۴۱۰۳۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

زندگاني داروساز ،صحت روزنامه‌نگار و مدرس مفتش را ببینید

شبكه يك سيما از امشب سريال مناسبتي دهه فجرش را روي آنتن مي‌فرستد. سريالي با عنوان خاطرات مرد ناتمام به كارگرداني صادق كرميار. او به معرفي شخصيت‌هاي اصلي سريالش و حال و هواي آن پرداخته است

زندگاني داروساز ،صحت روزنامه‌نگار و مدرس مفتش را ببینید

هفت صبح: شبكه يك سيما از امشب سريال مناسبتي دهه فجرش را روي آنتن مي‌فرستد. سريالي با عنوان خاطرات مرد ناتمام به كارگرداني صادق كرميار. او در گفت‌وگو با هفت صبح به معرفي شخصيت‌هاي اصلي سريالش و حال و هواي آن پرداخته است

زندگاني داروساز ،صحت روزنامه‌نگار و مدرس مفتش را ببینید

شبكه يك امسال سريالي آماده پخش كرده كه تقريبا كل بهمن ماه پخش آن طول مي‌كشد. «خاطرات مرد ناتمام» پس از ميني‌سريال «يك روز قبل» دومين تجربه سريال‌سازي صادق كرميار محسوب مي‌شود. سريالي كه در ۲۶ قسمت ۴۵ دقيقه‌اي از امشب روي آنتن مي‌رود. سیدعلی میرفتاح و ابوالفضل زرویی نصرآباد فيلمنامه‌ اين سريال را نوشته‌اند. در كارنامه كاري كرميار بيشتر ساخت تله‌فيلم به چشم مي‌خورد، زرویی نصرآباد هم از شاعران و طنز‌پردازان موفقي است كه بايد ديد همكاري اين دو نفر چه نتيجه‌اي خواهد داشت.

كرميار در «خاطرات مرد ناتمام» به سراغ داستاني در حال و هواي سال‌هاي پاياني دهه ۲۰ و ابتداي دوران حكومت محمدرضا شاه پهلوي رفته است. خانواده پورسينا محور اصلي داستان سريال اوست و داستان از آن جايي شروع مي‌شود كه نوه همايون پورسينا شروع به مرور خاطرات پدربزرگش مي‌كند، پدربزرگي كه هم‌نام اوست. اين سريال از امشب ساعت ۲۲:۱۵ روي آنتن شبكه يك مي‌رود. به همين بهانه سراغ صادق كرميار كارگردان اين سريال رفتيم تا از حال و هواي سريالش بگويد و شخصيت‌هاي اصلي‌اش را معرفي كند.

ماجراي لابراتوار زيرزميني

زندگاني داروساز ،صحت روزنامه‌نگار و مدرس مفتش را ببینید

امين زندگاني در اين سريال نقش همايون پورسينا را بازي مي‌كند، همايون يك دانشجوي داروسازي در فرانسه است كه وقتي از اين كشور بر مي‌گردد تصميم مي‌گيرد در زير‌زمين خانه‌اش لابراتواري راه بيندازد و در آن به توليد داروهايي كه نياز مردم است مشغول شود اما در اين راه با موانع و مشكلاتي رو‌به‌رو مي‌شود كه توسط وزارت بهداشت آن دوران و سفارت انگليس برايش به وجود مي‌آيد. به گفته كرميار در اين سريال سعي شده با محوريت قرار دادن اتفاقاتي كه براي خانواده پورسينا مي‌افتد نگاهي به مسائل مهم اجتماعي و سياسي آن دوران بيندازد. كرميار اضافه مي‌كند: «البته قرار نيست وقايع اجتماعي و سياسي آن دوران مستقيما نشان داده شود بلكه ‌اين وقايع در آينه روابط خانواده پورسينا نشان داده مي‌شود.»


رفتن رضا‌خان ، آمدن محمد‌رضا

يكي از شخصيت‌هاي مهم و تاثيرگذار سريال، ميرزا ركن‌الدين‌، پدر همايون پورسينا است كه نقش او را محمود پاك‌نيت بازي مي‌كند. خانواده پورسينا در اوج التهابات سياسي دهه 20 گرفتار اتفاقاتي مي‌شوند كه زندگي آنها را تحت تاثير قرار مي‌دهد‌ اما كرميار در خصوص اينكه چرا چنين مقطعي از تاريخ را براي بازگويي داستان خانواده پورسينا انتخاب كرده مي‌گويد: «پس از سال 1320 تا سال‌هاي 1327 و 1328 يعني پس از جنگ جهاني دوم و رفتن رضا‌شاه و آمدن محمدرضا يك فضايي ايجاد مي‌شود كه يك سري احزاب و جريانات مي‌توانند عرض اندام كنند. در اين فضا وابستگي رژيم شاه به اجنبي‌ها از جمله روس و انگليس بيشتر نمايان مي‌شود و داستان ما هم مي‌خواهد قسمتي از اين وابستگي‌ها را نشان دهد.»

زندگاني داروساز ،صحت روزنامه‌نگار و مدرس مفتش را ببینید


سردبيري سروش صحت

شايد در اين سريال بيشتر از همه سروش صحت خوش به حالش شده باشد، او نقش كريم دورچه‌اي روزنامه‌نگاري را بازي مي‌كند كه سردبير روزنامه جهان امروز است. از آن جهت گفتيم خوش به حال صحت چون خارج از اين سريال هم صحت فعاليت زيادي در روزنامه‌نگاري دارد. كريم دورچه‌اي دوست دوران دبيرستان همايون است و بسياري از اتفاقات آن زمان در روزنامه‌اش بازتاب داده مي‌شود كه همين مسئله مشكلاتي را براي او فراهم مي‌كند، به نظر مي‌رسد اين نقش يكي از معدود نقش‌هايي باشد كه ميزان كمدي بودن سروش صحت در آن كمتر است. البته داوود فتحعلي‌بيگي كه عموي خانواده پورسينا است و از طرفداران رضا‌شاه محسوب مي‌شود يكي از بازيگراني است كه قرار است بار طنز ماجرا را به دوش بكشد.

زندگاني داروساز ،صحت روزنامه‌نگار و مدرس مفتش را ببینید


سريالي كه شيريني دارد

سيامك صفري يكي ديگر از بازيگران اصلي سريال است كه نقش نوكر خانه‌زاد خانواده پورسينا را بازي مي‌كند، او از بچگي در اين خانواده بزرگ شده است. بيشتر كارهاي صفري در تلويزيون طنز بوده از جمله «فرار بزرگ» و «گاو صندوق» و احتمالا او در اين كار هم بيشتر از توانايي طنز بازيگري‌اش استفاده كرده است. البته كرميار كمدي بودن كار را رد مي‌كند: «كار كمدي نيست، بيشتر مليح است و شيريني دارد. كنتراست كاراكترهاي مختلف با هم كه ديدگاه‌هاي متفاوتي دارند و از طرفي موانع و مشكلاتي كه در جامعه آن روز وجود داشته تضاد‌هاي بامزه‌اي به وجود مي‌آورد كه از آن استفاده كرده‌ايم، به نوعي نگذاشتيم تلخي‌هاي جامعه و فضاي آن دوران شيريني زندگي و روابط آدم‌ها را تحت الشعاع خود قرار دهد.»

زندگاني داروساز ،صحت روزنامه‌نگار و مدرس مفتش را ببینید


نقش كليدي خوئيني‌ها

پرستو نام شخصيتي است كه سارا خوئيني‌ها آن را بازي مي‌كند، البته كرميار توضيح بيشتري در خصوص اين شخصيت نمي‌دهد و به ‌اين بسنده مي‌كند اين زن بنا به دلايلي وارد زندگي خانواده پورسينا مي‌شود و تاثيرات مهمي ‌در جلو رفتن داستان و وقوع اتفاقات دارد. به گفته كرميار داستان سريال تا روز ملي شدن صنعت نفت در 29 اسفند 1328 ادامه پيدا مي‌كند. مهم‌ترين ويژگي سريال از ديد كرميار اين است كه مخاطب با نگاه به هر كدام از شخصيت‌هاي سريال مي‌تواند نماينده‌اي از طيف‌هاي مختلف مردم در آن دوران را پيدا كند. به ‌اين معني كه ديدگاه‌هاي هر كدام از اين شخصيت‌ها در قبال اتفاقاتي كه براي خانواده رخ مي‌دهد نشان دهنده قشر خاصي از مردم آن دوران است.


با حضور كارآگاه مدرس

اما «خاطرات مرد ناتمام» چند بازيگر محوري ديگر هم دارد. امير‌حسين مدرس در نقش انسپكتور(كارآگاه يا مفتش) شهرباني است كه از دوستان خانوادگي خانواده پورسينا است، او با اينكه در شهرباني كار مي‌كند ولي دل‌خوشي از اوضاع جامعه ندارد، مهرداد ضيايي در نقش آقاي دولتشاهي ظاهر شده، او هم از دوستان خانوادگي پورسيناهاست كه گرفتاري‌هاي خاص خودش را دارد، دوات شاهي يك جور كار چاق كن است و بالاخره شهزاد صفوي كه نقش روحاني را در سريال بازي مي‌كند، او دايي خانواده است كه مردم ارتباط خوبي با او دارند و با اينكه نماينده آيت‌الله كاشاني است اما در خصوص مسائل روز جامعه صاحب‌نظر است. به گفته كرميار سريال از لحاظ مراحل فني كار خاصي ندارد و براي پخش آماده است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج