adexo3
۴۲۷۳۹۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سلطانی فر: اقتصاد ورزش ما سازوکار مناسبی ندارد

وزیر ورزش و جوانان گفت: اقتصاد ورزش در سایر کشورها یک اقتصاد فعال است اما شرایط در ایران متفاوت است چرا که سازوکار مناسب فراهم نیست.

خبرگزاری تسنیم: مراسم امضای تفاهمنامه وزارت ورزش و جوانان با یک صندوق کارآفرینی امروز (دوشنبه) با حضور مسعود سلطانی‌فر برگزار شد. طبق این تفاهمنامه این صندوق قرار است مبلغ ۵۰ میلیارد تومان تا پایان سال به باشگاه‌های خصوصی اختصاص بدهد.

سلطانی‌فر در این مراسم اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانید مقام معظم رهبری سال ۹۵ را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند و ما هم یکی از مواردی که در برنامه‌های خود به مجلس ارائه کردیم موضوع فعال کردن اقتصاد ورزش بود.

وی افزود: در کشور باید مقداری جدی‌تر به این بحث توجه کنیم و موضوع اقدام و عمل را عملیاتی و به صورت پیگیری دنبال کنیم. اقتصاد ورزش در سایر کشورها یک اقتصاد فعال است و اشخاص حقیقی و حقوقی سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند که به آن به عنوان یک فرصت درآمدزایی و ایجاد اشتغال نگاه می‌کنند اما شرایط در ایران متفاوت است چرا که سازوکار مناسب فراهم نیست و به صورت جدی به این موضوع پرداخته نمی‌شود، بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی عرصه ورزش را محلی برای هزینه می‌بینند نه درآمد و به همین دلیل هم اشتیاق زیادی وجود ندارد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: اگر ما فقط پایبند به منابع دولتی باشیم، نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم مگر آنکه از منابع غیردولتی نیز باستفاده کنیم به ویژه بخش خصوصی که به صورت جدی‌تر وارد شود. همچنین موضوع حضور خیرین نیز باید به صورت گسترده پیگیری شود.

سلطانی‌فر عنوان کرد: بخش خصوصی می‌خواهد وارد عرصه ورزشی شود و ما باید به آن کمک کنیم، تسهیلاتی که امروزه ارائه می‌شود سود بالایی دارد و به همین دلیل بخش خصوصی در ورزش راغب به استفاده از منابع داخلی بانک‌ها نیست، در هر صورت ما فعلا در اولین قدم موضوع اختصاص ۵۰ میلیارد تومان را پیگیری کردیم، بسیاری از باشگاه‌های خصوصی مشکلات عدیده‌ای در تامین تجهیزات و توسعه ورزش دارند و ما فکر کردیم با توجه به ظرفیت این صندوق که به سود ۴ درصد را با بازپرداخت ۵ ساله می‌گیرد در اولین قدم این کار را انجام بدهیم تا باشگاه‌های خصوصی و سمن‌ها بتوانند برنامه‌های خود را اجرایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: این اولین قدم است و امیدواریم با اجرای دقیق برنامه‌های‌مان بتوانیم مرحله دوم را نیز اختصاص بدهیم و همچنین از منابع دیگر استفاده کنیم.

سلطانی‌فر در پایان مراسم و در جمع خبرنگاران گفت: سقف تسهیلات 100 میلیون تومان است اما متناسب با نیاز هر باشگاه خواهد بود. این تفاهمنامه یک ساله است اما تفاهم کرده‌ایم که اگر 6 ماهه جذب کنیم، بتوانیم باز هم از چنین تسهیلاتی بهره ببریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج