جاباما
۱۲۰۶۹۵۱
۱۹ نظر
۲۶۵۶
۱۹ نظر
۲۶۵۶
پ

سارق بنفش این ‌شب‌ها، تلویزیون را نجات می‌دهد؟

سریال «خوشنام» با آغاز ماه رمضان با فضایی طنز هر به روی آنتن شبکه یک رفته و عوامل این سریال رمضانی، همچنان مشغول تصویربرداری این سریال هستند.

برترین‌ها: احتمالا گل سرسبد سریال‌های رمضان 1401 همانی‌ست که پس از اخبار شبانگاهی، خانواده‌ها را گردهم می‌آورد. سریال «خوشنام» با آغاز ماه رمضان با فضایی طنز هر شب ساعت 22 به روی آنتن شبکه یک رفته است و عوامل این سریال رمضانی، همچنان مشغول تصویربرداری این سریال هستند. «خوشنام» داستان زندگی شخصی به نام «شهرام» است که از زندگی قبلی خودش بازگشته و به فکر توبه و جبران اشتباهات گذشته خود است.

سارق بنفش این ‌شب‌ها، تلویزیون را نجات می‌دهد؟

این کار به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی احمد زالی ساخته شده. حمید لولایی، هومن حاجی عبداللهی، عباس جمشیدی‌فر، شهره لرستانی، فریده سپاه‌منصور، سحر ولدبیگی، امیر کربلایی‌زاده، امیر غفارمنش، رضا فیاضی، مهرداد ضیایی، ساناز سماواتی، خسرو احمدی، نیلوفر رجایی‌فر، رابعه مدنی و ...  به ایفای نقش پرداخته‌اند.

روزنامه جام جم درباره اثر محبوب این شب‌های تلویزیون می‌نویسد: کافی است نوار زندگی را برگردانیم به چند سال پیش تا راهی آن روزگارانی شویم که یکی از بهترین اتفاقات زندگی‌هایمان بود. روزگارانی که همه دور هم جمع می‌شدیم و با علاقه کنار هم سفره‌ای پهن می‌کردیم و نان و آبگوشت را به بدن می‌زدیم و چقدر هم می‌چسبید اما حالا روزگار رنگ‌وبوی دیگری گرفته و زندگی‌ها شده کپسولی. دیگر کمتر دور هم جمع می‌شویم تا با هم غذایی بخوریم. گرچه دلمشغولی‌های الان مانع این مسأله می‌شود اما ته‌ دل همه ما این دورهمی‌ها آرزوست. شاید توجه به این مباحث بود که باعث شد تا احمد زالی، تهیه‌کننده و علیرضا نجف‌زاده، کارگردان دست به کار شوند تا سریالی را بسازند که خانواده نقش پررنگی داشته باشد. آن‌هم در یک خانه قدیمی که مادرشوهر کنار عروس و دختران، پسر و همراه نوه‌اش زندگی می‌کند.

همین تعریف زندگی یادآور خاطرات خوب است. البته گروه سازنده فقط به این موضوع نپرداخت و در کنارش به معضلات اجتماعی هم اشاره داشت تا رنگ و لعاب زندگی شخصیت‌های قصه کاملا برای مردم قابل‌لمس باشد. نجف‌زاده در تازه‌ترین اثرش به‌نام «خوشنام» زندگی شخصی به نام شهرام (هومن حاجی‌عبداللهی) را به تصویر کشیده که درگیر ماجراهای متفاوتی می‌شود. این سریال که با شروع ماه رمضان از شبکه یک پخش می‌شود توانسته نظر بسیاری از مخاطبان را جلب کند.

سارق بنفش این ‌شب‌ها، تلویزیون را نجات می‌دهد؟

علی بحرینی، نویسنده «خوشنام» را اینگونه توصیف می‌کند: ایـن شـبها سریال « خوشنام » را با دقت میبینم . انـگـار بیـن ۱۵ تا ۲۰ سال از سـنـم کـم شـده اسـت! با دیدن این سریال ، انگار برگشته ام به دهه هشتاد . حـالم خـوب اسـت! «خوشنام» زرق و برق کورکننـدهای ندارد. فخرفروشی نمی کند. علیرضـا نجـف زاده می خواسته یک سریال قصـه دار سرگرم کننده بسازد و بـه نظـرم مـوفـق شـده اسـت. خوب می دانـم هـمـه کاراکترهای اصلی «خوشنام»، عاقبت بخیر می‌شـوند امـا خـودم را بـه آن راه میزنم و ماجراهایشان را با هیجان زدگی دنبال می کنم!

سارق بنفش این ‌شب‌ها، تلویزیون را نجات می‌دهد؟

«خوشنام » سریال پرهزینه ای نیست و دقیقاً به خاطر تولید نـه چـنـدان گـران و مغرورانه اش بـه دل من مینشیند! نام هیچ کدام از بازیگران « خوشنام » در لیست سوپراستارهای تلویزیون و سینما قـرار نـدارد! بـه همیـن دلیـل کارگردان ، تبعیض را کنار گذاشـته و تک تک آنهـا را بـه حـد لازم ، مـورد توجـه قـرار داده اسـت.ستاره اصلـی «خوشنام» کسی نیست جـز هومـن حاجی‌عبداللهـی کـه اگـر کاراکتـر شهرام را تر و تمیـز بـازی نمی کرد، همه چیز به هـم می‌ریخت. انتخـاب حاجی‌عبداللهی بـرای ایـن نـقـش ، مهم تریـن ، مطمئن‌تریـن و هوشمندانه ترین انتخـاب نـجـف زاده بـوده اسـت. حاجـی‌عبداللهـی شـاید به دلیل سـن و سـال خـودش و شـاید بـه خاطـر تجربـه زیسـتی‌اش، شــهرام را فهمیـده و بـــرای او دل سوزانده است.

سارق بنفش این ‌شب‌ها، تلویزیون را نجات می‌دهد؟

نقدهای کاربران به «خوشنام»

سعید کوشافر در توئیتر نوشت:

‌سریال ‎خوشنام نشان داد که مدیران جدید ‎صداوسیما به نویسندگان و کارگردانانی میدان و ‎بودجه داده‌اند که توانایی لازم را ندارند.

تا الان که چند قسمت از سریال گذشته جز ولنگاری و دیالوگ‌های ابلهانه بین یک لات و نوچه‌اش هیچ چیزی به مردم ارائه نشده.

زمانی سریالهای رمضانی، کوچه‌ها را خلوت می‌کرد.

برخی به کپی بودن داستان سریال اشاره کرده‌اند، مثل کاربر نوستالژیا:

‌سریال my name is earl رو کپی کردن یه سریال درست کردن به اسم خوشنام.

کاربران زیادی اما به این مورد خاص اشاره داشته‌اند:

‌‌یه سریال داره از شبکه یک پخش میشه به اسم "خوشنام"

یکی هست (عباس جمشیدی‌فر) اسمش فریدونه

کارش کلا جالب نیست

رنگ لباسش بنفشه

شماره پیراهنشم ۷ (هفتمین رئیس‌جمهور)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      عالیه

    • ۱۲۳

      سریالش خوبه اگر دنبال کنه ادم سرگم کننده هست

    • ناشناس

      اصلا حاجی عبداالهی نتونسته نقشش رو خوب در بیاره و فریدون بسیار بسیار نچسب و بد و غیر قابل تحمله و طبق معمول خانم لرستانی افراطی و خیلی بد بازی میکنند.

    • ناشناس

      ما که دیشب سریالو دیدیم فریدون همش پیراهن قرمز با شماره هفت داشت

    • د.ن

      واقعا چرته چند بار سعی کردم نگاه کنم نشد

    • ناشناس

      سریالش قشنگه بنظرم

    • ناشناس

      فامیل کارگردان هستی؟

    • ناشناس

      کار ما به کجا رسیده که به این سریال داش مشتی بی محتوا ،سیما دلش خوش است

    • فرشاد

      اصلا به درد نمیخوره

    • ناشناس

      خوشنام ، خوشنام خواهد ماند ، سریالی هست که در زمان حال یعنی مدرنیه ولی سنتهای سه دهه قبل رو کنارش با چیدمان خوب سکانسها تا کنون رو به جلو بوده، تحقیقاً بینندگان را خوب جذب کرده .

    • ناشناس

      در این سریال روابط فامیلی شون خیلی جالبه ، عمه و خاله یه نفرن، درضمن درسته بازیگراش سوپر استار نیستن ولی بازیگرای خوبین ، فریده سپاه منصور و لولایی عالی بازی میکنن

    • ناشناس

      سریال با مظمون تکراریست با بازیهای تصنعی و نچسب،، سریال از سرنوشت'کانال ۲، قابل قبولتر و بازی بازیگرانش عالیست

    • طاهری

      من که ترجیحش میدم حداقل به سریال های الان

    • ناشناس

      سریال های چهارده پانزده سال پیش خیلی جذاب تره والا فقط عطاران و سریلاش اینا چیه هرچی تلاش میکنم ببینم نمیشه بی محتوا

    • حمیدرضا

      بدترین انتخاب که می تونست نقش شهرام بازی کنه هومن حاج عبداللهی بود.
      متاسفم برا کارگردانش

    • ناشناس

      خوبه ما نگاه میکنیم تلوزیون چیزی نداره مجبوریم

    • کارن

      واقعا به جای اینکه پیشرفت داشته باشیم پسرفت داریم... آخه لات بازی و عربده زدن و قصه پیش پا افتاده و بازی بسیار بد و مصنوعی تک تک بازیگران این سریال جای تشکر داره واقعا؟!!! خودتون سریالهای ماه رمضان سالهای قبل رو مقایسه کنید با این سریال. به خوبی پسرفت خیلی زیاد مشخص و مشهوده... واقعا جای تاسف داره...

    • کارن

      سریالهای ماه رمضان سالهای قبل رو مقایسه کنید با این سریال...مثلا سریالهایی مثل زیرزمین و متهم گریخت و خانه به دوش و گمگشته و خیلی از سریالهای دیگه که اقلا قصه خوبی داشت و همچنین بازیگران خوبی داشت. همش عربده کشی و دیالوگ های تکراری و نچسب... چه کسی آخه به پدرش میگه اوستا؟!! هر چیزی رو که نمیشه برای مردم جا انداخت اونم زوری!!!!

    • ناشناس

      خوب و عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج