اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۵۹۵۲۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

روز به یادماندنی دروازه‌بان گیلاس‌ها مقابل تاتنهام

در یکی از مهم ترین رقابت های امروز لیگ برتر انگلیس، عصر امروز بورنموث در ورزشگاه وایتالیتی میزبان تاتنهام بود و موفق شد با گل ناتان آکه در وقت های اضافه، این تیم را ۱-۰ شکست دهد تا بعد از ۶ شکست و یک تساوی، برای اولین بار در لیگ برتر موفق به غلبه بر تاتنهام شود.

وبسایت نود: در یکی از مهم ترین رقابت های امروز لیگ برتر انگلیس، عصر امروز بورنموث در ورزشگاه وایتالیتی میزبان تاتنهام بود و موفق شد با گل ناتان آکه در وقت های اضافه، این تیم را ۱-۰ شکست دهد تا بعد از ۶ شکست و یک تساوی، برای اولین بار در لیگ برتر موفق به غلبه بر تاتنهام شود.

عجیب ترین تصمیم ادی هاو، سرمربی بورنموث در ابتدای مسابقه، استفاده از مارک تراورس، دروازه بان ۱۹ ساله تیم زیر ۲۳ ساله های این باشگاه بود. هاو که روی نیمکت آرتور بوروچ را هم داشت، تصمیم گرفت تا تراورس را درون دروازه قرار دهد تا این دروازه بان تیم ملی رده های سنی جمهوری ایرلند، نخستین بازی لیگ برتری خود را در چنین مصاف حساسی مقابل تیم سوم جدول تجربه کند.

روز به یادماندنی دروازه‌بان گیلاس‌ها مقابل تاتنهام

به نقل از اوپتا، تراورس با 19 سال و 351 روز سن، به جوان‌ترین دروازه بان لیگ برتر در 13 سال گذشته تبدیل شد. در حقیقت بعد از جو هارت که در اکتبر 2006 با 19 سال و 178 روز سن برای نخستین بار در مقابل شفیلد یونایتد درون دروازه منچسترسیتی ایستاد، لیگ برتر هرگز یک دروازه بان نوجوان به خود ندیده بود اما اکنون تراورس 13 سال بعد از هارت، لیگ برتر را صاحب یک دروازه بان جوان کرده است.

البته تراورس با این رکورد همچنان فاصله زیادی با رکورد جوان ترین دروازه بانان لیگ برتری دارد. جوانترین دروازه بان تاریخ لیگ برتر نیل فین است که در نخستین روز از سال 1996 میلادی، با 17 سال و 3 روز سن درون دروازه وستهم یونایتد ایستاد و برابر منچسترسیتی به میدان رفت. بعد از گذر از دروازه بانان نامداری نظیر اسکات کارسون، اسفتن بایواتر، پل رابینسون و کریس کرکلند در رده دهم این جدول به جو هارت می‌رسیم و تراورس حتی جایی بین 10 نفر نخست این فهرست نخواهد داشت.

اما اولین تجربه تراورس در لیگ برتر، دلایل بیشتری برای تاریخ سازی دارد. تراورس در نیمه نخست این مسابقه 5 مهار داشت و در پایان، مهم ترین عامل کلین شیت تیمش در مقابل اسپرز بود. مهار 5 توپ در 45 دقیقه نخست، اتفاقی کم سابقه در رقابت های این فصل لیگ برتر بوده است.

به نقل از اسکواکا، تنها یک دروازه بان در فصل 19-2018 لیگ برتر توانسته در نیمه اول یک دیدار، بیش از 5 سیو داشته باشد. این دستاورد در اختیار یوناس لوسل، دروازه بان هادرزفیلد است که در بازی مقابل نیوکاسل، در نیمه اول به تنهایی 7 سیو داشت.

تراورس در نخستین بازی لیگ برتری خود موفق به ثبت یک کلین شیت شد، درست همانند جو هارت که در نخستین بازی لیگ برتری خود برابر شفیلد، دروازه اش را بسته نگه داشته بود. عملکرد درخشان او در نخستین مسابقه، امیدها را به ظهور یک دروازه بان ایده آل در فوتبال جزیره تقویت کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج