۲۳۲۰۱۹
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

قمه زنی کار ما نبود، سینما هم آتش نمی زنیم!

رضا نقی زاده قهرمان فول کنتاکت که سردسته معترضان اصلی به اکران رستاخیز بود از دلایل شان برای حمله به فیلمی می گوید که فقط تیزرهایش را دیده است.

قمه زنی کار ما نبود، سینما هم آتش نمی زنیم!





هفته نامه تماشاگران امروز - فاطمه پاقلعه نژاد: «رستاخیز» پروژه ای که هزینه میلیاردی داشته و سال ها برایش خرج شده و در بزرگترین جشنواره سینمایی کشور چندین جایزه برده است، با اعتراض عده ای که خودشان را بچه مذهبی و بچه هیاتی می نامند اکرانش تعلیق می شود و ...

حاج رضا نقی زاده، قهرمان کشوری فول کنتاکت، یکی از معروف ترین چهره هایی است که در همه این اعتراضات حضور پررنگ داشته و هنوز هم روی حرف خودش ایستاده که این فیلم ایراد اساسی دارد و نباید اکران شود. البته نقی زاده می گوید رستاخیز را ندیده و فقط تیزرهایش را دیده و همان ها هم برای قضاوت درباره این فیلم و صدور حکم درباره آن کفایت می کند.

قمه زنی کار ما نبود، سینما هم آتش نمی زنیم!

شما به سینمای شکوفه رفتید و گفتید اگر رستاخیز اکران شود سینما را آتش می زنید؟

- ما اعتراض خودمان را همه جا اعلام کردیم اما نه در سینما. اگر هم فیلم اکران می شد ما باز هم اعتراض می کردیم. این اعتراض حقی است که همه بچه های شیعه آن را برای خود محفوظ می دانند.

حرف شما از لحاظ دینی درست است ولی اگر قرار بود سینما را آتش بزنید چه اتفاقی برای آن آدم هایی که در سینما نشسته بودند می افتاد؟

- قصد ما این نبود که سینما را آتش بزنیم. قرار ما بر این بود که فیلم اصلا در سینما پخش نشود و تفکر ما این بود که این فیلم پخش نشود. حالا اگر اینها از جایی نامه گرفته بودند که فیلم را اکران کنند، دیگر اعتراض ما فایده نداشت.

یعنی اگر فیلم پخش می شدف دیگر شما هیچ کدام از آن برخوردها را نمی کردید؟

- وقتی بگویند ما مجوز گرفتیم، کاری نمی توانیم بکنیم. این فیلم قرار بود پخش نشود.

ارشاد به آنها مجوز اکران داده بود.

- اعتراض ما به ارشاد همین بود. اگر یادتان باشد تمثال مبارک حضرت سیدالشهدا اهل بیت سر در هیات ها بود و ارشاد آنها را جمع کرد.

چطور؟ یک زمانی تصویر حضرت علی (ع)، امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) سر در همه هیات هایی بود که همین بچه هیاتی ها می رفتند؟

- بله بود ولی ارشاد آنها را جمع کرد. استدلالش هم این بود که کسی نمی تواند عکس اهل بیت را بکشد. ما هم همین را گفتیم که شما که یک تصویر را جمع کردید، چطور در این فیلم یک شخص را گذاشتید نقش حضرت علی اکبر و حضرت ابوالفضل را بازی کند؟ همه اینها یک طرف، تازه واقعیت عاشورا را هم تغییر دادند.

قمه زنی کار ما نبود، سینما هم آتش نمی زنیم!

قطعا می دانید که این پروژه مشاور مذهبی داشته.

- حتما داشته ولی این ضربه خیلی بد است. لحظه به شهادت رسیدن حضرت علی اصغر پاسخگوی تمام این مواردی است که این همه سال است شیعه با آنها درگیر است و این بچه کشی که الان باب شده و نشان می دهد عادت وهابیون و تکفیری هاست. یعنی یکی از موارد بیانگر مظلومیت حضرت سیدالشهدا همین صحنه به شهادت رسیدن حضرت علی اصغر است. یعنی اینکه شهادت حضرت علی اصغر را طوری طراحی کرده اند که ایشان را یک نفر نزده و تیراندازهای مختلفی زده اند و اصلا حرمله را حذف کرده اند با وجودی که علی اصغر را فقط شخصی به نام حرمله به شهادت رسانده.

در این مسائل اختلاف نظر هست ولی این راهش نیست که بروید در سینما بنشینید و بگویید سینما را آتش می زنیم.

- اصلا از اول هم حرف آتش زدن این سینما نبود. از ابتدا قرار نبود اصلا فیلم پخش شود.

این تصویری که خانمی جلوی سینما قمه می زند، مربوط به دوستان شما است؟

- من ندیده ام و اصلا این قضیه ربطی به ما ندارد. اعتراض ما خیلی هم منطقی بود. ما می گوییم خوب است سینمای ما از ساخت فیلم های بی مضمون دربیاید و فیلم تاریخی غنی بسازد. اینکه یک نفر به ما بگوید شما آدم های تندی هستید، این حرف بچگانه است. ما گوشه هایی از این فیلم را دیدیم، گفتیم آقای وزیر ارشاد این ایرادات در این فیلم است، اینها را بگیرید. چون الان به جای اینکه این فیلم سود داشته باشد، ضرر هم دارد.

ما که درباره اینکه بخواهیم راجع به حقانیت سیدالشهدا حرف بزنیم اصلا کسی نیستیم، تا زمانی که حضرت امام زمان ظهور کنند. این روایت مستند است که امام صادق (ع) می گوید کسی از واقعه عاشورا باخبر نیست و ما در موردش پرده پوشی کردیم. واقعه عاشورا رمان نیست که بشود به تصویر کشید اما این اشخاص آمدند وارد شدند و یک فیلم اینچنینی ساختند و بیشتر خودشان را زیر سوال بردند.

آقای درویش برادر سه شهید است.

- هر کس می خواهد باشد، اصلا علامه دهر باشد!

آقای سیستانی هم از کسانی بودند که کار ایشان را تایید کردند.

- من می گویم اصلا علامه دهر باشند ولی اینکه بیایند یک عاشورای جدید بسازند، درست نیست. این را به من جواب بده. شما حضرت علی اصغر را به عنوان نوزاد شش ماهه می شناسید یا چهار ساله؟

قمه زنی کار ما نبود، سینما هم آتش نمی زنیم!

چه اتفاقی می افتد که یک قهرمان ملی فول کنتاکت برای اعتراض به یک فیلم بلند می شود. اصلا ایرادات این فیلم را از ابتدا از کجا شنیدید؟

- ما یک گروه از بچه مذهبی ها خیلی محترمانه به وزارت رفتیم و آنجا اجازه گرفتیم و اعتراض کردیم؛ نه قمه ای زدیم، نه سینمایی رفتیم و نه دنبال آتش زدن سینما بودیم. این کارها کار آدم های بی منطق و بی سواد است. خیلی منطقی رفتیم و به یکی از مسئولان ارشاد گفتیم نباید به این راحتی خودمان با دست خودمان یک فیلم بسازیم که بگوید ظلمی که روز عاشورا شده این شکلی نبوده.

اصلا نظرت درباره سینمای ایران چیست و چقدر سینما می روی؟

- اهل فیلم هستم ولی نه اینکه خیلی اهل سینما باشم. اگر فیلم های درست تولید شود یقینا سینما هم می روم.

آخرین فیلمی که در سینما دیدی را یادت هست؟

- اخیرا فیلم گینس را دیدم. به نظر شما آیا این فرهنگ ایرانی است که یک بازیگر معروفی که شخصیتی دارد در فیلم آروغ بزند؟ کل دنیا ببینند و بگویند این فرهنگ ایرانی است؟

فیلمی که دیده باشی و دوست داشته باشی؟

- همین فیلم «چ» که خیلی مورد علاقه من بود و دیدم.

پس سالی یکی دو بار سینما می روید؟

- اختیار دارید، بیشتر هم می رویم.

اینطور نبوده که به شما توصیه کنند بروید این فیلم را ببینید و اعتراض کنید و ...

- نه، اصلا اینطور نبوده. ببینید پیام حضرت سیدالشهدا این است که اگر دین ندارید اقلا آزاده باشید.

فیلم های مذهبی دیگر مثل روز واقعه و مختارنامه را دیده اید؟

- روز واقعه اصلا یک پیام جداگانه دارد و متفاوت است. از نظر ما فیلمنامه مختارنامه هم ایراد داشت ولی به این اندازه نبود. در مختارنامه لحظه کشته شدن حرمله آن چیزی نیست که ما دیدیم ولی این برای ما مهم نیست. مهم این است که یک مصیبتی وارد شده که در زیارت عاشورا می خوانیم مصیبتی بالاتر از این مصیبت در آسمان ها و زمین نیست. این شوخی نیست و حرف ما هم این است که اینها بدون آگاهی و تحقیق این کار را کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جناب خان

      آخ از این دلواپسان کوته نظر......

    • نامی

      می آید میگوید اصلا علامه دهر باشد...یکی نیست بگه آخه تو از آیت الله سیستانی بیشتر می فهمی؟ حیف از عاشورا وامام حسین که طرفدارانش را اینگونه کوته فکر و دگم نشان می دهند . اینها یا عامدا درصدد صدمه زدن به شیعه هستند یا واقعا جاهل واز نسل خوارج.

    • ایرانی

      خاک بر سر مملکتی که هر کس که از مادرش قهر کرد به خود جرات میدهد در هر کاری که به او مربوط نیست اجازه دخالت در حد اخلال در امنیت ملی را میدهد ، کجا هستند سربازانی که اسم سربازان امام زمان را روی خود گذاشته اند و اجازه این هرج و مرج ها را میدهند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یکبار و برای همیشه دولت حساب کار را برای اینها مشخص کند .

    • نیما

      این بابا کلا تو باغ نیست حالا کسانی توجیه یا تطمیعش کردن یک کاری کند تا دیگر تهیه کنندگان باید فیلم تاریخی را بسازند که با منافع برخی اربابان قدرت منافاتی نداشته باشد.

    • هادی

      آقا لطفا دروغ نگید کجا آقای سیستانی رستاخیزو تایید کرده...
      اینم لینک تکذیبیه آیت الله سیستانی
      http://www.sistani.org/persian/statement/25137/

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج