۳۱۵۱۹۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

دربی و قهرمانی استقلال و پرسپولیس

کارشناس فوتبال ایران گفت: پرسپولیس به‌زودی استقلال خوزستان را کنار می‌زند، اما اینکه از بین دو تیم استقلال و پرسپولیس کدام‌یک شانس بیشتری برای قهرمانی دارند به متغیرهای زیادی از جمله نتیجه دربی بستگی دارد.

خبرگزاری تسنیم: کارشناس فوتبال ایران گفت: پرسپولیس به‌زودی استقلال خوزستان را کنار می‌زند، اما اینکه از بین دو تیم استقلال و پرسپولیس کدام‌یک شانس بیشتری برای قهرمانی دارند به متغیرهای زیادی از جمله نتیجه دربی بستگی دارد.

جلال چراغپور در مورد اینکه کدام تیم شانس بیشتری برای قهرمانی در لیگ پانزدهم دارد،کدام تیم‌ها از شانس مناسبی برای کسب سهمیه برخوردارند و نتیجه دربی چقدر در تعیین تیم قهرمان برای تیم‌های مدعی قهرمانی اثر دارد، گفت: ما باید نگاهی به عملکرد تیم‌ها در طول فصل داشته باشیم و ببینیم کدام مربی با چه ترکیبی از نفرات کمترین نوسانات را با تیمش داشته و سیر صعودی را طی کرده است.

وی افزود: شش هفته از رقابت‌های لیگ برتر باقی مانده و این شش هفته جدا از بافت و خواص بازی‌های انجام شده تیم‌ها به‌ویژه در شش هفته ماقبل آن نیست. شما اگر به جدول لیگ نگاه کنید مشخص است که جدول به سه بخش تقسیم شده است. تکه اول قسمت پایینی جدول که امتیازات تیم‌های آنها زیر خط فقر از نظر امتیازی (کسب ۳۰ امتیاز) هستند و خطر سقوط را احساس می‌کنند.

چراغپور تصریح کرد: بخش دوم جدول کمر جدول است که تیم‌هایی مانند گسترش فولاد، صبا، سایپا و ... در آنجا حضور دارند، تیم‌هایی که اگر چه در مقاطع زمانی از لیگ بین تیم‌های بالایی جدول قرار گرفته‌اند، اما پتانسیل و توان آنها در حد قرارگرفتن در کمر جدول است. دسته سوم هم تیم‌های بالایی جدول مثل استقلال، پرسپولیس، استقلال خوزستان، تراکتورسازی و نفت هستند که از شانس‌های اصلی کسب سهمیه آسیایی محسوب می‌شوند و در این بین بازی‌های شش امتیازی رودرروی آنها با یکدیگر بسیار تعیین‌کننده است.

کارشناس فوتبال ایران در مورد تیم‌های مدعی قهرمانی تصریح کرد: سه تیم استقلال خوزستان، استقلال تهران و پرسپولیس؛ سه شانس اصلی قهرمانی در لیگ پانزدهم هستند. استقلال خوزستان تیمی است که سرمربی آن از نظر بازیکن ابزار لازم را در اختیار دارد و او تیمش را چراغ‌خاموش در بین تیم‌های بالانشین جدول نگه داشته است. او برای قهرمانی به بازیکنانش فشار وارد نکرده و هیاهوی رسانه‌ای در این زمینه ایجاد نمی‌کند. به‌عنوان مثال مانند جلالی نمی‌گوید که تیمش و پرسپولیس مدعیان قهرمانی هستند.

وی افزود: در مورد دو تیم دیگر مدعی قهرمانی یعنی استقلال و پرسپولیس نیز باید بگویم آنها دو روش حرکتی متفاوت در جریان رقابت‌های لیگ برتر داشته‌اند. استقلال با یک ریتم خاص هفته‌هاست جزو تیم‌های صدرنشین بوده و به‌دلیل مصدومیت روزبه چشمی در پست هافبک دفاعی دچار مشکلاتی در شش هفته باقی‌مانده از لیگ خواهد شد. در مورد پرسپولیس نیز باید بگویم زمانی که برانکو هدایت تیم ملی را برعهده داشت هم بسیار خزنده تیمش را درست می‌کرد و این اتفاق در مورد پرسپولیس حال حاضر نیز افتاده است. او مربی است که تیمش آرام به سمت جلو حرکت می‌کند، بازیکنان را تحت‌ِفشار قرار نمی‌دهد، رختکنش آرام است و ماجراجویی نمی‌کند.

چراغپور تأکید کرد: معتقدم پرسپولیس به‌زودی استقلال خوزستان را کنار می‌زند و در جایگاه دوم جدول قرار می‌گیرد، اما اینکه از بین دو تیم استقلال و پرسپولیس کدام‌یک شانس بیشتری برای قهرمانی دارند خیلی سخت است بتوان گفت چون این موضوع به متغیرهای زیادی بستگی دارد از جمله نتیجه دربی که یک متغیر وابسته است. در واقع دربی تهران یک دیدار شش امتیازی است که پرسپولیسی‌ها برای صدرنشینی به برد در آن بیشتر از استقلال نیاز دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج