adexo3
۷۵۰۶۳۸
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

ارامنه تهران نگران یک زمین فوتبال

چند ماهی قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی اهالی هموطن اقلیت ارامنه به‌خصوص جوانان، زمین فوتبال کوچکی را در منطقه نارمک و زرکش (زميني که مدت‌ها پیش به‌عنوان مرغداری بلا استفاده افتاده بود) آماده كرده و در آن شروع به ورزش كردند.

روزنامه قانون:

ژورس غازاريان - پيشكسوت فوتبال

چند ماهی قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی اهالی هموطن اقلیت ارامنه به‌خصوص جوانان، زمین فوتبال کوچکی را در منطقه نارمک و زرکش (زميني که مدت‌ها پیش به‌عنوان مرغداری بلا استفاده افتاده بود) آماده كرده و در آن شروع به ورزش كردند. بعدها ورزش‌های دیگری مانند بسکتبال و دو و میدانی به فوتبال اضافه شدند. تربیت بدنی منطقه هشت نیز به کمک اهالی منطقه شتافته و به آن‌ها در احداث سالن بسکتبال و دو سالن دیگر کمک كردند.

شهرداری منطقه نیز زمین فوتبال را چمن مصنوعی كرد. اکنون بیش از ۱۵۰۰ نفر از ارامنه تهران در رشته‌های مختلف ورزشی و فرهنگی در آن محیط سالم مشغول به فعالیت هستند. هیات مدیره و تمامی گردانندگان این مجموعه به‌صورت افتخاری مشغول به‌کار هستند. در سال ۹۳ افرادی به‌عنوان وکلای وارثان زمین این مجموعه که در آمریکا زندگی می‌کنند پیدا شده و مدعی شدند که زمین این مجموعه به آن‌ها تعلق دارد و بايد تخلیه شود.

کار به دادگاه کشیده شد و از آنجايی که وکلای به اصطلاح وارثان از نفوذ خاصی برخوردار بودند، توانستند در نهایت حکم قلع و قمع مجموعه را گرفته و مجموعه را با خطر بسته شدن مواجه كنند. این مساله باعث نگرانی و یأس جامعه ارامنه تهران شده است. آن‌ها به هر دری می‌زنند تا بتوانند جلوی بسته شدن این مکان مقدس که فرزندان‌شان در آن تربیت می‌شوند را بگیرند.

بارها به وزارت ورزش و جوانان نامه‌نگاری شده و ملاقات‌هايی نیز با مسئولان وزارت محترم ورزش و جوانان استان تهران و ایران، وزارت کشور، استانداری و دیگر ارگان‌های دولتی انجام شده اما متاسفانه تاکنون این اقدامات به نتیجه خاصی نرسیده است.

این مساله نه تنها اعضا و اهالی محل را نگران کرده بلکه کل ارامنه تهران و ایران نگران آن هستند و چشم انداز آن را نامشخص ارزیابی می‌کنند. مسئولان شورای خلیفه‌گری ارامنه، به‌خصوص ريیس شورای خلیفه‌گری، آقای روبرت بگلریان و نماینده محترم ارامنه در مجلس جمهوری اسلامی ایران، جناب دکتر گارن خانلری و اسقف اعظم ارامنه تهران نیز تمام تلاش‌های خود را به‌کار برده‌اند اما متاسفانه آن‌ها قادر به حل این موضوع نشدند.

چندین بار وکلای وارثان با در دست داشتن حکم قلع و قمع به مجموعه آمده‌اند ولی با وساطت هیات مدیره و تقاضای فرصتی دیگر، این اتفاق به تاخير افتاد. حال بنا به صورت جلسه ای که تشکیل شده، قرار است بازهم در روز ۱۴ مرداد برای بستن مجموعه مراجعه كنند.

اکنون تمام نگاه‌ها به سمت مسئولان محترم سازمان ورزش و جوانان استان تهران و کل کشور است؛ امیدواریم تلاش‌های آن‌ها نتیجه بخش باشد و به ارامنه منطقه نارمک و کل تهران این نوید را بدهند که فرزندان‌شان مي‌توانند در محیط سالم مجموعه ورزشی فرهنگی ارامنه تربیت شوند و از آسیب‌های اجتماعی مختلف دور باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • b

      مطمئن باشیم که وارثای واقعی هستن؟؟؟؟

    • آزاد

      شاید هم وارثان واقعی هستند که زمینشان غصب شده بود....

    • بدون نام

      وارث آمده حقش را بگیرد حالا باز بگید با رابطه بوده و گفتید مکان مقدس،مگر کلیسا است که مکان مقدس باشد زمین را باید بگیرن که هیچ باید این مدت که استفاده میکردند اجاره اش را هم بدهند.

    • مرتضی

      چیزی جزء فساد و اختلاس و ... نمونده!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج