۱۰۹۸۴۷۲
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

مراحل ارتقای چشمگیر «احمد نور» در پرسپولیس

تلاش پرسپولیس برای تمدید طولانی‌مدت قرارداد احمد نوراللهی بدیهی‌ترین امر پس از فصل فوق‌العاده‌ای است که وی سپری کرده است.

روزنامه ایران ورزشی: تلاش پرسپولیس برای تمدید طولانی‌مدت قرارداد احمد نوراللهی بدیهی‌ترین امر پس از فصل فوق‌العاده‌ای است که وی سپری کرده است.

این ‌هافبک ۲۸ساله متولد آزادشهر در استان گلستان نوعی دگردیسی چشمگیر را هم تجربه کرده است. وی که پیش‌تر یک ‌هافبک دفاعی صرف شناخته می‌شد، پس از جا افتادن میلاد سرلک در پست‌ هافبک دفاعی و با توجه به حضور کمال کامیابی‌نیا در همین منطقه بیش از پیش تشویق شد که جلو برود و در کارهای تهاجمی مشارکت کند و محصول عالی او در همین زمینه از شگفتی‌های بزرگ لیگ بیستم تلقی شده است.

مراحل ارتقای چشمگیر «احمد نور» در پرسپولیس

زدن 6 گل در نیم‌فصل اول «احمد نور» را به بهترین گلزن سرخ‌ها در این نیم‌فصل تبدیل کرد و چه به‌موقع این روند شکل گرفت زیرا خط حمله پرسپولیس در یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های تهاجمی تاریخ حیات این باشگاه آنقدر سخت و کم و بد گل زد که اگر مدافعان و ‌هافبک‌های پیش‌رونده تیم به نجات قرمزها نمی‌آمدند و چنانچه دفاع این تیم باز هم صخره‌مانند عمل نمی‌کرد، پرسپولیس اینک نه در صدر جدول بلکه در جمع 5، 6 تیم قعر جدول چرخ می‌زد و باید نگران سقوط به دسته‌ای پایین‌تر می‌بود.

آرام‌تر از دیوار

رنسانس احمد نوراللهی طبعاً محصول پخته‌تر و پرتجربه‌تر شدن وی نیز هست، چنانچه دوستانش هم اعتراف می‌کنند در بدو انتقالش از تیم فولاد یزد به پرسپولیس چنان خجول و کم‌حرف بود که از دیوار هم صدا درمی‌آمد اما از دهان وی چیزی شنیده نمی‌شد. خلق و خوی دلاورانه او در حال حاضر تعارض و تفاوتی صددرصدی با روحیات آرام و رفتارهای مأخوذ به حیای او در آن سال‌های نخست دارد و از تکوین و تبیین و ارتقای درجات مردی سخن می‌گوید که قدم‌به‌قدم و روزبه‌روز آموخت چگونه باشد تا با اصول مدرن فوتبال و نیازهای درخشش در آن همسویی بیشتری داشته باشد. اعتلای تدریجی «احمد نور» نه‌فقط از لیگ بیستم بلکه از لیگ هجدهم پایه‌گذاری شد و آن آخرین فصل حضور برانکو ایوانکوویچ در جمع قرمزها بود.

در آن فصل نیز این مربی مسلط کروات سهم احمد را بارز و بارزتر کرد و به او چنان میدان وسیعی داد که در فصول قبلی چندان شامل حال وی نشده بود. همسو با افزایش اختیارات و گسترده‌تر شدن محیط حرکت نوراللهی، وی نیز بر سلاح‌ها و ابزار مبارزاتی‌اش افزود و هر روز شجاع‌تر و جنگنده‌تر و خواهنده‌تر شد و شاید به‌لحاظ جسمانی هم قدری حجیم‌تر شد و مثل جوانی که استخوان ترکانده باشد، قوای جسمانی و حجم عضلانی‌اش رو به افزایش رفت.

مهم‌تر از همه اینکه احمد نور آموخت از هیچ چیز نترسد و رفتارهای توأم با خجالت گذشته‌اش را کنار بگذارد و به چیزی تبدیل شود که امروز تمامی سرخ‌ها به او می‌بالند؛ مردی که نه‌تنها در امور تدافعی و انجام وظایف یک ‌هافبک دفاعی همچون همیشه خوب و موفق است، بلکه این قدرت اضافی را هم دارد که به سمت جلو بشتابد و به قلب دفاع حریفان بزند. با حرکات قوی فیزیکی و پس از درگیر شدن با مدافعان و رقبا، آنها را کنار بزند و به لطف قوای قهری و برتری فیزیکی و البته هوشیاری ذهنی و گاهی هم نشاط فنی‌اش گلزنی کند و دروازه قفل‌شده رقبا را بگشاید.

ستاره‌های دیگری هم هستند اما...

شکی نیست که سیدجلال حسینی، کاپیتان تمام‌نشدنی پرسپولیس در آستانه 40سالگی نماد دیگری از دلاوری و شمایلی از موفقیت در فصل جاری بوده و او هم مانند سجاد شهباززاده، ماشین احیاشده گلزنی سپاهان سزاوار عنوان ستاره لیگ بیستم است، اما هیچ‌یک از آنها دگردیسی و اعتلای شخصیتی و شغلی را تجربه نکرده‌اند که احمد نور در این یکی دو سال از خود به نمایش گذاشته است.

وی در حالی ستاره اول پرسپولیس و کاندیدای غیررسمی اما بسیار جدی عنوان برترین بازیکن لیگ بیستم شده که تا همین دو سه سال پیش هافبک صرفی به‌شمار می‌آمد که فقط می‌تواند تخریبگر اولیه حملات حریفان در خط میانی باشد و از تعمیم این تهاجم‌ها به قلب خط دفاعی تیمش جلوگیری کند. احمد نور در دوره اقامت موقتی‌اش در تراکتور هم که با نیت گذراندن خدمت سربازی‌اش تحقق یافت، به‌سبب منبع استفاده تراکتور از مهره‌های جدیدش و پنجره‌های بسته نقل‌وانتقالاتی این تیم تبریزی قادر به انجام کاری مهم برای «پرشورها» نشد اما حتی آن اتفاق منفی نیز به وی کمک کرد در بازگشتش به جمع قرمزها اهدافی والاتر را برای خود انتخاب کند و جاه‌طلب‌تر و یک «ماشین جنگی» باشد و به روایتی «احمد نوراللهی» شود؛ مردی که اینک تمامی قرمزها به نقش محکم، پیشرو و دلاورانه او در جمع خود می‌بالند و او را از عناصر اصلی اوجگیری مجدد خود پس از گذراندن یک مقطع بد و بسیار کم‌ثمر طی لیگ بیستم می‌انگارند.

تا ۱۴۰۲ با احمد نور؟

بعد از نهایی شدن انتقال مهدی ترابی و شهریار مغانلو، پرسپولیس در فاز حمله بارش را بست اما همچنان دنبال مدافع میانی می‌گردد.غیر از جذب بازیکنان جدید و تقویت تیم امسال، مسئولان باشگاه از حالا به فکر فصل آینده هم هستند و برای تمدید قرارداد بازیکنان اصلی برنامه دارند.

چندی پیش صحبت از تمدید قرارداد با سیامک نعمتی مطرح شد اما مشخص نشد به کجا رسید اما دیروز احمد نوراللهی کاپیتان سوم پرسپولیس به باشگاه رفت تا در این خصوص مذاکره کند. گفته می‌شد پیشنهاد باشگاه به این بازیکن تمدید سه‌ساله است اما شاید به دو سال هم ختم شود.

در هر حال اگر مسئولان باشگاه پرسپولیس بتوانند این پروژه را عملیاتی کنند حرکت بزرگی برای بستن تیمی قدرتمند در فصل آینده انجام داده‌اند چراکه نوراللهی یکی از ستون‌های اصلی تیم فعلی پرسپولیس به حساب می‌آید و در میزان تأثیرگذاری‌اش شکی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایران من

      اینقدر از پرسپولیسا تابوسازی نکنید.پرسپولیس از مرحله گروهی لیگ قهرمانان،بالا نمیاد...اینقدر بادش نکنید که با سرسوزنی میترکه و صدای اون دنیارو ور میداره...حتی با همراهی ترابی و مقانلو....

      پاسخ ها

      • اسماعیل

        پماد بدم خدمتت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج