۱۲۷۲۷۴۱
۱۹۵۳
۱۹۵۳
پ

فیلیمو، نماوا و فیلم نت؛ رقابتی بی‌پایان بر سر تصاحب شبکه نمایش خانگی

شبکه نمایش خانگی چند سالی است که در ایران از محبوبیت زیادی برخوردار شده. همین موضوع باعث شده تا پلتفرم های متعددی برای رقابت بر سر تصاحب آن، در این عرصه وارد شوند.

پیشرفت تکنولوژی موجب روی کار آمدن سرویس‌های جدیدی به نام VOD شده که به انتشار آثار ویدیویی می‌پردازند. موارد زیر جزو پلتفرم‌های موفق بین‌المللی پخش فیلم محسوب می‌شوند:

  • نتفلیکس Netflix
  • آمازون ویدئو Amazon Video
  • هولو Hulu
  • اچ بی او HBO و غیره

اگرچه میان این سرویس‌ها رقابت شدیدی بر سر تولید محتوای منحصربه‌فرد و مخاطب‌پسند وجود دارد؛ اما نتفلیکس نه‌تنها رتبه اول محبوب‌ترین سرویس پخش فیلم را از آنِ خود نموده است؛ بلکه رقبایش حتی به او نزدیک هم نیستند!

شبکه نمایش خانگی فیلیمو

سرویس فیلیمو در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۳ باهدف گسترش فرهنگ تماشای آنلاین محتواهای ویدیویی راه‌اندازی شد. این پلتفرم از آغاز تا به امروز پس از تلاش‌های مستمر و گذر از سختی‌های فراوان نه‌تنها توانسته این فرهنگ را در میان مردم جا بیندازد؛ بلکه سرویس‌های VOD را به یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های اینترنتی تبدیل کرده است.

به‌طوری‌که امروزه مردم از ابزارهای مختلفی مانند گوشی‌های موبایل، تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی برای تماشای آنلاین انواع محتواهای ویدیویی استفاده می‌کنند. با این تفاسیر در میان سرویس‌های وی‌او‌دی ایرانی فیلیمو را به‌جرئت می‌توان جزو بزرگ‌ترین و پرمخاطب‌ترین پلتفرم‎ها به‌حساب آورد.

این پلتفرم نمایش خانگی توانسته بیش‌ترین سهم از بازار مخاطبان را به دست بیاورد. همچنین تعداد دنبال‌کنندگان فیلیمو در صفحه رسمی اینستاگرام آن بالغ بر یک میلیون نفر است که همین موضوع اینستاگرام فیلیمو را در زمره محبوب‌ترین صفحه از میان صفحه های سایر پلتفرم‌های ایرانی قرار می‌دهد.

پلتفرم فیلیمو با پخش هفتگی سریال‌های پرمخاطبی همچون "خوب بد جلف"، "مردم معمولی"، "ملکه گدایان"، "زخم کاری"، "می‌خواهم زنده بمانم" و غیره توانسته محبوبیت مضاعفی در میان مردم کسب کند.

مزایا و معایب پلتفرم فیلیمو

پلتفرم فیلیمو به‌تازگی اقدام به پخش آثار مطرح‌ترین کارگردان‌های سینمای ایران نموده است. از جمله این آثار محبوب و پرمخاطب می‌توان به سریال‌های جیران، یاغی، میدان سرخ، جزیره و نارگیل اشاره کرد.

پخش چنین سریال‌های مردم‌پسند و مهیجی را به‌جرئت می‌توان به‌عنوان اصلی‌ترین مزایا و نقاط قوت فیلیمو معرفی نمود. از دیگر برتری‌های فیلیمو در مقایسه با پلتفرم‌های رقیب عوض‌کردن لحن برند و افزودن چاشنی شوخ‌طبعی به آن است.

این پلتفرم همچنین در صفحه اینستاگرامی خود اقدام به انتشار پست‌های فان و شوخی با برخی از سکانس‌های فیلم‌ها و سریال‌ها می‌نماید. این‌گونه برقراری ارتباط با مخاطبین و دنبال‌کننده‌هایش به طور مطلوب‌تری انجام خواهد گرفت.

از دیگر مزایا و برتری‌های فیلیمو می‌توان به بالابودن میزان پاسخ‌دهی به کامنت مخاطبان اشاره کرد. با این تفاسیر بخش تبلیغات و سوشال‌مدیای پلتفرم فیلیمو عملکردی بسیار موفق و دقیق در برقراری ارتباط با مخاطب دارد.

این پلتفرم نمایش خانگی همچنین بخشی تحت عنوان "ویژه‌های فیلیمو" راه انداخته که به‌صورت روزانه ۱۵ محتوای ویدیویی را به کاربر پیشنهاد می‌کند. به‌این‌ترتیب مشترکین سرویس فیلیمو به‌راحتی می‌توانند به آثار برگزیده این پلتفرم دسترسی داشته باشند.

به‌روز بودن فیلیمو در ایام مناسبتی مزیت رقابتی دیگر این پلتفرم محسوب می‌شود. در واقع این سرویس نمایش خانگی در ایامی همچون محرم اقدام به تولید محتواهای اختصاصی نموده و در نتیجه در این زمینه از رقبای خود پیشی گرفته است.

مهم‌ترین عیب‌وایراد فیلیمو بر اساس نظر کاربران را می‌توان بیش از حد گران‌بودن هزینه اشتراک این سرویس دانست؛ البته با مراجعه به وب‌سایت موپُن و دریافت انواع کد تخفیف فیلیمو به‌راحتی می‌توانید اشتراک این سرویس را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

محدودیت دوهفته‌ای در نگهداری ویدیوهای دانلود شده از دیگر معایب این پلتفرم به‌حساب می‌آید. به این صورت که پس از سپری‌شدن مدت‌زمان مذکور، فایل موردنظر به طور اتوماتیک پاک خواهد شد.

سانسور نامعقول و افراطی و نامربوط بودن زیرنویس با دیالوگ‌های اصلی فیلم ایراد دیگری است که مشترکین فیلیمو درباره این پلتفرم مطرح کرده‌اند. عدم پشتیبانی پخش ویدیو توسط همه مرورگرها، کند بودن به‌روزرسانی و غیره از دیگر معایب فیلیمو به‌حساب می‌آید.

فیلیمو، نماوا و فیلم نت؛ رقابتی بی‌پایان بر سر تصاحب شبکه نمایش خانگی

پلتفرم نمایش خانگی نماوا

پلتفرم نماوا در حقیقت سرویسی است که امکان مشاهده آنلاین فیلم و سریال را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این پلتفرم با انتشار مجموعه‌ای از سریال‌ها، فیلم‌ها، انیمیشن‌های ایرانی و خارجی دوبله توانسته به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های نمایش خانگی تبدیل شود.

از جمله مزایا و نقاط قوت نماوا می‌توان به ترافیک رایگان برای مشترکین شاتل، امکان تنظیم هوشمند کیفیت هر فیلم به‌تناسب سرعت اینترنت کاربر، دوبله اختصاصی و غیره اشاره کرد.

معایب و نقاط ضعف این پلتفرم شامل عملکرد ضعیف در پوشش‌دهی فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی، دشوار بودن رابط کاربری در مقایسه با فیلیمو، عدم پوشش‌دهی و اطلاع‌رسانی اخبار حوزه فیلم و سینما در شبکه‌های اجتماعی و غیره است.

فیلیمو، نماوا و فیلم نت؛ رقابتی بی‌پایان بر سر تصاحب شبکه نمایش خانگی

پلتفرم VOD فیلم نت

فیلم نت به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین پلتفرم‌های VOD ایرانی اگرچه در آغاز فعالیت خود حضوری بسیار قدرتمند داشت؛ اما رفته‌رفته به دلیل مشکلات مالی و ازدست‌دادن مخاطبین خود ناگزیر عرصه را ترک نمود. به‌این‌ترتیب فضایی عالی برای پیشرفت چشمگیر دو پلتفرم نماوا و فیلیمو فراهم شد.

در حال حاضر فیلم نت به‌منظور جبران عقب‌ماندگی از رقبایش دست بکار شده و اقدام به ساخت برنامه‌های اختصاصی برای جلب هرچه بیشتر مخاطبین نموده است. یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های این پلتفرم را می‌توان شوی اختصاصی "شب آهنگی" با اجرای فوق‌العاده حامد آهنگی دانست.

برخی از مهم‌ترین مزایا و نقاط قوت فیلم نت شامل ترافیک اینترنت نیم‌بها روی همه اپراتورها، تولید محتوای اختصاصی ناشنوایان، مناسب‌تر بودن تعرفه‌ها در مقایسه با رقبا و غیره است.

از معایب این پلتفرم می‌توان به عدم نمایش فیلتر رده سنی، عدم نمایش سریال‌های خانگی ایرانی به‌روز و غیره اشاره کرد.

فیلیمو، نماوا و فیلم نت؛ رقابتی بی‌پایان بر سر تصاحب شبکه نمایش خانگی

مقایسه تخفیف‌ها و نظرات کاربران فیلیمو، نماوا و فیلم نت در موپُن

هر یک از پلتفرم‌های فیلیمو، نماوا و فیلم نت تخفیف‌های متنوعی را برای مشترکین جدید و فعلی خود منتشر می‌نمایند. با نگاهی به سایت موپُن متوجه خواهید شد که تخفیف‌های قابل‌توجهی برای اولین خرید اشتراک سرویس فیلیمو مدرسه، اشتراک سه‌ماهه فیلیمو، اشتراک مشاهده فیلم و سریال و دیگر سرویس‌های این پلتفرم ارائه شده است.

در خصوص تخفیف‌های منتشر شده برای شبکه نمایش خانگی نماوا نیز باید بگوییم اولین خرید اشتراک یک‌ماهه، اشتراک رایگان ویژه مشترکین شاتل موبایل و همراه اول، تخفیف ترافیک اینترنت مصرفی و غیره را شامل می‌شود. به‌منظور بهره‌مندی از انواع کد تخفیف نماوا هم‌اکنون می‌توانید از طریق سایت موپُن اقدام نمایید.

پلتفرم فیلم نت نیز در ارائه تخفیف‌های ویژه از رقبای خود عقب نمانده و اقدام به انتشار انواع کد تخفیف اشتراک یک‌ماهه برای همه کاربران، تخفیف ترافیک اینترنت مصرفی برای اپراتورهای همراه و غیره نموده است. تخفیف‌های ارائه شده توسط شبکه نمایش خانگی فیلم نت در قالب کد تخفیف فیلم نت قابل‌استفاده هستند.

پلتفرم نمایش خانگی فیلیمو از 7940 رای کاربران موپُن توانسته به امتیاز 50/4 دست یابد. درحالی‌که تعداد کاربران رأی‌دهنده به سرویس نماوا 5415 نفر معادل 46/4 امتیاز می‌باشد. در خصوص امتیاز پلتفرم فیلم نت در وب‌سایت موپُن نیز باید بگوییم از 1108 رای، 33/4 بوده است.

نظرات و تعداد کاربران در اپ‌استورها و شبکه‌های اجتماعی فیلیمو، نماوا و فیلم نت

اپلیکیشن فیلیمو در کافه‌بازار بیش از 9 میلیون بار نصب شده و امتیاز آن باتوجه‌به 111092 رای به 7/3 رسیده است. درحالی‌که دفعات دانلود و نصب اپلیکیشن نماوا در این اپ‌استور بالغ بر 2 میلیون و تعداد کاربران رای دهنده 11604 می‌باشد. از طرفی امتیاز اعطا شده به نماوا توسط کاربران 8/3 است. اپلیکیشن فیلم نت با بیش از 500 نصب توانسته از 1311 رای امتیاز 5/3 را به دست بیاورد.

تعداد دنبال‌کنندگان هر یک از پلتفرم‌های فیلیمو، نماوا و فیلم نت در اینستاگرام به ترتیب 5/1 میلیون، 1 میلیون و 196 هزار نفر است.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج