۱۳۰۱۲۹۰
۱۱۶
۱۱۶
پ

پیانو آکوستیک چه مزایایی نسبت به دیگر پیانوها دارد؟

موزیسن‌های حرفه‌ای بسیاری مانند شما وجود دارند که در هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب یکی از دو مدل پیانوی آکوستیک و دیجیتال دچار تردید می‌شوند؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که انتخاب پیانو کار چندان آسانی نیست.

به‌علاوه این ساز پرطرف‌دار جهانی از جمله سازهای موسیقی به حساب می‌آید که شما با هر سطح توانایی می‌توانید آن را بنوازید و سبک‌های موسیقی مختلفی را با آن اجرا کنید و جالب است که بدانید تمام این کارها تنها با فشار دادن کلیدهای پیانوها امکان‌پذیر خواهد بود.

ضمنا امروزه روزهایی که پیانوهای دیجیتال صدایی مصنوعی تولید می‌کردند و کیبوردهای آن‌ها بسیار پر سروصدا بود، خوشبختانه به پایان رسیده است؛ بنابراین این موضوع نیز یکی از دلایلی است که سبب شده تا انتخاب پیانو کار دشواری به نظر برسد.

اما همان‌طور که می‌دانید هیچ کاری غیرممکن است و همیشه تنها با رعایت نکات و توجه به ظرافت‌ها و پارامترهایی می‌توانید بهترین گزینه برای خودتان انتخاب کنید، باید بگوییم که این موضوع در مورد پیانوها صادق است و در هنگام خرید این ساز پرطرف‌دار توجه به نوع کیبورد، میزان و حجم صدا، Soundboard، پدال‌ها و طراحی به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین پیانو را برای خودتان انتخاب کنید.

البته در اینجا پیش از هر پیش داوری و قضاوتی باید به این نکته مهم اشاره کنیم که فارق از تفاوت‌های موجود میان پیانوهای آکوستیک و دیجیتال، انتخاب یک مدل از این دو مدل پیانو کاملا به خود شما بستگی دارد که آیا می‌خواهید دوباره حس لمس کلیدها و شنیدن صدای دلنشین پیانوهای سنتی را تجربه کنید یا با استفاده از ابزاری مدرن، همان صدای پیانوهای سنتی را به صورت دیجیتالی گوش کنید.

پیانو آکوستیک چه مزایایی نسبت به دیگر پیانوها دارد؟

بی شک یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های پیانو آکوستیک نسبت به دیگر پیانوها، یادگیری کامل نت‌ها و مناسب‌ترین صداها است. درواقع زمانی که فردی یادگیری موسیقی را با استفاده از این ساز آغاز می‌کند، بهتر می‌تواند انواع نت‌های موسیقی را یاد بگیرد و با کنار هم قرار دادن آن‌ها بهترین صدای ممکن را تولید کند.

به‌علاوه این مدل از پیانوها توانایی تولید اکتاو و نت‌های باس را دارند که به طور معمول عمیق و غنی هستند. به سبب این ویژگی هم نوازنده و شنونده درک درستی از آهنگ و حسی که در اثر شنیدن آن به هر دو آن‌ها منتقل می‌شود، پیدا خواهد کرد.

پیانو آکوستیک چه مزایایی نسبت به دیگر پیانوها دارد؟

ضمنا این مدل پیانوهای گزینه‌های مناسبی برای افرادی هستند که رویای تبدیل شدن به یک نوزانده پیانو کلاسیک را در سر دارند و می‌خواهند به عنوان یک نوزانده پیانو در یک گروه موسیقی فعالیت کنند. همچنین کلیدهای پیانوهای آکوستیک از دوام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند که این ویژگی پیانوهای آکوستیک را به گزینه‌ای مناسب برای نوازندگان حرفه‌ای نیز تبدیل کرده است.

همچنین مکانیزم چکش‌ها و سیم‌ها در این پیانو به گونه‌ای طراحی شده است تا نوازندگان در هنگام نواختن چندین نت به طور همزمان کم‌تر دچار مشکل شوند. در انتها هم باید بگوییم، استفاده از این پیانو نیازی به اتصال به برق ندارد؛ بنابراین شما در هر مکانی می‌توانید از آن استفاده کنید.

درخصوص مزایای پیانو آکوستیک نسبت به دیگر پیانوها باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که اگر می‌خواهید برای اولین بار نوازندگی پیانو را تمرین کنید، این پیانو به دلیل دوام و استحکام بالا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در مقابل اگر نوازندگی پیانو را با مدل دیجیتال آغاز کنید، به دلیل اینکه در این پیانوها هیچ نیروی اضافی دیگری در اثر فشردن کلیدها به سیم‌ها وارد نمی‌شود، تمرین با این پیانو ممکن است شما را از یادگیری دقیق تکنیک‌های نوازندگی محروم کند.

پس باتوجه به موارد گفته شده اگر می‌خواهید مجددا حس شنیدن صدای دلنشین پیاتوهای سنتی را تجربه کنید، نوازندگی پیانو را به صورت تخصصی آغاز کنید یا تنها به دنبال این هستید تا با تهیه این ساز جلوه زیبایی برای فضای خانه خود ایجاد کنید، پیشنهاد ما به شما خرید پیانو آکوستیک است.

البته برای خرید پیانو اکوستیک به این موضوع توجه داشته باشید که امروزه فروشگاه‌های بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند؛ بنابراین بسیار مهم است که برای خرید پیانو موردنظر خود به فروشگاه معتبری مراجعه کنید.

موارد دیگری که باید در مورد پیانو آکوستیک بدانید

در پیانوهای آکوستیک سیم‌های اکشن فولادی در یک قاب چوبی قرار گرفته‌اند و کلیدها به چکش‌هایی متصل شده‌اند که به محض فشرده شدن کلیدها، این چکش‌ها به سیم‌ها برخورد می‌کنند و این اتفاق باعث تولید صدا می‌شود. به‌علاوه این مدل پیانو به دو مدل ایستاده و گرند تقسیم می‌شود که از جمله تفاوت‌های اصلی این دو مدل پیانو می‌توان به سیم‌های افقی پیانوهای گرند اشاره کرد.

چرا که در پیانوهای ایستاده سیم‌های پیانوها به صورت عمودی حرکت می‌کنند و همچنین سیم‌های اکشن در ساختار این مدل از پیانوهای آکوستیک به شکل فشرده‌تری قرار می‌گیرند. تفاوت دیگر این دو مدل پیانو آکوستیک به حجم و تن صدایی که تولید می‌کنند، باز می‌گردد.

چون پیانوهای گرند سیم‌های بلندتر و ضخیم‌تری دارند، صدای غنی‌تری تولید می‌کنند. اما وقتی به سراغ پیانوهای آکوستیک ایستاده می‌رویم، داستان کاملا متفاوت خواهد بود و این پیانوها به سبب داشتن سیم‌های کوتاه‌تر، صدایی با اکتاو پایین‌تری تولید می‌کنند.

چه تفاوت هایی میان پیانو آکوستیک و دیجیتال وجود دارد؟

شنیدن کلمه پیانو آکوستیک ممکن است این تصویر را در ذهن افراد بسیاری ایجاد کند که اساسا این پیانو یک وسیله دکوری جذاب است که قرارگرفتن آن در محیط خانه، زیبایی ظاهری آن را دو چندان می‌کند. اما در اینجا باید بگوییم که طراحی پیانو آکوستیک در مقایسه با پیانو دیجیتال، فراتر از آن چیزی است که به چشم می‌بینید.

پیانو آکوستیک چه مزایایی نسبت به دیگر پیانوها دارد؟

چرا که شرکت‌های تولیدکننده این مدل پیانوها از باکیفیت‌ترین مواد اولیه و مهارت و تخصص مهندسان مجرب برای طراحی محصولات خود استفاده کرده‌اند. به‌علاوه پیانوهای آکوستیک براساس سبک طراحی در مدل‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند که شما می توانید متناسب با دیزاین خانه خود، مناسب‌ترین مدل را برای خودتان انتخاب کنید.

یکی دیگر از تفاوت‌های موجود میان پیانوهای آکوستیک و دیجیتال نوع صدایی است که توسط این دو مدل پیانو تولید می‌شود. البته شناسایی چنین تفاوتی چندان کار دشواری نیست و به عقیده بسیاری از کارشناسان، افرادی که دانش نسبت به این مدل پیانوها داشته باشند، به راحتی متوجه خواهند شد.

سخن پایانی

در آخر باید بگوییم که کارشناسان و مدرسان موسیقی بسیاری بر این باورند که همه سازهای موسیقی به ویژه پیانوها هرگز بایکدیگر برابر نیستند و زمانی شما می‌توانید تفاوت‌های آن‌ها با یکدیگر را شناسایی کنید که به جای توجه به کلیات، به جزییات بیشتر دقت کنید.

چون تمام تولیدکنندگان این ساز پرطرف‌دار جهانی از بهترین مواد اولیه برای طراحی و تولید محصولات خود استفاده می‌کنند، اما زمانی که قطعات تولید شده به شکل درستی در کنار یکدیگر قرار بگیرند، شما می‌توانید تفاوت را احساس کنید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج