adexo3
۱۰۷۲۱۹۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

برنامه زنوزی؛ مربی‌ماندن شجاعی تا نیم‌فصل

باشگاه تراکتور تبریز هنوز سرمربی برای تیم فوتبال خود معرفی نکرده است و هدایت این تیم در دو بازی اخیر که هر دو نیز با برد همراه بوده، برعهده مسعود شجاعی به‌عنوان بازیکن-مربی بود.

روزنامه فرهیختگان: باشگاه تراکتور تبریز هنوز سرمربی برای تیم فوتبال خود معرفی نکرده است و هدایت این تیم در دو بازی اخیر که هر دو نیز با برد همراه بوده، برعهده مسعود شجاعی به‌عنوان بازیکن-مربی بود. بلاتکلیفی در این تیم و جلسات هفتگی هیات‌مدیره این نوید را می‌دهد که هربار از پس این جلسات نام جدیدی مطرح شود ولی نتایج اخیر این تیم همه تراکتوری‌ها را صبور کرده است. آنها حالا که روی نوار برد قرار گرفته‌اند علاقه‌ای به عزل و نصب‌های جدید نشان نمی‌دهند.

هیات‌مدیره بلاتکلیف‌تر از کادرفنی

وضعیت تیم فوتبال تراکتور آنقدر نامشخص است که حتی اعضای هیات‌مدیره برای شرکت نکردن در جلسات دوره‌ای از هم سبقت گرفته و همه تلاش‌شان را می‌کنند تا در جلسه حاضر نشوند. با این حال باشگاه تراکتور هر هفته جلسه‌ای برگزار می‌کند که ظاهرا جلسات مهمی هستند ولی زیر سایه زنوزی اعتبار خود را از دست داده‌اند.

دقیقا بعد از یکی از همین جلسات بود که علیرضا منصوریان برکنار شد. درواقع به‌نظر می‌رسد هیات‌مدیره در این باشگاه هیچ‌کاره است و این زنوزی است که باید محتوای جلسه را مشخص کند ولی وقتی او هنوز به تصمیم نهایی نرسیده پس عملا جلسه یا لغوشده یا به یک دورهمی دوستانه تبدیل می‌شود.

شجاعی بازهم نپذیرفت

مسعود شجاعی بار دیگر به باشگاه تراکتور اعلام کرده سریع‌تر سرمربی خود را انتخاب کنند. اثر ماندگار او در دو هفته مربیگری در تیم تراکتور هم باعث نشد این مربی-بازیکن به فکر آویزان‌کردن کفش‌هایش باشد. او می‌خواهد همچنان فوتبال بازی کند و با وجود جلسات اخیر با مالک باشگاه همچنان اصرار دارد سرمربی دیگری برای تیم‌شان انتخاب کنند. اما تراکتوری‌ها و در راس آنها زنوزی به هر دری زدند تا او را در این چند روز راضی کنند و حتی در جلسه دیروز نام او را به‌عنوان سرمربی معرفی کنند ولی شجاعی نپذیرفت. از این‌رو جلسه با آن محتوای قبلی برگزار نشد.

تراکتور با همان کادر مقابل صنعت نفت

شجاعی مسئولیت را نپذیرفت و زنوزی مربی جدیدی را معرفی نکرد. بهترین گزینه فعلا همین است که مسعود به کارش ادامه دهد. از این‌رو تراکتوری‌ها برای بازی با تیم صنعت نفت هم گزینه‌ای را معرفی نکردند. نصیرزاده در این رابطه گفت: «فعلا شجاعی در بازی با صنعت نفت روی نیمکت می‌نشیند تا سرمربی انتخاب شود ولی همچنان تاکید می‌کنم خیلی در جریان نیستم و این هیات‌مدیره است که تصمیم نهایی را می‌گیرد.»

به این ترتیب شجاعی حالا که وارد گود شده باید در این بازی هم تیمش را هدایت کند و اگر بازهم برنده شود و بتواند تیم خوب صنعت نفت را شکست دهد آن‌وقت است که زنوزی دیگر به جدایی او از نیمکت رضایت نمی‌دهد و کار وارد فاز تازه‌ای خواهد شد‌.

شاید تا نیم‌فصل

درمورد مربیگری مسعود شجاعی حرف‌های زیادی در این چند هفته مطرح شد. اخیرا حتی صحبت از مربیگری او و برادرش در تیم تراکتور مطرح شده است. وقتی زنوزی به‌تنهایی تصمیم می‌گیرد نمی‌توان به‌خوبی حدس زد یا خبر گرفت که مربی آینده تراکتور کیست ولی یکی از تصمیمات تراکتوری‌ها این است که شجاعی را تا نیم‌فصل به همین حالت استندبای نگه دارند؛ در این صورت فرصت کافی برای انتخاب سرمربی دارند. لیگ دقیقا در میانه راه نیم‌فصل اول است و ۸بازی تا پایان نیم‌فصل اول باقی است. از این‌رو اگر تراکتوری‌ها بتوانند همین رویه را تا نیم‌فصل حفظ کرده و از شجاعی به‌عنوان بازیکن-مربی استفاده کنند، فرصت کافی برای انتخاب سرمربی جدید خواهند داشت.

الهامی برمی‌گردد؟

بحث حضور الکساندر نوری بار دیگر منتفی شده است، پرونده افشین قطبی خیلی وقت است که بسته شده، گره از مشکل فعالیت محمد تقوی باز نشد، کی‌روش هم که از ابتدا سنگ بزرگی بود و کسی توقع نداشت او را در تبریز ببیند. از این‌رو فقط ساکت الهامی گزینه فعلی باشگاه است. در بخشش محرومیت تعلیقی سه‌ماه این مربی اما تردیدهایی وجود دارد. یعنی اگر باشگاه تراکتور از ۱۵دی با الهامی قرارداد ببندد و در ادامه نتواند این سه‌ماه محرومیت تعلیقی او را لغو کند با مشکل روبه‌رو می‌شود. به این ترتیب این تیم نمی‌تواند سرمربی انتخاب کند چراکه در مذاکره با همه گزینه‌های مورد نظر با بن‌بست روبه‌رو شده است. با این حال شاید تراکتوری‌ها شجاعی را راضی کردند تا زمانی که بتوان الهامی را به‌عنوان سرمربی معرفی کنند، به کارش ادامه دهد‌.

نیم‌فصل شگفت‌انگیز

تنها امید تراکتور به نیم‌فصل شگفت‌انگیزی است که ممکن است از راه برسد. اگر براساس شنیده‌ها قانون ممنوعیت استفاده از مربی و بازیکن خارجی لغو شود تیم تراکتور به‌راحتی می‌تواند با یک مربی خارجی به توافق برسد؛ هم پولش را دارد و هم تمایلاتش به خارجی‎ها بیشتر است. درنتیجه اگر بتوانند شجاعی را تا نیم‌فصل به‌عنوان سرمربی نگه دارند می‌توانند در بهترین فرصت سرمربی مورد علاقه خود را انتخاب کرده و تیم مورد علاقه خود را بسازند.

نگاه‌ها به زنوزی

جلسات اصلی در دفتر زنوزی و نه در نشست هیات‌مدیره برگزار می‌شود. جلسه هیات‌مدیره باشگاه تراکتور با حضور کمرنگ اعضا برگزار می‌شود و این نشان از ناآگاهی آنها از تصمیمات زنوزی دارد. از این‌رو در این تیم تقریبا کسی نمی‌داند چه اتفاقی رخ خواهد داد ولی تراکتوری‌ها امیدوارند مسعود را تا نیم‌فصل به‌عنوان مربی حفظ کنند؛ اتفاقی که از نگاه شجاعی غیرممکن است ولی تراکتوری‌ها به آن امیدوارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج