اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۴۸۸۹۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

در ملاقات اولاند و روحانی چه گذشت؟

فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه در دیدار با حسن روحانی همتای ایرانی خود ابراز امیدواری کرد «ایران در حل بحران سوریه نقش یک تسهیل کننده» را ایفا کند.

خبرآنلاین: فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه در دیدار با حسن روحانی همتای ایرانی خود ابراز امیدواری کرد «ایران در حل بحران سوریه نقش یک تسهیل کننده» را ایفا کند.

فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه روز یکشنبه در دیدار با حسن روحانی همتای ایرانی خود ابراز امیدواری کرد «ایران در حل بحران سوریه نقش یک تسهیل کننده» را ایفا کند.

دو رییس جمهور به مدت سی دقیقه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کردند. این دیدار را می توان مقدمه ای بر سفر ماه نوامبر روحانی به فرانسه قلمداد کرد.

منابع نزدیک به اولاند گفتند وی در این دیدار یادآور شد «ایران بازیگری مهم در منطقه است و می تواند نقش یک تسهیل کننده را نیز ایفا کند؛ معیارها هم برای رسیدن به این راه حل کاملا مشخص هستند : همه باید در چارچوب بیانیه ژنو که در آن موضوع بشار اسد را نمی شد به عنوان یک راه حل مطرح کرد هم عقیده شوند.»

از زمان امضای توافق هسته ای در وین در چهاردهم ژوییه، این برای نخستین بار بود که روحانی و اولاند با یکدیگر دیدار می کردند.
به گفته منابع نزدیک به ریاست جمهوری فرانسه، روحانی و اولاند درباره موضوعاتی همچون بحران در یمن، اوضاع لبنان و جنگ در سوریه گفتگو کردند. اولاند حادثه کشته شدن تعداد زیادی از زائران خانه خدا را در مناسک حج به ایران تسلیت گفت و خاطر نشان کرد «این تراژدی نباید سبب وقوع تنش های بیشتر میان عربستان و ایران شود.»

منابع آگاه در الیزه گفتند «روحانی خواستار برقراری روابط دوجانبه در سطوح بالا میان فرانسه و ایران، پس از امضای توافق هسته ای، شد و ابراز امیدواری کرد بتوان در پاریس درباره این موضوعات گفتگو کرد.»

هیئتی بلندپایه از مدیران شرکت های معتبر فرانسوی بیست و یکم سپتامبر با امید پی ریزی پایه هایی برای برقراری روابط تجاری جدید میان دو کشور در دوران پس از امضای توافق، به تهران سفر کرد.

در این سفر علاوه بر استفان لوفول وزیر کشاورزی و ماتیاس فکل وزیر مشاور در امور تجارت خارجی فرانسه، نمایندگانی از یکصد و سی شرکت معظم فرانسوی از جمله توتال، ایرباس و پژو به تهران آمدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج