۲۷۸۱۹۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تیم منتخب نیم فصل لیگ پانزدهم

با پایان نیم فصل لیگ برتر و اتفاقات عجیبی که در این پانزده هفته رقم خورد به انتخاب برترین بازیکنان می پردازیم.

ورزش سه: انتخاب برترین ها همیشه با چالش بزرگی همراه بوده و در این میان منتقدان و موافقان خاص خودش را داشته. با پایان لیگ در نیم فصل اول به کمک کارشناسان به انتخاب برترین های نیمه اول لیگ پرداخته ایم. در این تیم پرسپولیس با سه نماینده، استقلال با دو نماینده، استقلال خوزستان با دو نماینده، صبای قم، سایپا، تراکتورسازی و ذوب آهن با یک نماینده در جمع ۱۱ بازیکن نیم فصل حضور یافته اند.

دروازه بان

فرناندو خسوس

همان روزی که ویسی در اظهارنظری جالب عنوان کرد دروازه بان خوب از پدر و مادر خوب برای یک مربی واجب تر است باید روی عملکرد فرناندو دخسوس زوم کرد. دروازه بان برزیلی استقلال خوزستان مطمئنا نقش اول صدرنشینی شاگردان ویسی را به خود اختصاص می دهد و با واکنش های فوق العاده اش در خیلی از بازی ها منجی تیمش شد.

تیم منتخب نیم فصل لیگ پانزدهم

آمار: ۱۳۵۰ دقیقه حضور ثابت در ۱۵ دیدار استقلال خوزستان در نیم فصل اول که با ۱۱ کلین شیت توسط او همراه بود از او صخره ای شکست ناپذیر ساخته بود که تنها صبا، سپاهان، پرسپولیس و استقلال موفق به یافتن راه باز کردن دروازه اش شدند. یک مهار پنالتی و یک پاس گل آمار او را برای شماره یک های دیگر حسرت انگیزتر می کند و باید دید می تواند این عملکرد را در نیم فصل دوم تکرار کند یا خیر.

بازی خاطره انگیز: نبرد برای قهرمانی در نیم فصل برابر ذوب آهن را می توان بهترین عملکرد دخسوس در ۱۵ اخیر نامید و او نقش اول آبی پوشان خوزستانی بود.

مدافعان

امیرحسین صادقی

کاپیتان فصل گذشته استقلال و مدافع میانی این فصل صبای قم با تزریق تجربه اش به بازیکنان باانگیزه علی دایی توانسته عملکرد خوبی در قم از خودش به نمایش بگذارد. مدافعی که در جام جهانی یکی از خوب های ایران محسوب می شود در لیگ چهاردهم بارها انگشت اشاره قلعه نویی را در باخت های تیم روبروی خودش دید و در نهایت با حضور پرویز مظلومی سند جدایی اش را در دستش دید. اما اعتماد علی دایی به او باعث شد تا به قم برود و پاسخ این دعوت سرمربی سابق پرسپولیس را با عملکرد بدون اشتباهش بدهد.

تیم منتخب نیم فصل لیگ پانزدهم

آمار: ۱۲۶۰ دقیقه بازی در ترکیب صبا، ۵ بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیمش، یک گل زده و یک کارت زرد.

بازی خاطره انگیز: امیرحسین صادقی که با سابقه حضور پرسابقه در استقلال و البته کاپیتانی آبی پوشان در دیدار با پرسپولیس مرد اول تیمش بود و علی دایی تساوی در آن بازی را مدیون مدافع باتجربه تیمش است.

هرایر مگویان

عضو ثابت تیم ملی ارمنستان توانسته در دومین فصل حضورش در فوتبال ایران توانایی های واقعی خودش را به نمایش بگذارد و امیر قلعه نویی مطمئنا از اینکه در فصل گذشته به او اعتماد کاملی نداشته حسرت خواهد خورد. مگویان با استفاده از قدرت بازیخوانی و البته سرعت در گام هایش توانسته مهره مکمل خوبی برای حنیف عمران زاده باشد و پرویز مظلومی با حضور او حتی به بردهای یک بر صفر نیز می تواند اتکا کند.

تیم منتخب نیم فصل لیگ پانزدهم

آمار: ۹۲۳ دقیقه حضور در ترکیب آبی پوشان، ۵ بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیمش، دو کارت زرد

بازی خاطره انگیز: دیدار برابر سپاهان که با برتری سه بر صفر آبی پوشان در اصفهان همراه بود را می توان روز درخشان هرایر نامید.

محمد انصاری

پدیده این فصل فوتبال ایران، آقای اخلاق یا آقای شانس؟ هر چه باشد لیگ پانزدهم و نیم فصل آن را می توان به نام محمد انصاری زد. بازیکنی که بعنوان بازیکن تستی به ترکیب پرسپولیس رفت، مورد اقبال برانکو قرار گرفت. نیمکت نشین بابک حاتمی و حیدریه شد و با خوش شانسی و مصدومیت آنها به ترکیب اصلی راه یافت و در نهایت با بازی های فوق العاده اش که تلفیقی از تکنیک و تاکتیک پذیری را در خود دارد توانست به ترکیب ۱۱ نفر برتر نیم فصل راه یابد و البته خوش شانس تر این بود که احسان حاج صفی با آن بازی های فوق العاده ابتدای فصلش راهی آلمان شد تا انصاری بدون رقیب در این پست تلقی شود.

تیم منتخب نیم فصل لیگ پانزدهم

آمار: ۸۶۰ دقیقه حضور در ترکیب، ۵ بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیمش و یک کارت زرد.

بازی خاطره انگیز: بازی با ملوان را می توان روز درخشان مدافع چپ پرسپولیس که با ادامه این روند می تواند دروازه تیم ملی را برای خود باز کند نامید.

محمد ایران پوریان

کاپیتان تراکتورسازی امسال وظیفه ای بیش از رهبری تیم درون زمین را برعهده داشت. تراکتورسازی که در این فصل در عین داشتن ستاره های فوق العاده از نظر حواشی در صدر اخبار قرار دارد خوش شانس بود که یکی از بااخلاق ترین بازیکنان لیگ در جمع آنها حضور داشت و البته ایران پوریان در بسیاری از بازی های تیمش در جناح راست راهگشای حملات تیمش بود و در وظایف دفاعی نیز عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت تا سرخ های تبریزی هم در جمع ۱۱ نفر برتر نیم فصل نماینده داشته باشند.

تیم منتخب نیم فصل لیگ پانزدهم

آمار: ۹۹۰دقیقه حضور در زمین، ۷ بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیمش،یک گل زده، دو پاس گل و دو کارت زرد عملکرد ایران پوریان در نیم فصل اول بود.

بازی خاطره انگیز: در هفته هشتم لیگ برتر برابر فولاد در اهواز نقش پررنگی در پیروزی تیمش ایفا کرد و با به ثبت رساندن یک گل بازی خوبش را تکمیل کرد.

هافبک ها

کمال کامیابی نیا

می خواهد کریم باقری بعدی فوتبال ایران باشد و مطمئنا در این راه گام های بزرگی در این فصل برداشته و می تواند در ادامه فصل هم مهره تاثیرگذار برانکو ایوانکوویچ محسوب شود. بازیکنی که بعد از پشت سر گذاشتن شرایط ابتدای فصل موفق شده با قرار گرفتن در نقش تاکتیکی مدنظر برانکو به کارگر اصلی سرخ ها تبدیل شود و اکنون به پیراهن تیم ملی نیز رسیده است. با توجه به سیستم هجومی پرسپولیس و در کنار آن حضور همزمان رضاییان و نوراللهی در خط حمله و تهاجم سرخپوشان نقش کامیابی نیا برای حفاظت از دروازه خودی پررنگ‌تر می شود و او به خوبی توانست در نیم فصل اول در ترکیب تیمش ظاهر شود.

تیم منتخب نیم فصل لیگ پانزدهم

آمار: ۱۲۵۴ دقیقه حضور در زمین، ۶ بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیمش و سه کارت زرد که با توجه به استراتژی برانکو موفقیت خوبی برای این بازیکن محسوب می شود.

بازی خاطره انگیز: بهترین عملکرد هافبک دفاعی ملی پوش پرسپولیس را می توان دیدار با گسترش فولاد و جدال با مگنو بابتیستا و شجاعیان نامید. جایی که او فرصتی به دو بازیکن تاثیرگذار گسترش برای خودنمایی جلوی دروازه تیمش را نداد و با دوندگی، قدرت فیزیکی و پاس های صحیح روز فوق العاده ای را پشت سر گذاشت.

امید ابراهیمی

بعد از دومین فصل حضورش در استقلال هم خیلی ها همچنان به تکیه روی پست او به عنوان هافبک دفاعی دچار شبهه هستند. بازیکن شماره ۶ فعلی تیم ملی و استقلال در ترکیب آبی ها همچنان به نفوذ و حضور در قالب تهاجمی تیمش اصرار دارد و البته استقلالی ها در خیلی از بازی ها روی همین مساله به سود رسیده اند و با گل ها و پاس گلهایش به نتیجه دلخواه رسیدند. امید ابراهیمی که اکنون به عنوان مهره ثابت تیم ملی هم شناخته می شود به دنبال فراموشی فصل کابوس وار گذشته است و مطمئنا پرویز مظلومی می تواند برای رسیدن به اهدافش روی توانایی های او تکیه کند.

تیم منتخب نیم فصل لیگ پانزدهم

آمار: ۱۲۶۰ دقیقه حضور در زمین، ۵ بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیمش، ۵ گل زده که از این تعداد ۳ تای آن پنالتی بود، از دست دادن یک ضربه پنالتی و ۴ کارت زرد از او بازیکن پر کاری در نیم فصل آبی ها در نیم فصل اول ساخته است.

بازی خاطره انگیز: بهترین عملکرد امید ابراهیمی را می توان برابر ملوان نام نهاد. جایی که او بهترین انگیزه هایش را برابر امیر قلعه نویی به نمایش گذاشت و نقش اول پیروزی بر انزلی‌چی‌ها برعهده داشت.

مهدی ترابی

ترابی اول بازیکن تیم ملی بوده بعد بازیکن سایپا شده یا بالعکس؟! خیلی ها پیش از حضور ترابی در تیم ملی و درخشش فوق العاده اش با پیراهن ایران شناختی از این چهره گمنام نداشتند و البته بازی های درخشان ترابی در تیم ملی و عملکرد در سایه در ترکیب سایپا در این مساله بی تاثیر نبود. اما اکنون ترابی به یکی از چهره های خاص تیم ملی تبدیل شده که مجید جلالی نیز با بالا رفتن کیفیت و اعتماد به نفس‌اش بعد از حضور در تیم ملی به درخشش بیشترش در ترکیب نارنجی پوشان امیدوارتر است. ترابی در این فصل و در دیدارهای نارنجی پوشان سایپا موفق شد تاثیرگذاری بیشتری نسبت به فصل گذشته از خودش به نمایش بگذارد و به واسطه آن جایگاهش در تیم ملی را نیز مستحکم تر کرد.

تیم منتخب نیم فصل لیگ پانزدهم

آمار: ۹۴۷ دقیقه بازی در ترکیب نارنجی پوشان، ۴ بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیمش و دو پاس گل نمایش نیم فصل اول ترابی در نیم فصل اول بود.

بازی خاطره انگیز: ترابی بهترین بازی های خود را برابر سرخابی های پایتخت به نمایش گذاشت و البته برابر پرسپولیس خوش شانس تر بود و موفق شد در کنار بازی بی نقص یک پاس گل نیز به غلامرضا رضایی بدهد.

مهاجمان

کاوه رضایی

بازیکنی که لیگ جزیره و آرسنال را نشانه گرفته مسلما باید در تیم خودش ستاره باشد. کاوه رضایی که با مصدومیت های گاه و بیگاهش روند صعودی درخشش اش با وقفه مواجه می شود در صورت که همان بازیکن تاثیرگذار دیدار با تراکتورسازی باشد که یک تنه تیمش را از شکست ۴ بر یک به تساوی رساند یحیی گل محمدی را می تواند به قهرمانی مجدد در جام حذفی و حتی رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر امیدوار کند. کاوه در نیم فصل اول روی ۲۵ درصد گل های تیمش نقش داشت.

تیم منتخب نیم فصل لیگ پانزدهم

آمار: ۷۵۳ دقیقه بازی و ۴ گل زده و یک پاس گل و دو کارت زرد مجموع عملکرد کاوه رضایی در نیم فصل اول بود که با حضور او در ترکیب ثابت تیم ملی نیز همراه شد.

نمایش خاطره انگیز: دیدار با تراکتورسازی مطمئنا روز درخشان کاوه رضایی بود و او روز پرفروغی را در روزی که با بختیار کری شدید داشت پشت سر گذاشت.

مهدی طارمی

برای برتر بودن یک بازیکن در یک نیم فصل کدام آیتم ها را باید در نظر گرفت؟ گل زدن؟ طارمی با ۹ گل زده عنوان برترین گلزن نیم فصل را به خود اختصاص داد و ۴۵ درصد از گل های تیمش را به نام خودش ثبت کرد. او در کنار آن ۵ پنالتی برای تیمش گرفت و البته دو تای آن را خودش هدر داد. دوندگی، اعتماد بنفس و تکنیک شاخصه های طارمی محسوب می شود که باعث شده او نسبت به همتایانش در این نیم فصل عملکرد بهتری داشته باشد و شاید اگر کم دقتی اش را کنار بگذارد و به تمرینات اختصاصی اش بپردازد مطمئنا می تواند به بیلان مهاجمان سطح اول فوتبال در گلزنی برسد. هر چه باشد هواداران و کادرفنی این تیم از مهاجمی که تاثیرگذارترین بازیکن آنها محسوب می شود راضی هستند.

تیم منتخب نیم فصل لیگ پانزدهم

آمار: ۱۰۷۴ دقیقه و ۹ گل زده. سه کارت زرد و کسب ۵ پنالتی و از دست دادن دو پنالتی آمار بهترین بازیکن این فصل لیگ تا نیم فصل محسوب می شود.

نمایش خاطره انگیز: بهترین عملکرد طارمی را می توان به دو دیدار برابر فولاد و البته سایپا مرتبط دانست. جایی که او برابر شاگردان دراگان موفق به زدن دو گل شد که یکی از آنها با پنالتی صورت گرفته روی خودش ثبت شد. طارمی برابر سایپا نیز روز متفاوتی را می توانست تجربه کند؛ او در برابر سایپا یک گل زد و دو پنالتی گرفت که یکی از آنها را از دست داد و برابر راه آهن نیز دو گل زد. مهاجم بوشهری پرسپولیس در بسیاری از بازی های تیمش چهره ویژه محسوب می شد.

حسن بیت‌سعید

از خروج از تمرینات تستی فولاد خوزستان تا کورس برای آقای گلی در لیگ پانزدهم و قهرمانی نیم فصل به همراه استقلال خوزستان؛ هر چه باشد بیت سعید را نمی توان بازیکن بدشانسی نامید. ستاره عبدالله ویسی در دو خط حمله و دروازه بان حضور دارند؛ آنجایی که خسوس گل نمی خورد و بیت سعید هم موقعیت ها را تبدیل به گل می کند تا آنها با خفیف ترین پیروزی ها اکنون به صدر جدول لیگ برسند و آقای نیم فصل اول لیگ لقب گیرند. بیت سعید اکنون در نزدیک ترین فاصله با مهدی طارمی قرار دارد و امیدوار است با ادامه روند استقلال خوزستان در نیم فصل دوم او هم به مهترین افتخاراتش در اولین حضورش در سطح اول فوتبال برسد.

تیم منتخب نیم فصل لیگ پانزدهم

آمار: بیت سعید در نیم فصل اول ۱۳۲۵ دقیقه در ترکیب تیمش به میدان رفت و ۸ گل به ثمر رساند و یک پنالتی نیز گرفت.

بازی خاطره انگیز: بیت سعید در نیم فصل اول سه بار موفق به دبل شده که مطمئنا زدن دو گل توسط او در هفته دوم لیگ برابر پرسپولیس را می توان به عنوان نمایش خاطره انگیز او نام برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج