۷۵۸۸۶۶
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

پنجعلی: پرسپولیس سنگ نمی‌خورد، بازی را می‌برد

محمد پنجعلی پیشکسوت پرسپولیس نظرش درباره اتفاقات پیش آمده در ورزشگاه غدیر اهواز و بازی استقلال خوزستان ـ پرسپولیس را به ناهنجاری های جامعه ربط می دهد.

ورزش سه: پنجعلی مدافع اسبق پرسپولیس اتفاقات و حاشیه های بازی با استقلال خوزستان را فقط مربوط به فوتبال نمی داند و می گوید که: خوب است نیم نگاهی به جامعه و ناهنجاری هایی که در آن رخ می دهد بیاندازید. فوتبال را نباید از کل جامعه و هنجارها و ناهنجاری های اجتماعی جدا کرد.

در کلیت جامعه حضور یا عدم حضور هواداران و رفتارهای خشونت بار آنها اصلا مدنظر نیست و شما نباید فقط به این موضوع بسنده کنید که همه این اتفاقات در ورزشگاه ها رقم می خورد. در حالی که هر روز اتفاقاتی در بطن جامعه رخ می دهد که از این رفتار تلخ و ناشایست هواداران بدتر است اما کسی به دنبال پیگیری آن نیست.

وی افزود: آیا شما اتفاقات و حاشیه های درون مملکت را پیگیری نمی‎کنید؟ این همه خبر ناامیدکننده و مجرمانه در جامعه هست که به نظرم تازه خیلی از آنها منتشر نمی شود. ‌ شما نمی توانید این رفتارها را نادیده بگیرید و فقط به فوتبال بپردازید. اما نمی شود به راحتی بی توجه به این مسائل تنها آسیب اجتماعی را به هواداران عصبانی و خشن بست داد.

پیش از هر چیزی باید ابتدا جامعه آرام شود و این تنش ها و رفتارهای ناشایست از جامعه زدوده شود تا بتوان یک هوادار آرام و دور از تنش را روانه ورزشگاه کرد. اینکه آنها عصبانیتشان را در ورزشگاه با پرتاب سنگ یا تخریب استادیوم تخلیه می کنند یک موضوع مهم است اما باید بررسی کرد و فهمید که این رفتارها از کجا نشأت می گیرد؛ آیا به نظر شما اخبارهای تلخ و رفتارهای نادرست بر روی این هواداران بی تاثیر است؟

آیا نباید قبل از پرداختن به فوتبال به آرامش درون جامعه توجه داشت؟ اگر همه این رفتارها را از خانواده می دانند اشتباه است چون خانواده اجتماعی کوچک در مقابل اجتماعی بزرگتر است و شما هرچقدر که فرزندان تان را آموزش دهید باز هم در جامعه بزرگتر چیزهایی وجود دارد که از کنترل ما خارج است.

مدافع اسبق پرسپولیس می گوید باید قبل از اتفاقات بازی استقلال خوزستان ـ پرسپولیس همه چیز کنترل می شد و نباید از کینه جویی ادامه دار می شد: به نظرم نباید اتفاقات بازی پرسپولیس ـ فولاد به بازی استقلال خوزستان ـ پرسپولیس کشیده می شد و به نظرم می شد به نوع دیگری با این رفتار مقابله کرد اما دیگر پیش آمد است و نباید خیلی به دنبال مقصر و اینکه چرا و چه شد بود. امیدوارم دیگر شاهد چنین رفتارهایی نباشیم اگرچه این دلخوری ها در فوتبال طبیعی است البته نه به اندازه خشونت و خارج شد کنترل و آسیب رساندن به یکدیگر.

پنجعلی در رابطه با نتیجه بازی و اینکه اگر پرسپولیس در این شرایط قرار نداشت می توانست برنده میدان باشد هم می گوید: مطمئن باشید اگر پرسپولیس زیربارش سنگ قرار نمی گرفت این بازی را هم پیروز می شد اما این رفتارهای ناشایست و خطری که بازیکنان با آن در این بازی رو به رو شدند همه دست به دست هم دادند تا نتیجه ای جز تساوی در این بازی رقم نخورد.

او در آخر می گوید پرسپولیس امسال هم قهرمان است: درست است پرسپولیس از نظر نفری در شرایط مناسبی قرار ندارد و کمبود بازیکن در مقاطعی مسئولین را دچار نگرانی می کند اما مطمئنا پرسپولیس با درایت کادرفنی و توانایی بازیکنانی که در سال های گذشته در کنار این تیم بهترین نتیجه را کسب کرده اند می تواند ای تیم را برای سومین بار قهرمان کند ضمن آنکه آنها در نیم فصل دوم فرصت خوبی برای جذب بازیکن و تغییر و تحولات دارند و همین کمک می کند تا امسال با قدرت و اقتدار بیشتری کاپ قهرمانی را بالای سر ببرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توآزادی نود دقیقه فحاشی وشعار نژادی نمی دادین فولاد هم برنده می شد

      پاسخ ها

      • سلام

        بابا به این خداشما دروغ میگی من خودم لرم در ورزشگاه بودم اصلا فحاشی نشد شما فرهنگ تهرانیها را ببین بعدآ حرف اضافه بزن و قضات ناحق نکن تو شهرستانها به داور _گوینده _ورزشکار و همه توهین می کنند

    • بدون نام

      چ بهانه قشنگیست.مسلما اگه فولادم سنگ نمیخورد نمی باخت

    • بدون نام

      اگر برانکو بدنی از خود را عوض کنند هم به استقلال خواهد باخت هم از آسیا حذف خواهد شد بعد از چند سال بهتره مارکو جای خود را به یک بدنساز تازه بدهد واقعی برانکو هم دست از لج بازی بردارد کنن به تعویض مارکو بدهد متاسفانه پرسپولیس در بازی با استقلال اهواز هیچ گونی برتری فوتبالی نداشت بلکه در ضد حمله هم ضعف نشان پیدا و این برمیگردد به تمرینات بدنی که استقلال مشکلات بدنی خود را برطرف نموده و این روزها زیبا بازی میکند واگر مارکو هر چه زودتر تعویض نشود پرسپولیس به راحتی جدول از دست خواهد داد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باانصاف مگه میشه با سنگ آجر و ۰۰۰فوتبال بازی کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج