adexo3
۹۹۰۵۱۹
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

بختیاری‌زاده: فساد مثل سرطان به جان استقلال افتاده

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: بازیکنان حس ناامنی دارد که هرج و مرج به راه می‌اندازد.

خبرورزشی: سهراب بختیاری‌زاده در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره شرایط این روز‌های باشگاه استقلال به نکات مهمی اشاره کرده و نسبت به بی‌تفاوتی وزارت ورزش به وضعیت استقلال انتقاد داشت. او همچنین عدم رابطه تنگاتنگ بین فرهاد مجیدی و احمد سعادتمند را به سود تیم استقلال نمی‌دانست.

آقای بختیاری‌زاده وضعیت این روز‌های باشگاه استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

من ۲ ماه پیش و تقریباً در هفته اول حضور فرهاد مجیدی اخطار دادم و گفتم استقلال روز‌های سختی را در پیش خواهد داشت. من پیش‌بینی چنین روز‌هایی را می‌کردم.

چطور؟

به این دلیل که در سه، چهار فصل اخیر انواع و اقسام تغییرات در مدیریت باشگاه، کادر فنی، مدیر رسانه‌ای تیم، سرپرست و اعضای هیئت مدیره را می‌دیدیم. در چنین باشگاهی چطور می‌توان انتظار پیشرفت داشت؟ تماشاگر استقلال نباید از چنین باشگاهی انتظار قهرمان شدن داشته باشد. خیلی عذر می‌خواهم از این واژه استفاده می‌کنم، اما باشگاهداری مسخره‌بازی نیست.

چرا چنین اتفاقاتی رخ داده است؟

متأسفانه مردم و طرفداران استقلال را سر کار گذاشته‌اند. دائماً با کلمات، واژه‌ها و احساسات طرفداران بازی می‌کنند. به شخصه در همه سال‌های زندگی‌ام این همه بی‌بندوباری یک‌جا در باشگاه استقلال ندیده بودم. نکته جالب در این بین عدم پاسخگویی مسئولان است.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

ببینید! وقتی در یک تیم فوتبال شکستی رقم می‌خورد، مربی به عنوان مسئول باید پاسخگو باشد. به همین سادگی، اما در همین سال‌های اخیر این همه مربی خارجی به تیم آمدند، یکی شبانه قرارداد بست، دوباره یکی شبانه قراردادش را فسخ کرد. این همه بازیکن بی‌کیفیت آمدند و رفتند و پول‌شان را هم تا دلار آخر به حساب‌شان واریز کردند. چرا کسی پاسخ این همه فاجعه را نمی‌دهد؟ چرا به این همه سؤال، جوابی داده نمی‌شود؟ اما باز هم می‌گویم طرفداران استقلال را سر کار گذاشته‌اند. کسی در این باشگاه نیست که قلباً استقلال را دوست داشته باشد. اگر تیم برای وزارت ورزش است پس باید تیمداری کند، اگر قرار است جواب کسی را ندهند و برای‌شان مهم نیست چه اتفاقی در این تیم می‌افتد، پس چرا تیمداری می‌کنند؟

از اتفاقات اخیر استقلال هم خبر دارید؟

واقعاً باعث شرم است که مدیرعامل پول قرض کند و باشگاهداری با این شیوه را انجام دهد. ما درست به دهه شصت برگشتیم. من به خوبی به یاد دارم منصور پورحیدری و علی پروین از رفقای‌شان در بازار یا هر جای دیگر پول قرض می‌گرفتند تا پول بازیکنان را بدهند. حتی در جنوب هم که بودم در شاهین اهواز، استقلال اهواز و بقیه تیم‌ها، مدل کار این‌گونه بود که پول قرض می‌کردند تا تیمداری کنند حالا بعد از سی و خرده‌ای سال باز به دهه شصت برگشتیم!

چرا چنین شرایطی برای استقلال به وجود آمده است؟

برای اینکه فساد مثل سرطان بدخیم درون خون فوتبال جاری شده و هیچ دکتر و پروفسوری هم نمی‌تواند درمانش کند. جالب است ما که در فوتبال خودمان مانده‌ایم دم از میزبانی جام ملت‌های آسیا می‌زنیم. شب‌ها در تلویزیون میزگرد تشکیل می‌دهند، برنامه‌های جورواجور درست می‌کنند و فوتبال اروپا را به چالش می‌کشند. ما حق نداریم با این شرایط درباره فوتبال اروپا حرف بزنیم. ما حتی نمی‌توانیم درباره فوتبال قطر حرف بزنیم! بروید ببینید قطر چه استادیوم‌ها و چه شرایطی برای فوتبالش ایجاد کرده! چطور در یکی از باشگاه‌های معتبر ایران سند فتوشاپ می‌کنند، سند جعل می‌کنند و کسی هم پیگیری نمی‌کند؟

ظاهراً دل پری از اوضاع فوتبالی دارید؟

آخر ما هنوز نفهمیدیم استراماچونی چرا رفت! تیمی که روند عالی داشت چرا باید مربی اش را از دست بدهد؟ آن هم به خاطر پول! چیزی که در فوتبال ما بدون متر و معیار حیف و میل می‌شود! روزی که استراماچونی از استقلال رفت، درباره اش گفتم اگر فکر می‌کرده حریفان اصلی استقلال، سپاهان یا پرسپولیس بودند اشتباه فکر می‌کرده، بلکه حریف اصلی استراماچونی، وزارت ورزش بود.

آقای بختیاری‌زاده شما بازیکن استقلال بودید. چرا این روز‌ها درون تیم هم‌صدایی بین بازیکنان نیست؟ کاپیتان یک حرفی می‌زند و بازیکن یک چیزی می‌گوید و...؟

وقتی هرم تیم دچار به هم ریختگی می‌شود ما چنین وضعیتی را می‌بینیم. جایی که بازیکن در آن احساس امنیت نکند، باعث می‌شود رفتار‌های اینچنینی از خودش بروز بدهد. در واقع تیم باری به هر جهت می‌شود، هر کس کار خودش را می‌کند و ضرر اصلی را استقلال خواهد کرد.

به اعتقاد شما فرهاد مجیدی چه نقشی در این میان می‌تواند داشته باشد؟ آیا سکوت او و بعضاً پیام‌های اینستاگرامی اش می‌تواند مفید واقع شود؟

من جای فرهاد نیستم! در واقع او دقیقاً نزدیک تیم است و می‌داند درون استقلال چه خبر است، اما این را می‌دانم که فرهاد به عنوان سرمربی تیم هرگز نباید ارتباطش با مدیرعامل قطع شود. هر زمان سرمربی و مدیرعامل ارتباطی نداشته باشند، شیرازه تیم از دست هر دو می‌پاشد. فرهاد باید با مدیریت ارتباط مستقیم داشته باشد.

اما او ظرف یک ماه اخیر که سعادتمند مدیر‌عامل شده هنوز نه با او حرف زده، نه به دیدارش رفته.

این بزرگترین اشتباه فرهاد است! سرمربی و مدیرعامل در هر شرایطی باید ارتباط نزدیکی داشته باشند.

حرف خاصی اگر مانده...

بله برای طرفداران استقلال تأسف می‌خورم که همه زندگی‌شان را صرف این تیم می‌کنند! تأسف برای آن‌هایی می‌خورم که از بودن در استقلال تنها به دنبال مقاصد شخصی‌شان هستند و کسی هم بازخواست‌شان نمی‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      تااستقلال خصوصی نشه نمیذارن به جایی برسه

    • خالی باف

      دمت گرم
      واقعیت فوتبال را گفت
      نه تنها برای استقلال یا پرسپولیس
      بلکه
      برای کل فوتبال ایران

    • بدون نام

      همه اش تقصیر این وزیر لنگیه.

    • بدون نام

      ادمهای سالم در این کشور به اندازه انگشتان یک دست هم نمی رسند ان وقت شما از فساد در استقلال می زنید

    • خسته ازتبعیض

      وزیر ورزش تازه از قوه قضاییه خواسته به فساد درباشگاهها رسیدگی کنه یاللعجب مدیران باسگاهها رو کی انتخاب میکنه؟همه مشکلات ریشه درخود وزیر داره...

    • نجیب زاده

      با توجه به اتفاقات چند ساله باشگاه و همچنین این تیر خلاص اخری که شبکه ورزش زد مشخصه این حکومت از تیم ما تنفر داره و میخواد کاملا نابودش کنه
      بنظر من بهتره تیمو منحل کنن بجای اینکه اینهمه با روح و روان طرفدارای آبی بازی کنن

      پاسخ ها

      • حبیب

        چاره ای جزاین نیست..بهترازاینه که فقط تنورلیگ را برای دیگران گرم کنیم..

    • پرسپولیسی

      اشتباه کردی اقای بختیاری زاده استقلوله مثل سرطان به جون بیت المال و لیگ و ابرو ایران افتاده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج