adexo3
۵۲۵۲۴۸
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«تیک آف» به کارگردان احسان عبدی پور روایت چند جوان است که از آرزوها و عقده هایشان جا مانده اند و از جایی به بعد قمار می کنند.

برترین ها - ایمان عبدلی:
اکران: «تیک آف» به کارگردان احسان عبدی پور روایت چند جوان است که از آرزوها و عقده هایشان جا مانده اند و از جایی به بعد قمار می کنند. برای آن که داستان کلی نسوزد، تا همین جایش را داشته باشید. از حال و هوای فیلم همین قدر بدانید که در بوشهر و جنوب می گذرد. عبدی پور تسلط خاصی به زادگاهش دارد و به مانند آثار قبلی اش با فیلمبرداری ظریف و دقیق حال و هوای جنوب را روایت می کند. او در فیلمبرداری و مسائل فنی از کیفیتی خاص پایین تر نمی آید اما در تازه ترین اثرش از فیلمنامه شلخته و نامتناسبش ضربه خورده. داستانی که یک دفعه تند می شود و ناگهان کند! شاید خیلی جذبتان نکند اما به هر حال در فیلم رضا یزدانی، مصطفی زمانی و پگاه آهنگرانی بازی می کنند که هر چند خلی خوب نیستند اما به ضرب و زور اتمسفر خوب کار و موسیقی های سرحال و دلچسب قابل تحملند در فیلم های این فصل اکران تیک آف نسبت به «امتحان نهایی» و «نقطه کور» انتخاب بهتری است گرچه که شاید ایده آل نباشد اما حداقل یک فضای جوان پسند دارد.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
تماشاخانه: گالي لي مرد ساده دلي است كه قدرت نه گفتن ندارد . روزي او به قصد خريد ماهي از خانه خارج مي شود و با 3 سرباز مواجه مي شود كه در اثر حادثه اي نفر چهارم هنگشان از آن ها جدا شده و در دردسر بدي افتاده اند. سربازها كه متوجه سادگي گالي لي شده اند سعي مي كنند به او بقبولانند كه گالي لي نيست بلكه جيپ سرباز چهارم هنگ آن ها مي باشد
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«آدم آدم است» به کارگردانی حبیب الله دانش در تالار مولوی در حال اجراست، نمایشی در مورد مسخ هویت که موزیکال اجرا شده است و توانسته به خوبی دشواری های یک متن برشتی را حریف شود و با کیفیتی قابل توجه روی صحنه بیاورد . تمامی اجزای صحنه در خدمت متن قرار گرفته اند و با بازیگرانی که همه به نظر کم تجربه اما با مهارت نشان می دهند یک تئاتر اصیل را به مخاطب نشان می دهند. «هویت» البته فکر نکنید دغدغه ای روشنفکرمآبانه و فلسفی است نه اتفاقا ما همه این روزها چیزی هستیم و چیز دیگری نشان می دهیم .همین اینستاگرام هایمان را که چک کنید متوجه می شوید که چقدر متظاهر و دروغین شدیم اگر هوس تئاتر درمانی کرده اید، این نمایش انتخاب مناسبی است.

نمایش خانگی: «سلام بمبئی» به کارگردانی قربان محمد پور که در اکران هم خیلی خوب فروخت یک انتخاب مناسب صرفا برای تفریح راحت و کم هزینه آخر هفته است. فیلم آشکارا متاثر از فضای فیلمفارسی و فیلم هندی است . در چنین فیلمی به دنبال منطق روایی نباشید اتفاقات یهویی و بی منطق حادث می شود. زوج عاشق پیشه داستان گلزار و دیا میرزا خیلی معمولی بازی می کنند، اما خب فیلم خوش آب و رنگ است و فضای کارتونی و سرگرم کننده ای دارد، قرار نیست با چنین فیلمی دریچه ای در ذهنتان باز شود و یا حتی فکرتان درگیر شود. این که پسوند بین المللی را هم به کار اضافه کرده اند نه این که کیفیت قابل ملاحظه ای داشته باشد،احتمالا سازندگان از کنار بازیگران هندی و لوکیشن هندوستان چنین پسوندی را به اثرشان اضافه کرده اند.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

کتاب: « تمایز» اثر پی یر بوردیو یکی از ده اثر تاثیر گذار در حوزه جامعه شناسی در قرن بیستم است، کتاب به تفصیل و در نهصد صفحه در مورد سلیقه های طبقات مختلف جامعه می نویسد. بوردیو در کتاب «تمایز» از روش های مختلفی استفاده کرده است، در بررسی های آماری، مصاحبه، مشاهده، تحلیل محتوای تبلیغات بازرگانی … موسیقی ها، موزه ها، آداب غذا خوردن و شیوه خواندن، نمایشگاه، بازار مکاره ی کتاب، نوار یا دیسکت موسیقی، پشتوانه آماری برای اثبات ایده ای فراهم می کنند.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

حتی اگر خیلی تسلطی به مباحث جامعه شناسی ندارید خوانش یک یا دو فصل از کتاب هم در ایجاد نگرشی جدید برای شما کمک می کند. مثلا در بخش هایی از کتاب حتی نوع غذا خوردن مردان در طبقات مختلف بررسی شده و یا این که مردم در طبقات مختلف چگونه با رفتار بدن، انتخاب لباس و غذا و شکل تفریح برای خودشان هویت کسب می کنند و سعی در ایجاد تمایز دارند. فقط حجم کتاب زیاد است و قیمت کتاب هم بالاست اما خب اگر شبی چهارصفحه هم از چنین کتابی بخوانید کلی دیدگاه پیدا می کنید به نظرم پیشنهاد به صرفه ای است!

خورجین: «روزی روزگاری در آمریکا» اثر سرجیو لئونه فیلمی در سه ساعت و چهل و پنج دقیقه فیلمی که نیاز به معرفی و پیشنهاد ندارد. فیلم سراسر زندگی است داستان چهار پسر پاپتی که در خیابان ها ولگردی می کنند و فیلم تا بزرگسالی آن ها را روایت می کند و سرنوشت متفاوت هر کدام از آن ها پیش روی ما می گذارد. تماشای لذت بخش این رمان تصویری طولانی تجربه ی بی بدیلی است که تا لمسش نکنید متوجه لذت سینما نخواهید شد. «روزی روزگاری در آمریکا» همه ی زندگی را در خودش دارد؛ غرور،خودخواهی،اشک و لبخند و...ترس از زمان طولانی کار نداشته باشید که انقدر خوش ریتم و موزون است، متوجه گذر زمان نخواهید شد، لئونه ی کبیر و دنیروی درخشان در این 4 ساعت تماما می درخشند.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حیف پول هستش که پای این شر وورا حروم شه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در پاسخ شما فقط باید یک دقیقه سکوت کرد!

    • بدون نام

      ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج