اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۲۶۰۵۴
۱۵ نظر
۵۰۰۰
۱۵ نظر
۵۰۰۰
پ

استقلال برای امید رقیب تراشید

آنچه می‌تواند استقلال را از بند تکیه بر تیام خلاص کند جذب استعدادهای لیگ برتر است.

ایران ورزشی: آنچه می‌تواند استقلال را از بند تکیه بر تیام خلاص کند جذب استعدادهای لیگ برتر است. پنج‌شنبه هفته پیش یکی از این قدم‌ها برداشته شد و باشگاه استقلال در اقدامی تیزبینانه بازیکنی را از تیم پیکان به خدمت گرفت که بی‌گمان می‌تواند عصای دستش در لیگ هجدهم باشد. صحبت از مرتضی آقاخان است. پسر آینده‌داری که در پیکان از بازی‌هایش لذت بردیم. او بازیکن خوش‌آتیه‌ای است که اگر در مسیر درستی قرار بگیرد و به لحاظ اخلاقی نیز خود را با فضای بازی در تیم بزرگی همچون استقلال وفق دهد، به مدارج بالاتری دست خواهد یافت. آقاخان می‌تواند در لیگ هجدهم برای استقلال در پست گوش چپ یا راست غوغا کند. او در نقل و انتقالات لیگ هجدهم خواهان کم نداشت که در نهایت استقلال را برگزید. آقاخان با انتخاب استقلال نشان داد فرق تیم خوب و ریشه دار با تیم‌هایی که فقط می‌خواهند با هزینه‌های گزاف برای خود سابقه و جذابیت ایجاد کنند را به خوبی می‌داند. آقاخان درست به هدف زده است. جای او همین‌جا است؛ استقلال...

نخستین خرید جدی استقلال برای فصل هجدهم مرتضی آقاخان نام دارد. بازیکن ۲۵ ساله‌ای که برای پیکان یک مهره کلیدی محسوب می‌شد. آقاخان در تیم سابقش غالبا در گوش‌های کناری (یا به اصطلاح وینگر) بازی می‌کرد که بیشتر به سمت چپ متمایل بود.

در واقع وینفرد شفر اگر بخواهد از آقاخان بهره بهتری در لیگ هجدهم ببرد باید از گزینه جدیدش در پست گوش چپ استفاده کند.

خرید تازه از راه رسیده استقلال بازی‌های زیادی در پیکان انجام داده و از حیث آشنایی با اتمسفر لیگ برتر در درجه مطلوبی قرار دارد و بعید است که نتواند از پس بازی در استقلال برآید. البته فضای بازی در تیمی که تماشاگران انگشت‌شماری دارد و توجه آنچنانی به آن نمی‌شود قطعا با فضای بازی در استقلال با انبوهی از تماشاگران بسیار متفاوت است اما آنچه آینده آقاخان در استقلال را به احتمال فراوان روشن تصویر می‌کند، سختکوشی است. ویژگی که در پیکان دیده شد و او را بدل به یکی از مردان اصلی این باشگاه کرد. مربیان سابق آقاخان در پیکان وقتی می‌خواهند از این بازیکن صحبتی به میان آورند به همین فاکتور سختکوشی اشاره می‌کنند و عمیقا بر این باورند که بازیکن سابق‌شان به واسطه همین خصوصیت در استقلال هم موفق خواهد بود و آینده بسیار روشنی در پیش خواهد داشت. پیکانی‌ها گرچه از جدایی مرد شماره ۹۹ خود به شدت ناراحتند اما این دلیل نمی‌شود که از بازگو کردن خصوصیات فنی‌اش خودداری کنند. آقاخان را بازیکنی دونده و پر نفس می‌دانند. عنصری که در عین دوندگی چشمگیر خود قدرت تمام‌کنندگی قابل توجهی دارد.

در پیکان که بود گل‌های بسیار ارزشمندی به ثمر رساند و با اینکه اساسا نمی‌تواند در راس خط حمله بازی کند و کمتر هم در این پست به کار گرفته شده اما در همان پست آرمانی؛ یعنی گوش چپ آنقدر تیزهوشی و زکاوت دارد که توپ را به تور دروازه حریفان بچسباند. صابون آقاخان زمانی که در پیکان توپ می‌زد به تن اغلب تیم‌های لیگ برتری خورده است اما مرد تازه‌کار باشگاه استقلال با وجود برخورداری از این خصوصیات اما بازیکنی نیست که قابلیت دریبلینگ در فضای کوچک را داشته باشد و به قول معروف درشت فوتبال بازی می‌کند. شاید در استقلال داریوش شجاعیان یا فرشید اسماعیلی صاحب چنین ویژگی‌هایی باشند اما آقاخان در فضای محدود توانایی برداشتن بازیکن از مقابل خود را ندارد و به قول قدیمی‌ها بازیکنی نیست که روی یک دستمال کاغذی هم بتواند دریبل بزند، ا‌و بیشتر در فضا خوب حرکت می‌کند که وینفرد شفر و دیگر بازیکنان استقلال اگر می‌خواهند نهایت استفاده را از نبوغش ببرند باید پاس‌هایی برایش ارسال کنند که در فضای باز و کم حجم باشد. گرچه شاید آقاخان به واسطه سختکوشی‌اش آنقدر در استقلال رشد کند که این خصیصه را هم به سبک بازی‌اش بیفزاید اما او با همین وضعیت فنی نیز قطعا می‌تواند در استقلال بازی‌های زیادی انجام دهد و چه بسا در پست گوش چپ به بازیکنی همیشگی بدل شود.

آقاخان استاد پاس دادن و گرفتن است و اگر زمینه برایش فراهم باشد این کار را به عالی ترین شکل ممکن در میدان بازی انجام می‌دهد و در تیم‌هایی که دنبال انتقال سریع توپ هستند یک گزینه بسیار ایده‌آل محسوب می‌شود.

پیکان هرگاه می‌خواست به سرعت از دفاع وارد فاز هجومی شود آقاخان یکی از کلیدهای موفقیت در این روش محسوب می‌شد و حال مشخص نیست که اگر استقلال در زمین حریف خیمه زده باشد آیا آقاخان بتواند از توانایی‌هایش استفاده کند یا خیر چرا که اصولا استقلال تیمی است که به واسطه برخورداری از بهترین‌های ایران و برخورداری از تاکتیک‌های غالبا هجومی بیشتر زمان بازی خود را در زمین حریف می‌گذراند اما در پیکان این وضعیت حاکم نبود و این تیم بیشتر با استفاده از تاکتیک دفاع - ضد‌حمله به گل می‌رسید. آقاخان در حالی گام به استقلال می‌گذارد که شاید بتواند یک رقیب بزرگ هم برای امید ابراهیمی باشد. آقاخان بازیکن شوتزنی است و ایستگاهی‌ها را خوب می‌زند. او پنالتی‌زن مناسبی هم محسوب می‌شود که در پیکان بارها این خصیصه‌ها را به رخ کشید. بدون شک اگر عرصه برای آقاخان باز گذاشته شود می‌تواند در استقلال هم به بازیکنی شوتزن و پنالتی زن بدل شود؛ کاری که امید ابراهیمی انجام می‌داد و حالا آقاخان هم می‌تواند انجام دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مختار مظفری

      بنده پرسپولیسی نیستم همه تیمهای لیگ برتر محترمند،ولی متن مقاله نویسنده توهین به خیلی تیمها است.از کجا معلوم که آقاخان راه روزبه چشمی را نرود که آبروی ایران را مقابل ترکیه برد؟جمله اینجا استقلال است نه تیمهای که....فقط بیانگر تعصب شخصی نویسنده است و ارزشی ندارد. لطفا منعکس کنید.

      پاسخ ها

      • یاس

        از تحلیلت مشخصه هیچی از فوتبال نمیفهمی چشمی با اینکه تغییر پست داداز بهترینهای لیگ بودبخصوص در زمان شفر اگر اقاخان را چشمی رو بره که استقلال خیلی خوش شانس بوده لنگی

      • بدون نام

        قشنگ معلومه که لنگی هستی و داری میسوزی!!!

      • بدون نام

        دودت از چند صد کیلومتر اونورتر هم معلومه که لنگی داری میسوزی!!

      • بدون نام

        خب لنگی کجاش توهین به خیلی تیمهاست!!! حالا اگر از احمدزاده تعریف میکرد بهبهه و چهچهه میکردی.ولی چون حالا به لنگ از همین شگردش گل زده توهین حساب میشه.

      • اس اس

        روزبه تواصلاچیزی ازفوتبا ل سرت میشه

    • بدون نام

      خوش امدی پسرآبی خوش قدم باشی به امید ستاره سوم

    • پیمان

      بازیکن خوبیه، اما خیلی مهمه که مربی چطور با تیم هماهنگش کنه. فکر کنم شفر از پس این کار بخوبی بر بیاد. بهترین حالت اینه که خیلی زود فیکسش نکنه و رفته رفته بهش بازی بده تا با جو تیم هماهنگ بشه و از همون اول با فشار و توقع هوادارا مواجه نشه. جدا از این مسئله شفر می تونه وقتی تیم از حریف جلو هست از آقاخان برای ضد حمله تو نیمه دوم استفاده کنه. تیم شفر نشون داده راه گل زدن تو 15 دقیقه ی اولو خوب پیدا کرده، ضمن اینکه تو بازیای اسیایی که تیمای حریف هم تهاجمی بازی می کنند می تونیم با آقاخان ضدحمله های خوبی بزنیم.

    • متین

      همیچین مطالب یک جانبه ای رانشرنکنیدلطفا

    • عاشق کیسه

      خخخخ اره الان خبر اوردن از افغانستان داره یه ستاره برای کیسه میسازت

    • احسان پرسپولیسی شیش آتیشه

      کیسه پاره پاره خخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخ

    • آبي دل

      نميدونم چرا لنگيا اخبار سرورشون رو دنبال ميکنند
      بريدفکرپنجره باشيد حتي وين تک باشه

    • بدون نام

      دنیافقط اس اس وبس حرف زیادی نباشه دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لنگیافحش اول وآخرتون میدما.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج