۱۴۱۴۹۹۲
۱۱۷۴
۱۱۷۴
پ

با این معجون شگفت انگیز ۱۰ سال بیشتر عمر کنید

هیچ چیز دلچسب تر از یک نوشیدنی خنک و خوش طعم نیست.

سلامت نیوز: هیچ چیز دلچسب تر از یک نوشیدنی خنک و خوش طعم در یک روز گرم و آفتابی نیست. در حالی که اغلب ما دوست داریم در چنین ایامی به سراغ نوشیدنی های خنک برویم، اما وقت آن رسیده است که به سراغ گزینه های سالم تری برویم، آب نعناع؛ یک نوشیدنی خوش طعم و جادویی است که به افزایش آرامش و آبرسانی به بدن و طول عمر نزدیک به ده سال کمک می کند. این نوشیدنی کم کالری حاوی مقادیر ناچیزی قند بوده و مزایای بسیاری را برای سلامتی ارائه می دهد.

با این معجون شگفت انگیز 10 سال بیشتر عمر کنید

آب نعناع چیست؟

به گزارش راهنماتو، آب نعناع یک نوشیدنی خوش طعم و ساده است که از دم کردن برگ نعناع درون آب بدست می آید. شما می توانید این نوشیدنی را درون یخچال قرار داده و از طعم خنک آن در روزهای گرم سال لذت ببرید. در ادامه قصد داریم به معرفی 7 دلیل اثبات شده برای نوشیدن آب نعناع در روزهای گرم تابستان بپردازیم.

۱- بهبود هضم غذا

اگر دچار مشکلات گوارشی هستید، سعی کنید آب نعنا را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این دم کرده ساده هضم غذا را بهبود بخشیده و به تسکین علائمی همچون نفخ و گاز معده کمک می کند. نتایج حاصل از یک مطالعه در مجله Biology همچنین نشان می دهند که این نوشیدنی ماهیچه‌های گوارشی را از انقباض سست کرده و به بهبود اسپاسم روده کمک می کند.

۲- کمک به تعادل هورمونی

نوشیدن آب نعناع با کاهش سطح تستوسترون و حفظ هماهنگی سطح هورمون ها به تعادل هورمونی کمک می کند. مطالعه منتشر شده در مجله Biomolecular Concepts نشان می دهد که نعناع می‌تواند به تعادل هورمون‌ها و درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) کمک کند.

۳- آبرسانی به بدن

هیدراته ماندن بدن برای حفظ عملکرد صحیح آن لازم است. با اضافه کردن آب نعناع به رژیم غذاییتان، نه تنها از طعم مطلوب آن بهره مند می شوید، بلکه با آبرسانی مناسب به حفظ عملکرد بدن و سلامت کلی آن کمک خواهید کرد.

۴- کاهش استرس

نوشیدن آب نعناع می تواند به کاهش استرس کمک کند. این گیاه خنک کننده بدن از دیرباز در طب آیورودا نیز به عنوان یک داروی آرامش بخش و کاهنده استرس مورد استفاده قرار می گیرد.

با این معجون شگفت انگیز 10 سال بیشتر عمر کنید

۵- کاهش وزن

اگر به دنبال راه حلی برای کاهش وزن هستید، آب نعناع را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این نوشیدنی کم کالری به عنوان یک جایگزین عالی برای نوشیدنی های شیرین عمل می کند و نوشیدن آن احساس سیری شما را افزایش و احتمال پرخوری را کاهش می دهد. یک مطالعه منتشر شده در نشریه بین المللی چاقی نشان می دهد که آب نعناع را می توان به عنوان یک نوشیدنی رژیمی که به کاهش وزن کمک می کند، مورد استفاده قرار داد.

۶- تقویت ایمنی بدن

نعناع منبع خوبی از انواع ویتامین ها مانند ویتامین A و C و مقادیری از ویتامین B2 و مواد معدنی مانند کلسیم، روی، مس و منیزیم است و به تقویت ایمنی بدن کمک می کند. این گیاه حاوی ترکیباتی است که به محافظت از سلول های بدن در برابر آسیب کمک کرده و از سلول های آن در برابر هر گونه عامل آسیب رسان خارجی محافظت می کند.

۷- بهبود سلامت پوست

برگ‌های نعناع حاوی مقادیر زیادی اسید سالیسیلیک و ویتامین A، دو ماده ضروری برای حفظ سلامت پوست هستند. آب نعناع همچنین حاوی خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی بوده و به کاهش التهاب و جلوگیری از بروز آکنه کمک می کند. نوشیدن منظم آب نعناع نیز به به دفع سموم از بدن و شفافیت و سلامت پوست کمک می کند.

با این معجون شگفت انگیز 10 سال بیشتر عمر کنید

مواد لازم برای تهیه آب نعناع:

یک فنجان آب

یک عدد لیموی ورقه شده

1/2 فنجان برگ نعناع

 1/2فنجان خیار خرد شده

طرز تهیه آب نعناع:

برگ نعناع، خیار و لیموی خلال شده را درون آب بریزید، خوب هم بزنید و سپس درون یخچال قرار دهید. بهتر است هر چند ساعت یک بار آن را هم بزنید تا طعم ها بخوبی مخلوط شوند. پس از چند ساعت نوشیدنی شما آماده است. می توانید برای تاثیر بیشتر، برگ نعناع را درون آب جوش دم کنید.

عوارض مصرف آب نعناع

نعناع برای بیشتر افراد بی خطر است. این نوشیدنی هضم غذا را بهبود می بخشد، اما ممکن است علائم بیماری ریفلاکس معده (GERD) را بدتر کند و افرادی که از مشکلات گوارشی یا کلیوی شدید رنج می برند، باید پیش از مصرف آب نعناع با پزشک خود مشورت کنند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج