۷۵۸۸۶۵
۱۰ نظر
۵۰۰۰
۱۰ نظر
۵۰۰۰
پ

سیدجلال: از این به بعد ما هم جدی هستیم

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران بعد از سال ها بازی در رقابت های باشگاهی می گوید آنچه که در اهواز به چشم دیده جزو بی سابقه ترین خاطرات او از فوتبال است.

ورزش سه: سیدجلال حسینی با اشاره به حوادث روی سکوهای ورزشگاه غدیر از همه علاقمندان فوتبال می خواهد به کمپین نه به خشونت در ورزشگاه ها بپیوندند. حسینی می گوید: ما فوتبالیست ها از طبقه پایین جامعه هستیم و به هر حال لای پنبه بزرگ نشده ایم.

همچنین به دلیل فضای بد ورزشگاه های ایران همیشه گوشمان متاسفانه به بد و بیراه آشناست. اما جوری که من روز پنجشنبه از اتفاقات روی سکوها وحشت کردم هیچ وقت برایم آشنا نبود.

او در ادامه گفت: حرف های شجاع را دیروز در ورزش سه خواندم و کاملا آنها را تایید می کنم. چرا به خاطر سه امتیاز باید این همه مشکل اتفاق بیفتد؟ آن بچه را دیدید که کنار پدرش مشغول گریه کردن بود و می گفت ترسیدم؟ کی قرار است خجالت بکشیم؟ کی قرار است بهمان بربخورد؟

کی قرار است مراقب همدیگر باشیم؟ کی قرار است حافظ روحیه بچه ها باشیم؟ بچه ای که آمده قهرمان هایش را در زمین ببیند اما بلایی سرش می آوریم که با گریه بگوید می ترسم که به ورزشگاه آمدم. واقعا دیروز دردم گرفت وقتی این صحنه را دیدم و چقدر خوشحالم که بالاخره یک حرکت جدی و فرهنگی شروع شده که یک سرش خود ما هستیم. ما بازیکن های فوتبال که باید مقابل این اتفاق ها قرار بگیریم و از مردم بخواهیم که بیشتر به اخلاق اهمیت بدهند.

کاپیتان پرسپولیس افزود: کسانی که در فضای مجازی مشغول فحاشی هستند آدم های کره مریخ نیستند. این ها خود ما هستیم. ما نباید به بی اخلاقی و خشونت دامن بزنیم، همه مشکلات از همین جا شروع می شود. از همین حس غروری که به بچه های کم سن و سال دست می دهد وقتی در اینستاگرام فحش می دهند و کسی کارشان ندارد و برعکس تشویق هم می شوند.

ما باید از همین جا فرهنگ سازی را شروع کنیم تا فحاشی قبح داشته باشد. حتما همه ما سر سفره پدر و مادر بزرگ می شویم و مطمئنم اکثر ما حاضر نیستیم در جایی که خانواده هست یا عزیزمان حضور دارد فحش بدهیم. پس چطور است که در یک محیط عمومی مثل فوتبال چنین اتفاقاتی می افتد؟

من به سهم خودم اعلام می کنم اگر از این به بعد در ورزشگاه ها شعاری علیه تیم حریف، داور، مربی یا خودمان داده شود که تند باشد، بحث ناموسی را در بر بگیرد یا باعث ایجاد خشونت در ورزشگاه ها بشود، اولین نفر به این موضوع واکنش نشان خواهم داد. یعنی چه؟ ما تا کی گوشمان را ببندیم و چیزی نگوییم؟ ما ورزشگاه پر از تماشاچی و سالم می خواهیم جایی که هیچ فحشی از زبان هوادارها بیرون نیاید.

سیدجلال در پایان می گوید: هواداران عزیز پرسپولیس و دوستان خوب استقلالی و تیم های پرطرفدار دیگر از شما خواهش می کنم که در این مساله کمک کنید تا یک اتفاق بزرگ و یک تحول در فوتبال رخ بدهد. آدم های بی اخلاق را از جمع خودتان طرد کنید. نگذارید کسی که دهانش به فحاشی باز می شود، از کارش لذت ببرد و جان عزیزتان با او همراهی نکنید. به امید اینکه در ورزشگاه های ایران شعارهای زشت به حداقل برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرهام

      درود بر سید، تو ایران فقط استقلال و پرسپولیس طرفدار داره و کسانی هم که در ورزشگاه اهواز فحاشی کردند قطعاً درجه اول طرفدار استقلال تهران هستند و درجه دوم استقلال اهواز،یا اتفاقات بازی تراکتورسازی و استقلال قطعا کسانی درگیری ایجاد کردند درجه اول طرفدارا پرسپولیس هستند تا تراکتور، پس همه ما فقط فقط برای این دو تیم محبوب هستیم با صبر و تحمل و ایجاد فضای نشاط تو ورزشگاه می توان از دیدن فوتبال لذت برد رسالت اصلی فوتبال در سطح جهانی هم لذت بردن و عشق ورزیدن به تیم و بازیکنهاست نه توهین به قومیت و نژاد و زبان.

    • بدون نام

      من استقلالیم
      ولی دمت گرم جلال
      خیلی قبلترها که پروین مربی پرسپولیس بود و مشهد با ابومسلم بازی داشتن
      تو تماشاچی های استقلال به پرسپولیسیها فحش می‌دادیم
      یادمه لیدر شروع کرد به فحش دادن به پروین و خوردبین
      ما هم دنبال اون
      محمود خوردبین از رو نیمکت بلند شد آمد سمت استقلالیها دست تکون داد و بوس فرستاد
      از خودم خجالت کشیدم بعد اون دیگه تو هیچ بازی فحش ندادم و فقط استقلال رو تشویق کردم
      کاش همه یاد بگیریم
      و به دیگران هم احترام بزاریم

    • بی نام

      زنده باد سید جلال زنده باد پرسپولیس زنده باد استقلال زنده باد تراکتور زنده باد سپاهان من تا الان به تیم های رقیب احترام نمیگذاشتم ولی از این به بعد برام قابل احترام هستن پرسپولیسی هستم و طرفدار فوتبال اگر من اشتباه کنم مطمئنم اشتباهم پاسخ داده میشه پس اشتباه نمیکنم و به حریفم احترام میگذارم زنده باد فوتبال ایران.کاملا تحت تاثیر صحبت های سید جلال قرار گرفتم بیاید به هم احترام بگذاریم هممون ایرانی هستیم و به هموطنمون احترام بگذاریم

    • افشین

      من استقلالیم، سید حق باشماست

    • بدون نام

      واقعا که همینطوره.

    • بدون نام

      این به طرف داران لنگ بگو همه چیز ازبازی لنگ با فولاد خوزستان شروع شد نود دقیقه فحاشی حتما هواداران رقیب هم انتقام می گیرند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز من یه پرسپولیسی هستم و از شما خواهش میکنم از همین عبارت لنگ که توهین به تیم محبوب میلیونها ایرانی میشه شروع کنی و با احترام اسم کامل تیم رقیب رو بیاریم،ممنون اگر انجام بدی از این به بعد.

    • رسول افشاری از فارس

      سلام و درود به اسطوره فرتبال ایران،به امید دیدن چنین روزهایی،روزهای عاری از دشنام در وزشگاه ها،بعد میگن چرا مسوولین نمیزارن خانمها برن ورزشگاه،آیا واقعا بسترش رو ما مردم نباید آماده کنیم??التماس تفکر

    • رسول افشاری از فارس

      سلام و درود به اسطوره فرتبال ایران،به امید دیدن چنین روزهایی،روزهای عاری از دشنام در وزشگاه ها،بعد میگن چرا مسوولین نمیزارن خانمها برن ورزشگاه،آیا واقعا بسترش رو ما مردم نباید آماده کنیم??التماس تفکر

    • بدون نام

      دمت گرم سید جان امیدوارم تمام هواداران تیمهای دیگه هم احترام بزارند،درود به هواداران پرسپولیس بزرررررگ،درود به هواداران استقلال،درود به هواداران سپاهان،درود به هواداران تراکتور،درود به هواداران فولاد و درود به همه هواداران دیگر تیمها.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج