۴۲۷۲۱۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

چرا تیم ملی و کادر فنی این همه عصبی هستند

با وجود آنکه کنفدراسیون فوتبال آسیا نگاهی سختگیرانه به فوتبال ایران دارد و منتظر کوچک‌ترین بهانه برای محرومیت است با این حال بازیکنان ایران دستبردار جنجال و حاشیه‌سازی در زمین نیستند و این بار انصاری‌فرد بهانه دست AFC داد.

وطن امروز: با وجود آنکه کنفدراسیون فوتبال آسیا نگاهی سختگیرانه به فوتبال ایران دارد و منتظر کوچک‌ترین بهانه برای محرومیت است با این حال بازیکنان ایران دستبردار جنجال و حاشیه‌سازی در زمین نیستند و این بار انصاری‌فرد بهانه دست AFC داد. به نظر می‌رسد ناآرام بودن کادر فنی ایران به بازیکنان هم منتقل شده است و چنین رفتارهایی تنها به حریفان حاشیه‌ساز ایران کمک می‌کند. تیم‌ملی فوتبال ایران بهترین عملکرد را بین ۱۲ تیم آسیایی حاضر در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه داشته است.
شاگردان کارلوس کی‌روش در ۵ دیداری که به میدان رفته‌اند توانسته‌اند ۱۱ امتیاز کسب کنند و در صدر جدول رده‌بندی گروه نخست جای دارند و این در حالی است که صدرنشین گروه دیگر که عربستان‌سعودی است با ۱۰ امتیاز در صدر قرار دارد. تیم‌ملی فوتبال ایران در آخرین بازی دور رفت ۲ امتیاز حساس را از دست داد. شاگردان کی‌روش که در مالزی به مصاف سوریه رفتند با تساوی بدون گل متوقف شدند البته نباید انتظار گلزنی در چنین دیداری را داشت، چرا که زمین بازی به باتلاقی شبیه شده بود و بازیکنان به زور می‌توانستند در زمین حرکت کنند چه برسد به آنکه خود را در موقعیت گلزنی قرار دهند.

موضوعی که در این دیدار بسیار قابل اهمیت بود و باید با جدیت به آن نگاه کرد درگیری‌های بیهوده‌ای است که بازیکنان ایران در زمین با بازیکنان حریف دارند. در دیدار نخست ایران برابر قطر با ورود جواد نکونام به میدان و درگیری که بعد از گل نخست به وجود آمد کنفدراسیون فوتبال آسیا حکم سختگیرانه‌ای صادر کرد و 2 بازیکن اصلی ما را برای دیدار برابر سوریه محروم کرد. حضور آزمون می‌توانست کمک بسیار زیادی به ایران در این دیدار کند. او در هوای سرد روسیه بازی می‌کند و در بسیاری از بازی‌ها شرایط سخت و بارانی را تجربه کرده است. حضور این بازیکن سرزن روی ضربات آزاد می‌توانست گره‌گشای تیم کی‌روش باشد اما به خاطر جنجال در دیدار نخست آزمون به این بازی نرسید. دیدار ایران برابر کشورهای عربی معمولا حاشیه‌ساز بوده است. پیش‌بینی می‌شد بازیکنان ایران در برابر سوریه با آرامش بیشتری بازی کنند، چرا که AFC زیر سلطه کشورهای عربی است و آنها به دنبال کوچک‌ترین بهانه هستند تا بازیکنان و باشگاه‌های ایرانی را با محرومیت مواجه کنند اما بازیکن باتجربه ما که در لیگ یونان بازی می‌کند باز هم فضای بازی را ملتهب کرد.
کریم انصاری‌فرد در دقایق پایانی نیمه نخست با بازیکن سوریه که بسیار جنگنده و درگیرانه بازی می‌کرد درگیری بی‌مورد پیدا کرد که باعث شد دیگر بازیکنان هم با هم درگیر و کادر فنی 2 تیم هم وارد این درگیری شوند. تیم‌هایی مانند سوریه و دیگر تیم‌های عربی که توان بازی کردن برابر ایران را ندارند به دنبال چنین صحنه‌هایی و توقف بازی هستند. آنها از هر بهانه‌ای استفاده می‌کنند تا زمان بازی را بکشند درست مثل دیدار برابر سوریه. طبیعی است که چنین حرکت‌هایی نه تنها روحیه و انگیزه آنها را بالا می‌برد بلکه باعث می‌شود بازی از جریان بیفتد و این به نفع آنهاست. کریم انصاری‌فرد حضور در لیگ یونان را تجربه کرده و یکی از بازیکنان باتجربه فوتبال ایران است. او نباید در چنین دیدارهای حساسی دست به کاری بزند که تنها به ضرر فوتبال ایران است.
چنین حرکت‌هایی برآمده از نیمکت ناآرامی است که ایران دارد. کارلوس کی‌روش مربی بسیار پرشور و هیجانی است. او با شور زیادی بازیکنان را در کنار زمین تشویق می‌کند و کوچک‌ترین اشتباه آنها با واکنش کی‌روش همراه می‌شود مثل تاخیر سوشا مکانی در دادن توپ به طارمی که باعث شد سرمربی پرتغالی تیم‌ملی فوتبال ایران خشم خود را ابراز دارد. کی‌روش در کنار زمین مثل استاد خود فرگوسن روی کوچک‌ترین حرکاتی واکنش نشان می‌دهد. او در دیدار برابر سوریه بسیار عصبی بود. به داور اعتراض می‌کرد، با کادر فنی حریف درگیر شد و واکنش جنجالی به سنگربان حریف داشت و طبیعی است که همه اینها روی بازیکنان اثر گذارد و آنها را هم ناآرام کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج