وقتی صبح لباس می پوشید، لباس های شسته شده با بوی تازگی را بپوشید تا هیچ بویی باقی نمانده باشد. اگر قبلاً شروع به عرق کردن کرده‌اید و لباس‌هایتان مرطوب است، لباس‌های تمیز و خشک بپوشید تا از ایجاد بوی بدن روی پوستتان جلوگیری کنید.

همچنین با تهیه خمیر با جوش شیرین و آب و زدن آن بر روی لکه های بدبو، بوی بدن را از لباس هایتان پاک کنید.

از پارچه های قابل تنفس استفاده کنید

لباس هایی را انتخاب کنید که از پارچه های طبیعی مانند پنبه، پشم یا ابریشم ساخته شده اند، زیرا اجازه می دهند هوا از آن عبور کند و شما را خنک کنند. اگر ورزش می‌کنید یا فعال می‌مانید، لباس‌های ضد رطوبت را انتخاب کنید که عرق را از پوست شما دور می‌کند و از ایجاد بوی بدن جلوگیری می‌کند.

اگر می‌خواهید بوی بد را در نزدیکی کشاله ران خود از بین ببرید، از پوشیدن لباس‌های زیر لیکرا یا اسپندکس و همچنین شلوار یوگا خودداری کنید، زیرا آنها می‌توانند رطوبت و باکتری‌هایی را که باعث ایجاد بو می‌شوند به دام بیندازند.

موهای زائد بدن را بتراشید

عرق و باکتری‌ها می‌توانند در موهای بدن شما به دام بیفتند، که می‌تواند باعث بدتر شدن بوی بدن شود. اگر زیر بغل خود را اصلاح می کنید، با کوتاه کردن موهای بلند با تیغ برقی شروع کنید. سپس بر روی پوست خود کف بدن یا کرم موبر بمالید و به آرامی از تیغ ایمنی استفاده کنید تا بقیه موهای زیر بغل خود را بردارید.

اگر قصد دارید موهای ناحیه تناسلی خود را بتراشید، مراقب باشید، زیرا ممکن است به طور تصادفی موهایی را بتراشید که پس از رشد، سبب احساس خارش شوند. اگر نمی خواهید موهای ناحیه تناسلی خود را به طور کامل از بین ببرید، به جای ژیلت با یک قیچی کوتاه کنید.

کافئین و غذاهای با بوی تند را محدود کنید

نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه یا نوشابه می‌توانند باعث تعریق بیشتر شما شوند.  غذاهایی مانند پیاز، سیر، کاری، کلم، کلم بروکلی، آجیل و سیب زمینی در بدن شما تجزیه می شوند و باعث می شوند بوی بدن شما رایحه ای قوی تر از حد معمول داشته باشد. سعی کنید این غذاها را از رژیم غذایی خود حذف کنید تا ببینید آیا بوی بدن کمتر به چشم می آید یا خیر.

نوشیدنی های الکلی همچنین می توانند تعریق را تحریک کنند زیرا بدن آنها را تجزیه می کند، بنابراین سعی کنید از نوشیدن خودداری کنید.

تکنیک های تمدد اعصاب را تمرین کنید

اگر به دلیل احساس اضطراب یا استرس عرق می کنید، نفس عمیق بکشید، به این صورت که نفس خود را چند ثانیه نگه دارید و سپس بازدم کنید تا آرام شوید. تمرین یوگا یا مدیتیشن آگاهانه را به یک عادت منظم تبدیل کنید تا به شما کمک کند کنترل بیشتری بر خلق و خوی خود داشته باشید تا موقعیت های استرس زا باعث تعریق شما نشود.

تزریق بوتاکس را انجام دهید

بوتاکس سیگنال های عصبی در غدد عرق شما را مسدود می کند و از ایجاد عرق در اطراف محل های تزریق جلوگیری می کند. با یک پزشک یا متخصص پوست صحبت کنید تا ببینید آیا بوتاکس گزینه خوبی برای شما است یا خیر. هنگامی که برای درمان بوتاکس مراجعه می کنید، پزشک بوتاکس را به پوست شما تزریق می کند و تعریق شما در عرض 3 تا 4 روز تحت کنترل خواهد بود.

بوتاکس حدود 6 ماه طول می کشد، بنابراین باید به تزریق منظم برای مدیریت عرق و بوی بدن خود ادامه دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج