adexo3
۱۴۹۵۵۹
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

برای پیام صادقیان که گندش را درآورده

«گندش را درآوردي»؛ اصلا انگار اين اصطلاح را ساخته‌اند كه در چنين روزي با تمام قهر و غضبت آن را بكوبي توي صورت پيام صادقيان و همه دق و دلي‌ات را سر لوس‌ترين فوتباليست ۱۰ سال اخير ايران خالي كني.

طرفداری: اين مملكت انگار در همه عرصه‌هايش از ورزش تا فرهنگ و هنر و از سياست تا علم و فناوري تبديل به جولانگاه مدعيان توخالي شده است؛ كساني كه با دستان تهي، ادعاهاي بزرگ دارند و خودشان را محور دنيا مي‌دانند. حالا حكايت يكي مثل پيام صادقيان هم در فوتبال ايران از همين قرار است؛ بازيكني كه در زندگي حرفه‌اي‌اش دقيقا «هيچ» دستاوردي نداشته،‌ اما منم‌منم كردن‌هايش تمامي ندارد. نه يك قهرماني و يك قاب مشترك با جام، نه يك گل و حتي يك پاس گل در داربي، نه يك بازي ملي درست و حسابي، نه يك عنوان فردي قابل اتكا و نه حتي پيشنهادي جدي از يك تيم خارجي؛ دنياي پيام صادقيان هنوز يك حادثه مهم و خوشايند هم ندارد،‌ اما رفتارهاي استاد حتي از دوران اوج كريس رونالدو هم متكبرانه‌تر است. بدبختي يعني اينكه «هوادار» باشي و براي تماشاي چنين پديده‌اي پول بليت و اياب و ذهاب بدهي!

برای پیام صادقیان که گندش را درآورده

رفتارهاي يكي مثل پيام صادقيان، فرياد فقر حرفه‌اي‌گري در فوتبال ايران است. تنها با نگاهي گذرا به مجموعه جبهه‌گيري‌هاي اين بازيكن در چند روز گذشته، مي‌توان فهميد فوتبال كشور به چه فلاكتي افتاده و چه كساني در آن تركتازي مي‌كنند. او دو روز قبل از بازي با پيكان گفت خودش هم مي‌داند كه بازيكن ۹۰ دقيقه‌اي نيست و درخشان حق دارد تعويضش كند، با اين وجود بعد از خروج از ميدان در اين مسابقه واكنش قهرآميزي داشت و در رختكن هم گردوخاك به پا كرد. جالب‌تر اينكه صادقيان يك ساعت بعد از بازي به يك خبرگزاري مي‌گويد هيچ مشكلي با درخشان نداشته و آماده درخشش در داربي است، اما دو ساعت بعد روي صفحه شخصي‌اش در اينستاگرام پيغامي پر از دلخوري و دال بر خداحافظي از پرسپوليس منتشر مي‌كند! اين هواي ابري، اين ذائقه ملون و اين اخلاق كودكانه، كاراكتر كسي را تشكيل مي‌دهند كه مثلا قرار است يكي از آينده‌سازان فوتبال ايران باشد. آخ كه نفرين بر آينده، اگر بنا باشد چنين تحفه‌هايي با خودش سوغات بياورد.

مي‌گفتند پيام صادقيان هم مثل علي كريمي است؛ نابغه غرغرو كه يك بار بايد سرش به سنگ بخورد تا حساب كار دستش بيايد. اين معادله اما از همان نخستين جمله‌اش غلط بود. كريمي از اولين بازي‌هايش براي پرسپوليس بارها كيفيت جادويي‌اش را به رخ كشيد. مردي كه نصف بازيكنان تراكتور را روي زمين ناهموار تبريز به هم دوخت و گل زد، در همان فصل اول براي تيمش جام قهرماني گرفت و مشتريان اروپايي را به تهران كشاند. پيام صادقيان اما چه كرده است يا چه دارد كه شايسته اين همه توجه باشد؟ كسي كه از صدقه سر قحطي استعدادها در فوتبال ايران براي خودش مختصر اسمي فراهم كرده، اول فصل با حركت ناشيانه‌اش خانه روياهاي علي دايي را خراب كرد و حالا همان سناريو را در مورد حميد درخشان به اجرا درمي‌آورد. سوال اساسي اما اين است كه يكي مثل صادقيان چه گلي به سر پرسپوليس زده كه اين تيم بايد اين همه به خاطرش تاوان بدهد؟

در فوتبال عمدتا ديمي ايران، به ندرت كار آكادميك و سازماني صورت مي‌گيرد، اما در مورد همين نمونه‌هاي نادر هم متاسفانه انبوهي از شك و ترديدها وجود دارد. اگر خيلي از بازيكناني كه از آكادمي فولاد بيرون آمدند در مظان اتهام دريافت معافيت جعلي هستند، در مقابل مسوولان آكادمي ذوب‌آهن هم بايد سرشان را بالا بگيرند و به تربيت «اخلاقي» كساني مثل صادقيان و مسلمان افتخار كنند! عجيب اينكه باشگاه اصفهاني براي اين دو بزرگوار حق رشد هم مي‌خواهد. واي به حال فوتبال اين مملكت اگر ستاره‌هاي رشيدش اينها باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن

      جانا سخن از زبان ما میگویی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج