۳۹۲۲۲۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

نمایش «دوشس ملفی» بر اساس متنی انگلیسی است که در مورد ماجرایی ایتالیایی نوشته شده و مربوط به قرن هفدهم پس از میلاد است

برترین ها - ایمان عبدلی:
تماشاخانه: نمایش «دوشس ملفی» بر اساس متنی انگلیسی است که در مورد ماجرایی ایتالیایی نوشته شده و مربوط به قرن هفدهم پس از میلاد است، «دوشس ملفی» روایت برادرانی است که از ترس از دست دادن ثروت خواهر«دوشس ملفی» دست به جنایت می زنند و روایتی طولانی و تراژیک از فروپاشی اخلاق و انسانیت را پیش روی مخاطب می گذارند.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

دوشس ملفی را نغمه ثمینی به همراه محمد رضایی راد نوشته، کاری که همین دومی کارگردانی کرده و باران کوثری هم تهیه اش کرده و هم در آن بازی می کند، در کنار نفراتی چون: «رضا بهبودی». نمایش در کل فضایی کلاسیک دارد؛ از دیالوگ بگیرید تا طراحی صحنه و دکور گرچه مثلا در موسیقی از سبک راک استفاده شده که البته به تشدید سردی کار کمک کرده، اما در مجموع روح کلاسیک بر آن غالب است.

اگر به مضامین ازلی و ابدی چون:عشق و انتقام و طمع علاقه دارید، نمایش مناسبی است. چون در به تصویر کشیدن این مسائل به رغم فضای دور از ذهن کلاسیک آن، کوبنده و قدرتمند جلوه می کند. فقط نکته ی قابل ذکری که می ماند این که به هر حال زمان نمایش سه ساعت و نیم بی وقفه است و تماشای آن فقط از پس تماشاچی علاقه مند و نه صرفا گذری تئاتر بر می آید.

اکران: خبر خاصی نیست در سینماها، فعلا گل سر سبد اکران همان «فروشنده» فرهادی است، تنها فیلمی که ارزش سینما رفتن دارد و حتی می شود دوباره تماشایش کرد،غیر این یک مورد، باقی آثار صرفا معمولی هایی هستند که می آیند سینماها را اشغال می کنند و چندی بعد کسی چیزی از آن ها یادش نمی ماند.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«ربوده شده»، «اروند» و«رفقای خوب» هر سه فیلم در مضامین مختلف یکی از جبهه و جنگ می گوید به کارگردانی پوریا آذربایجانی، دیگری از تنهایی یک بازیگر پیشکسوت به کارگردانی مجید قاری زاده و یکی دیگر هم که ترانه سرایی نامی (روزبه بمانی) در آن حضور دارد، به کارگردانی بیژن میرباقری در سینمای موسوم به اجتماعی دسته بندی می شود و از مهاجرت می گوید وجه اشتراک هر سه فیلم اما معمولی بودن آن ها است.

کیوسک: «فیلم نگار» شماره جدید در آمده با تصویر روی جلدی از شهاب حسینی در نقش «مرگ فروشنده». فیلم نگار یکی از وزین ترهای سینمایی است. مجله ای کم هیاهو و پر بار که به طور خاص به بحث فیلمنامه در سینما می پردازد در هر شماره یک و یا دو فیلمنامه را به طور کامل منتش می کند.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

این ماهنامه در شماره جدید با پرونده ای مختص به فروشنده فرهادی و گفت و گوی جمعی با محمد گذرآبادی، آرش خوشخو و رامتین شهبازی زیر و بم فیلمنامه ی فرهادی را بیرون ریخته، «فیلم نگار» در بخشی دیگر با محوریت تعلیق در فیلمنامه مولفه ها زایش، بلوغ، معادله و صورت بندی دیالکتیک تعلیق در سینما را بررسی کرده است. فیلم نگار البته یک حسن دیگر هم دارد، این که فقط 5 هزار تومان قیمت دارد!

کتاب: «مبانی نشانه شناسی» به قلم دانیل چندلر و ترجمه مهدی پارسا در پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی ، کتابی است که نگاهی تازه و عمیق از خوانش یک اثر هنری در اختیار شما می گذارد. در حقیقت شما با خوانش این کتاب می توانید به خوانش انگیزه های تشکیل دهنده یک اثر هنری نزدیک شوید و با عمق بیشتر آن اثر را درک و دریافت کنید.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

موقعیت یابی سوژه، وجوه نشانه شناختی، درون متنیت، خواندن به مثابه بازنوشتن، به چالش کشیدن مقام مولف و رمزگان ادراکی و تفسیری از جمله بخش های خواندنی این کتاب هستند. سر و کله زدن با متن این کتاب کمی دشوار است اما به جان خریدن این دشواری آورده هایی دارد که به دشواری اش می ارزد.

بریده ای از کتاب: «به نظر می رسد ما در میان موجودات، گونه ای هستیم که به شدت میل به معنا سازی داریم: انسان مهمتر از هر چیز موجودی معنا ساز است. ما معنا را از طریق تولید و تفسیر «نشانه ها» به وجود می آوریم»

نمایش خانگی (ضد پیشنهاد): «خبر خاصی نیست» دومین کار مصطفی شایسته پس از «من همسرش هستم»، فیلم قابل توجهی نیست. یک تجربه معمولی دیگر از این تهیه کننده-کارگردان که مثلا می خواهد دغدغه های طبقه متوسط جامعه را با محوریت موضوع سوء تفاهم به تصویر بکشد. «خبر خاصی نیست» یک اثر متوسط در همان سطح فیلم قبلی شایسته است. شایسته شاید بیش از هر چیز نیاز به دانش سینمایی تخصص در کارگردانی و مشاوره در فیلمسازی دارد. «خبر خاصی نیست» هم از نظر قصه و فیلمنامه و کارگردانی و بازی ها حرف تازه ای برای گفتن ندارد.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

گفتنی است «خبر خاصی نیست» قصه دو خواهر است که همراه با دختران جوان خود زندگی آرامی را می‌گذرانند، اما برگزاری یک مهمانی خانوادگی و حضور مردی جوان، زندگی این دو خانواده را دستخوش چالش و بحرانی جدی می‌نماید. افسانه بایگان، رویا تیموریان، بیتا سحرخیز، بیتا احمدی، امیرحسین آرمان و رضا کیانیان در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده اند. در مجموع این فیلم را نخرید و نبینید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج