جاباما
۱۰۱۹۸۵۰
۱۱۲ نظر
۵۲۴۲
۱۱۲ نظر
۵۲۴۲
پ

تمام دلایل آبی‌ها برای حکومتی بودنِ پرسپولیس

پرسپولیس جمعه‌شب برای ششمین‌بار در تاریخ، فاتح رقابت‌های لیگ برتر شد. ولی هواداران تیم رقیب نمی‌خواهند این عنوان قهرمانی را بپذیرند.

روزنامه شرق : پرسپولیس جمعه‌شب با شکستن طلسم نبردن‌هایش برابر نفت مسجدسلیمان، این تیم را ۲ بر یک از پیش‌رو برداشت تا برای ششمین بار در تاریخ، فاتح رقابت‌های لیگ برتر شود. با همان برد، پرسپولیسی‌ها حالا نه‌تنها چهار هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر جشن قهرمانی گرفته‌اند؛ بلکه پرافتخارترین تیم این لیگ هم محسوب می‌شوند.

تمام دلایل آبی‌ها برای حکومتی بودنِ پرسپولیس

مهم‌ترین فاکتوری که قهرمانی تازه پرسپولیس را برجسته می‌کند، کسب چهار قهرمانی متوالی آنهاست؛ امری که تا‌به‌حال هیچ تیمی در لیگ برتر موفق به انجامش نشده است. اختلاف امتیازی پرسپولیس با تیم دوم جدول هم دو‌رقمی از آب درآمد تا برای هواداران این باشگاه که علاقه زیادی به کری‌خواندن برای رقیب دارند، سوژه‌ای تازه فراهم شود. به این مورد باید وضعیت نه‌چندان مساعد باشگاه استقلال در دوران پساکرونا هم اضافه شود تا شادی نیمه سرخ بیشتر و ناراحتی نیمه آبی پایتخت هم فزون‌تر شود.

با وجود اینکه پرسپولیس، چهار سال می‌شود جام را بالاتر از رقبا به دست می‌آورد و حتی امسال با قدرت به نسبت بیشتری (با توجه به اختلاف امتیاز موجود) از عنوانش دفاع کرده؛ ولی هواداران تیم رقیب و البته تعدادی از مسئولان و پیش‌کسوتان باشگاه استقلال، نمی‌خواهند بپذیرند که پرسپولیس با شایستگی عنوان قهرمانی را به دست آورده است. آن‌ها ناکامی هفت‌ساله تیم‌شان در بردن لیگ برتر را همان‌قدر شبهه‌بر‌انگیز می‌دانند که قهرمانی‌های پرسپولیس در سال‌های اخیر را. با‌این‌حال سؤالی که پیش می‌آید، این است که چرا استقلالی‌ها قهرمانی‌های پرسپولیس را قبول ندارند. پای صحبت آن‌ها که می‌نشینی، دلایلی دارند که درست یا نادرست، برای خودشان منطقی به وجود آورده که با استناد به آن، قهرمانی‌های رقیب را بی‌ارزش می‌دانند.

تیم حکومتی

این موضوع پرتکرارترین واژه‌ای است که از سوی استقلالی‌ها در چند سال اخیر به زبان آورده شده است. آن‌ها به‌جد اعتقاد دارند که پرسپولیس تیم حکومتی است و از سوی دولت، که بیشتر آن‌ها پرسپولیسی هستند، حمایت می‌شود. «وزیر پرسپولیسی» هم که تکیه‌کلام استقلالی‌ها شده است. به عقیده هواداران باشگاه آبی، حمایت‌های مسعود سلطانی‌فر و البته پسرش از باشگاه پرسپولیس آن‌قدر پررنگ است که نیاز به آوردن دلیل زیادی نیست.

استقلالی‌ها می‌گویند وزارت هیچ وقت هوای فرزند آبی‌اش را مثل قرمز‌ها نداشته و هر زمان که احساس شده استقلال دارد اوج می‌گیرد و جایگاه پرسپولیس را تهدید می‌کند، کاری کرده‌اند تا این تیم دوباره ضعیف شود. در‌این‌بین اظهار نظر عده‌ای از مسئولان باشگاه که چنین فرضیه‌ای درست نیست، هم کارگر نشده و هواداران ساز خودشان را می‌زنند. البته فقط وزیر ورزش متهم به پرسپولیسی‌بودن نیست؛ چون پیش‌تر، فرهاد مجیدی، سرمربی کنونی استقلال، هم معاون وزارت خارجه را متهم به پرسپولیسی‌بودن کرده و گفته بود اظهار نظرات او در تلویزیون باعث می‌شود داوران به سود تیم خاصی سوت بزنند.

تمام دلایل آبی‌ها برای حکومتی بودنِ پرسپولیس

چپ و راست تا ۱۴۰۰!

دیگر فرضیه‌ای که استقلالی‌ها روی آن پافشاری می‌کنند، چندان بی‌شباهت به دلیل نخست نیست؛ به عقیده آن‌ها تا زمانی که جریان فکری و سیاسی کشور متمایل به جناح چپ و اصلاح‌طلب‌ها باشد، به دلیل علاقه رنگی این طیف به پرسپولیس، قهرمانی برای استقلال محال است. بسیاری در طول یکی، دو سال اخیر گفته‌اند برای استقلال تا سال ۱۴۰۰ در روی همین پاشنه می‌چرخد؛ با تغییر دولت در سال آینده، آن وقت استقلال دوباره در جدالی برابر برای قهرمان‌شدن در لیگ برتر می‌جنگد.

این فرضیه استقلالی‌ها کمی عجیب‌و‌غریب است؛ چون درست است که آن‌ها هفت سالی جام نگرفته‌اند و آخرین بار در زمان احمدی‌نژاد جام قهرمانی را بالای سر برده‌اند؛ ولی پرسپولیس زمانی که اصولگرا‌ها هم در رأس کار بوده‌اند، دست‌شان به جام قهرمانی رسیده است. هرچند که قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس در دولت کنونی که به نظر می‌رسد بیشتر به اصلاح‌طلب‌ها نزدیک بودند، باعث شکل‌گیری چنین فرضیه‌ای شده است.

دست‌های پشت پرده

دیگر موضوعی که باعث می‌شود استقلالی‌ها قهرمانی تیم پرسپولیس را زیر سؤال ببرند، دست‌های پشت پرده است. آن‌ها برای این موضوع دو دلیل خیلی روشن دارند که هر دو به‌نوعی به سرمربیان تیم‌ها برمی‌گردد. داستان از این قرار است که استقلال بعد از سال‌ها، با آندره‌آ استراماچونی توانست به صدر جدول لیگ رده‌بندی برسد؛ هرچند این صدرنشینی خیلی کوتاه‌مدت بود؛ ولی به نظر می‌رسید این سرمربی ایتالیایی می‌تواند به ناکامی استقلال در بردن لیگ برتر پایان دهد.

با‌این‌حال اندکی از درخشش استراماچونی و تیمش نگذشته بود که به دلیل پرداخت‌نشدن مطالبات این سرمربی، او قید حضور در ایران را زد و رفت. استقلالی‌ها حالا می‌گویند «تا دیدند جایگاه پرسپولیس دارد تهدید می‌شود، کاری کردند تا استراماچونی را فراری دهند». واضح است که کنایه استقلالی‌ها متوجه چه کسی است. البته این تمام ماجرا نیست؛ چون آن‌ها می‌گویند نه‌تن‌ها مربی موفق استقلال را فراری دادند؛ بلکه تیم شهرخودرو، دیگر تیمی را که می‌رفت سد راه قهرمانی پرسپولیس شود، هم تضعیف کردند.

استدلال هم این است که یحیی گل‌محمدی، سرمربی موفق شهرخودرو را از این تیم جدا کردند تا به پرسپولیس برود؛ با یک تیر، دو نشان زدند: هم شهرخودرو را ضعیف کردند و هم پرسپولیس را از بلاتکلیفی درآوردند. ایرادی که این استدلال دارد و هواداران باشگاه استقلال زیاد علاقه‌ای به شنیدنش ندارند، این است که پرسپولیس هم درست مثل استقلال در آن مقطع زمانی مجبور شد قید همکاری با سرمربی خارجی‌اش، گابریل کالدرون را بزند؛ مربی‌ای که توانسته بود پرسپولیس را قهرمان نیم‌فصل کند.

البته دیگر استدلالی که استقلالی‌ها برای قهرمانی پرسپولیس با توسل به دست‌های پشت پرده دارند، تضعیف‌کردن دیگر رقبا به طریقه‌ای متفاوت است؛ اشاره این بار آن‌ها به ۳ بر صفر شدن نتیجه بازی سپاهان با پرسپولیس است؛ جایی که تیم سپاهان در زمان قانونی در اصفهان برابر پرسپولیس صف‌آرایی نکرد و کمیته انضباطی رأی به برتری پرسپولیس داد. حالا استقلالی‌ها می‌گویند دلیل ۳ بر صفر شدن آن بازی، نه قانون؛ بلکه هموار‌کردن مسیر پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی بود! موضوعی که البته در وقت خودش سروصدای زیادی به راه انداخت و آن ۳ بر صفر شدن، موافقان و مخالفان خودش را داشت.

تمام دلایل آبی‌ها برای حکومتی بودنِ پرسپولیس

دلایل سیاسی

این دلیل شامل طیف زیادی نمی‌شود؛ ولی هستند استقلالی‌هایی که می‌گویند پرسپولیس را به دلایل سیاسی قهرمان لیگ می‌کنند! برای آن‌ها تا پیش از این، پذیرش این موضوع که تعداد تماشاگران پرسپولیس، بیشتر از استقلال است، خط قرمز بود؛ ولی حالا تعدادی از آن‌ها می‌گویند، چون هواداران پرسپولیس از لحاظ تعداد، سطح بیشتری در جامعه را به خودشان اختصاص می‌دهند، این تیم را قهرمان می‌کنند تا بخش بیشتری از جامعه راضی باشند و مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و معیشتی را برای اندک زمانی هم که شده، فراموش کنند.

چرا آسیا نه؟

دیگر دلیل پرکاربردی که به میان می‌آید تا استقلالی‌ها قهرمانی پرسپولیس را قبول نداشته باشند، تفاوت در یکه‌تازی پرسپولیس در لیگ ایران و لیگ قهرمانان آسیاست. این عده از هواداران استقلال می‌گویند اگر پرسپولیس واقعا تیم شایسته و بی‌رقیبی است، چرا در آسیا نمی‌تواند مثل لیگ ایران نتیجه بگیرد؟ آیا دلیلش این نیست که در آسیا کسی از این تیم حمایت نمی‌کند و دست‌های پشت پرده‌ای در کار نیست؟ این موضوع در شرایطی بیان می‌شود که پرسپولیس در طول این چهار سال یکه‌تازی‌اش در لیگ برتر، طعم رسیدن به نیمه‌نهایی و فینال آسیا را هم چشید تا طلسم نرفتن آن‌ها به جمع چهار تیم پایانی بعد از سال‌ها شکسته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدمهدی

      درودبرهمه آقاازدستمون میادشمام میتونین تمام تلاشتونوبکنین البته فقط برانایب قهرمانی وکسب سهمیه چون مااین بارپاروفراترمی زاریم واین باروزیرامورخارجه جناب آقای ظریف قراره تشریف ببره تمام کشورهای آسیایی رایزنی کنه اول اونجاقهرمان آسیابشیم بعدهم تشریف ببره اروپااونجام صحبت کنه قهرمان جام باشگاهای جهان بشیم شمام اگه ناراحتی تابستونه اسخریخ پیشنهادمیشه خخخخخخخخخخخ

      پاسخ ها

      • آرسن

        به خداااااا

      • جواد

        رحمت برامواتت ایولابجای اینکه ماپاسخ اراجیف افرادبی منطق روبیدیم بایدبخندیم وشادی کنیم شمام می تونین
        بسم الله

      • بدون نام

        پرسپوایس حقش بوده که قهرمان بشه و این حرفا همش حسادته
        من استقلالی هستم ولی واقعیت رو باید پذیرفت
        ولی اینکه پرسپولیس قهرمان آسیا بشه رو لاید بگم که آرزو بر جوانان عیب نبست

      • بدون نام

        اگركسي ناراحته بره تركيه خخخخخخخخ

      • مهدی

        فقط یک سوال،چرا تیم استقلال فقط زمان احمدینژاد اونم فقط با قلعه نوعی قهرمان شده؟؟؟
        این حرفارو طرفدارای همچین تیمی میزنند چون از قدیم میگند کافر همه را به کیش خود پندار
        اما پرسپولیس این دولت و دولت قبل و دولت قبلترش هم قهرمانی داره

        پس،پس پمادتون رو عوض کنید

      • بدون نام

        وزیرو فرزندش پرسپولیسی هستن ، با رفتن این دولت اگه تونستید قهرمانی بیارید.

      • بدون نام

        دمت گرم

      • بدون نام

        اقای نویسند لنگی شما عوض شدن دوتا مربی رو با هم مقایسه کن سرمربی لنگ تا اخر نیم فصل بود بعد رفت اما برا استقلال چهار بازی بدون سر مربی بعد برا لنگ یه مربی کاربلد و برا استقلال فقط یه اسم که هیچ سابقه ای نداره

      • بدون نام

        پرسپولیس فقط تو لیگ ایران میتونه قهرمان باشه تو اسیا هیچ نیست

      • بدون نام

        خدارو شاهد میگیرم که خود پرسپولیسیا هم راضی به رفتن کالدرون و اومدن یحیی بودن،از اطرافیانم دیدم که با وجود بردای کالدرون اعتقادی بهش نداشتن

      • بدون نام

        بنده هم استقلالی هستم ولی باور کنید تیم استقلال شخصیت قهرمانیش رو از دست داده چندین سال هست که از دست داده و ربطی هم به نبود استراماچونی نداره. این تیم مشکل مدیریت داره. کلا خوب بازی نمی کنه

      • بابک ب.

        تو این مملکت که همه چی توسط مافیا
        اداره میشه.پرسپولیس هم توسط مافیا ی
        ورزش اداره میشه.
        چرا تو این چند سال تمام تیمهای مطرح مثل استقلال ،سپاهان،تراکتور،پدیده و ذوب
        مشگل پیدا میکنند ولی پرسپولیس براحتی
        مشکلاتش حل میشه و بازیها رو ۳ بر صفر
        برنده میشه و به آسانی مربی دیگر تیمها رو
        جایگزین میکنه.در آینده حقیقت آشکار خواهد شد .این قهرمانیها هیچ افتخاری ندارد .........

      • M

        من واقعا دلیل اینکه استقلایی ها میگن که چرا ما تو اسیا موفق نیستیم و تو لیگ هستیم رو نمیفهمم!! مگه چیکار باید بکنیم توی مدل جدید لیگ قهرمانان هیچ تیم ایرانی نتونسته بالاتر از نایب قهرمانی باشه که ما بهش رسیدیم و همین استقلال نتونسته پس خودتونو به اون راه نزنین

      • ۶۶۶۶

        هم برترین ها هم فقط و فقط تمام استقلالیا نه باقی تیمای پلشت به قول خودتون تا ۱۴۰۰ قشنگ بسوزید دوستان قشنگ اتیش بگیرید امیدوار باشید احمدی نژاد دوباره رییس جمهور بشه تا بتونید دوتا جام بگیرید.درضمن کسایی که همچین دلایلی میرن خودشون خوب میدونن که تو دوران احمدی نژاد چه وضع خوبی داشتن و اگه یادشون باشه چه بلاهایی که سر پرسپولیس نیاوردن برید خداتونو شکر کنید همین چهرم پنجم جدول هستید باز

      • بدون نام

        اینا نمیخوان لنگ قهرمان شه، اینا دوست ندارن لنگ قهرمان شه، اینا، اینا ، اینا
        یادت رفته نویسنده لنگی

      • بدون نام

        تو دسته دو کیسه کشا بهتر قهرمانی میگیرن

      • بدون نام

        ۹

    • بدون نام

      پربیراه هم نمیگن

      پاسخ ها

      • J..T

        پُر بیراه میگن... مگه ندیدید با دستهای بسته و خالی تا نیمه نهایی و فینال آسیا هم رفتیم، انشااء... امسال هم قهرمانیم
        ( پس سکوت لطفاً )

      • علیرضا

        چطور احمدی نژاد میگفت استقلالی هستم و قهرمان میشدن کسی این حرفهارو نزد ؟؟

      • علی 11

        تنها دلیل موثق در تایید این حرفها اینه که عالم و آدم تمام دستگاه‌ها و ارگانها رو به باند بازی و پارتی بازی و سیاسی کاری متهم میکنن بعد یعنی تنها آرگان پاک و بدور از این سیاسی بازی‌ها رو فقط و فقط فدراسیون فوتبال میدونن!!!! اونم فدراسیونی که توسط فرزندان 2 بزرگوار در عمل داره اداره میشه!!! حالا دوستان پرسپولیسی بفرمایند اظهار نظر کنن

      • 007

        تو یه خانواده هم که نگاه کنید پدر همه بچه ها را به یه چشم نگاه نمیکنه در حال حاضر پرسپولیس اون پسر باحاله ی و استقلال هم اون پسر مونگول و عقب مونده خانواده است

    • بدون نام

      اگه پرسپولیس 1400 قهرمان بشه استقلال از دنیای ورزش خداحافظی میکنه

      پاسخ ها

      • محمداحمدی

        برید ایرادای خوتونو رفع کنیددتاکه تهمت بزنید بارای کمیته استیناف معلوم شد سرپارس بدبختوبریدن یخاطر سوگلی

      • جمشید

        اگه رقابت برابر باشه اشکالی نداره.ورزش یک سر برد داره یک سرباخت.

    • بدون نام

      به نظر شما استقلال چقدر بابت قرار داد ها ضرر کرده و بدهی بالا آورده ایا این به خاطر ضعف مدیریت نیست چند تا بازیکن درجه یک جدا شدن تو این چند سال ،پرسپولیس اسکلت تیمش رو حفظ کرده تغییرات آنچنانی نداشته تو پایان هر فصل ،کی مدیریت استقلال و پیروزی رو انتخاب میکنه ،وزیر ورزش جواب مدیر های ضعیف رو که واسه استقلال انتخاب کرده تا حالا داده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه زمانی به حاج فتل مینازیدید حالا حاج فتل شد مدیر ضعیف خخخ

      • بدون نام

        عزیزم مشکل همین جاست.کی این مدیرهای ضعیف رو برای استقلال انتخاب میکنه؟بابا مسعود خودتون دیگه.همه حرف ما همین هست.دقیقا زدی توی خال.

    • رضا

      خخخخخخخ نصف بیشترمربیان لیگ برتری استقلالی هستن تمام تیم هاهم علیه قهرمان وسرورخودشان پرسپولیس همیشه قهرمان چندساله متحدشدن ولی نتیجه نگرفتن ازسپاهان وسوراختورگرفته تافولادودیگرتیم هاولی نتونستن جلوحرکت روبه رشدعشق پولیس روبگیرن ههههههههههه اینوچی میگی

    • بدون نام

      این را ققط استقلالی ها نمیگن همه میگن حتی کیروش محمد بنا‌ و‌ .



      اونها قبل از بابامسعود با جام ولایت دور افتخار میزدن محض یادآوری

      پاسخ ها

      • شش ♥

        نفهمید دیگه، قبل از وزارت مسعود هم ما 9 قهرمانی لیگ برتر داشتیم شما 8 تا!! گمونم کل تاریخ فوتبال ایران (بجز8 سالی که شما قهرمان شده اید) فوتبال کثیف جریان داشته.

      • 2ستاره واقعی

        لنگی

      • بدون نام

        کیسه

    • بدون نام

      چرا اون سالهایی که سپاهان ۳ بار قهمرمان لیگ برتر میشد به سپاهان انگ حکومتی نمیزدن
      پس یه جا کار میلنگه بابا جان آب بریز همون جا که میسوزه

      پاسخ ها

      • علی 11

        چون سپاهان رو با کم کردن 7 امتیاز و محروم کردن از بازی‌های خانگی در 3 ماه متوالی، باز هم جلوی همه فشارها ایستاد و قهرمان شد

      • Amin

        خب پرسپولیسم سالی که قهرمان شد ازش شیش امتیاز کم کردن اما بازم قهرمان شد. ...

    • محمد

      استقلا خودش چرا تو آسیا نتیجه نمیگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیز دله برادر وقتی این وزیر پدر تمام مهره های مدیریتی استقلال را خودش میچینه چطور میتونه نتیجه بگیره.اگه واقعا بیطرف هستین چاپش کنین

    • بدون نام

      فوتبال ایران فقط شده بازیچه ی وزارت ورزش ... حتی به خاطر پرسپولیس کیروش و فراری دادن

    • بدون نام

      این حرفها فقط تو کشور ما هست تو کدوم کشور دیگه ای از این حرفها می زنند ؟؟؟؟

      تبریک می گویند و تمام .

      پاسخ ها

      • نعمت بارگاهی

        خدا را شکر . خدابه شما زبان داده ولی الحمدالله عقل و گرفته تا نتوانید حقیقت را درک کنیداز آدم بی عقل بیشتر از اینها بر می اد .بهترین کاری می تونید بکنین سکوت است .استقلالیهای عزیز

      • بدون نام

        تو کشورهای دیگه عدالت هست

    • Alireza..4

      مسئله ای که مطرحه همه اینا درست...اصلا فرض بر اینه که همه ی اینا درست....د لامصب لااقل دوم شو تیم اول پایتخت هههههه...یه کیسه کش حقیر همیشه بهونه تو دسترس داره با اینا بحث نکنید...

    • بدون نام

      اخه وزیر میگه گل ۷۰ متری بخوری؟ کیسه کشا و مربیشون بجای زمین تو اینستا فعال هستن. فعلا که بسوزید

    • حمید

      تنها دلیلش سوزشه دوستان نه چیز دیگه

    • بدون نام

      شما استقلالی ها تیمتون بزرگ نداره که حواشی تیمو جمع کنه مگرنه تمام اتفاقایی که برای استقلال افتاده برای پرسپولیسم افتاده رفتن سرمربی تغییر مکرر هیت مدیره بی پولی.....شما بزرگ ندارین شما تیم بی اسطوره ایید

    • بدون نام

      معلومه قشنگ ی لنگی حقیری هستی که اومدی تحلیل کردی ..

    • اسی

      همه میدون که وزارت ورزش فرق میزاره بین لنگ و تاج..با اسم تاج مشکل دارن ..وزیر خودشم بکشه نمیتونه تیم محبوبشو قهرمان اسیا کنه ..لیاقت ندارن

    • Sep

      اوایل فصل لنگ نتیجه خوبی نمیگرفت به بهانه آلودگی بازی با نساجی را عقب انداختن. تیم لنگ با پدیده تو کورس قهرمانی بودن مربی اونا را به زور گرفتن و پدیده از کورس خارج شد به مربی سپاهان پیشنهاد تیم ملی را دادن کجایی دنیا به مربی که تو کورس قهرمانی هست پیشنهاد تیم ملی را میدن. چرا مربی تیم کیسه یه مرتبه رفت و چرا به دروغ میگفتن دارن باهاش مذاکره میکنن در صورتی که هم مربی و هم وکیلش دروغ آنها را آشکار کرد خدایش کیسه داشت روان بازی میکرد و خیلی هم خوب پس چرا یه مرتبه مربیش رفت اینم بدون دلیل و چند بازی به نیم فصل مونده

      پاسخ ها

      • کیسه زباله آبی

        همه‌ی این کار‌ها را کردند که شماها را بسوزانند که خدا را شکر موفق هم شدند. دم همگی شون گرم!!! خخخخ

    • ممدی

      تا این حرف و حدیثها هست ما قهرمانیم برید به دروازه بانتون بگید گل 40 متری نخوره قهرمانی پیشکش

    • پرسپولیسی اصیل

      درود بر سلطانی فر و پسرش . اگه اینا نبودن ما باید غاز میچروندیم . کاری کردن تا چهل سال دیگه هم عقده ای نشیم

    • محمود

      البته استقلالیا نمی گن لنگ حکومتیه،
      شمایی که این متن رو نوشتی کاش نظر طرفدارای ۵تیم بزرک و پرطرفدار دیگر رو هم میپرسیدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ نه که همه تیم هاوطرافدارشونوداغ دارکردیم سایرتیم هاآتیش شون ازشمابیشتره هههههههههههههه

    • کیهان

      اصلا میگیم وزیر لنگی نیس، یه سوال دارم
      چرا طرفدارای سپاهان، تراکتور و بقیه هم میگن وزیر لنگیه؟
      چرا تا وزیر زیر سوال میره لنگیا جوش میارند؟
      چرا طرفدارای سپاهان و .... جوش نمیارند؟

      پاسخ ها

      • کیسه زباله آبی

        گور پدر همه تون! خخخخخ
        ایشالله تا ده سال دیگه هم بگید پرسپولیس حکومتی هست و وزیر ورزش هم هواشو داره. ما که خوشحال هستیم و قند تو دلمون آب میشه! از کی تا حالا پرسپولیس برای دل شماها بازی می‌کرده که حالا براش مهم باشه شما در مورد قهرمانی هاش چی فکر میکنید؟ به درک اسفل که معتقدید قهرمانی هاش بی ارزشه ‌ نظر بی ارزش شما مهم نیست ‌ نظر ما مهمه. ما هم که راضی که چه عرض کنم، روی ابرها سیر میکنیم. گور پدر هرچی ناراضی!!
        خخخخخ
        پرسپولیس ایرانیم،
        حالا حالا قهرمانیم.

    • بدون نام

      نرود میخ آهنین در سنگ
      هی بگیم کسی که خودشو به خواب زده رو نمیشه بیدار کرد
      تو همون موقعی که تیم رویایی استرا :)) رو داشتن ما قهرمان نیم فصل شدیم
      نمیفهمند و نخواهند فهمید

    • محمد حسن زاده

      چرا سلطانی فر نبود شما قهرمان نمیشدید؟چرا تو اسیا زنگ تفریح هستید؟چرا بدون بازی با سپاهان امتیاز گرفتید؟سوپر جام رو چه جوری گرفتید؟چرا تیم های حریف روتضعیف میکنن؟و کلی مسائل دیگه...هر کی به ناپاکی قهرمانیهای لنگ شک داره باید به عقلش شک کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ازدستمون میادپوست شمارم می کنیم آب زوردارسربالامیره

      • بدون نام

        شما تشریف بردید ترکیه ، سپاهان هم نیومد بازی کنه

      • بدون نام

        شما برو قهرمانی دوران احمدی نژادو ی نگاه بنداز

      • بدون نام

        شما برو قهرمانی دوران احمدی نژادو ی نگاه بنداز

    • مسعود شریفی

      اب را بریز ان جایی که میسوزه

    • سینا

      خود مالک پدیده گفت فشارهایی از بالا (وزارت ورزش و دولت ) اومد که باید یحیی رو بدیم ... اینا این طوری نتیجه میگیرن با تضعیف رقبا . چرا استرا رو فراری دادن؟ چون میدونستن اگه باشه سوگلی حکومت حتی با وزرات ورزشم نمیتونه جلوشو بگیره. یه عده در مقابل فهمیدن مقاومت میکنند

      پاسخ ها

      • masiha

        استرا اگه دلسوز بود وشعور داشت صبر میکرد تا نیم فصل ، نه اینکه فرار کنه بره
        دیگه چی میخواید بگید کیسه کشای بدبخت
        آب بیارم؟

    • سینا

      خود مالک پدیده گفت فشارهایی از بالا (وزارت ورزش و دولت ) اومد که باید یحیی رو بدیم ... اینا این طوری نتیجه میگیرن با تضعیف رقبا . چرا استرا رو فراری دادن؟ چون میدونستن اگه باشه سوگلی حکومت حتی با وزرات ورزشم نمیتونه جلوشو بگیره. یه عده در مقابل فهمیدن مقاومت میکنند

    • بدون نام

      عرقی که مسعود برا قهرمان شدن لنگ میریزه خود بازیکنای لنگ تو بازی نمی ریزن

      پاسخ ها

      • کیسه زباله آبی

        دمش گرم. حسابی دست مریزاد داره.

    • بدون نام

      بهتره به جای وزارت ورزش بگیم وزرات لنگ

    • بدون نام

      با ساندویچ و رانی
      با داور و تبانی
      با دولت روحانی
      با حمایت سلطانی
      پاک نشود کثیف ترین قهرمانی

      پاسخ ها

      • کیسه زباله آبی

        آی حال میده. نمیدونی چقدر حال میده. آخه هیچوقت تو این موقعیت نبودی «کیسه چی»!! .

      • ناشناس

        احسنت

    • بدون نام

      قهرمانی پرسپولیس مثل این میمونه که :
      شاگرد اول مدرسه بشی در صورتی که همه میدونن مدیر مدرسه #باباته

    • بدون نام

      تا موقعی که سلطانی فر هست پرسپولیس با نادر دست نشان هم قهرمانه

    • بدون نام

      این قهرمانیا هدیه وزارت ورزشه به پرسپولیس ... حتی بخاطر پرسپولیس کیروش رو فراری دادن

      پاسخ ها

      • حسینیان

        فقط حرف بیخود و مزخرف میزنید

    • بدون نام

      به نظرم به جای اسم لیگ خلیج فارس بزارن لیگ سلطانی فر

      پاسخ ها

      • کیسه زباله آبی

        به نظر من «لیک پرسپولیس» برازنده تر هست. بقیه تیم‌ها هم بروند سماق بمکند!! خخخ

    • amin

      آقای نویسنده استقلالی میدونم چاپ نمی کنی ولی هزار سطر هم که تایپ کنی و هزار مقاله هم که بنویسی چیزی از ارزش پرسپولیس کم نمیشه. به گواه آمار و ارقام پرسپولیس در تمامی دهه ها به جز دهه هشتاد که اونم سپاهان آمار بهتری داشته نسبت به استقلال عملکرد بهتری داشته و جام های بیشتری گرفته. با این تفاسیر پس تمامی وزرا از ابتدای انقلاب پرسپولیسی بودن! شما رو به خدا ذره ای فکر کنید! استقلال تیم کمی نیست که با یه صدر بیافتین به پای یه مربی خارجی و سجده کنید!

    • مرجان

      این پرسپولیس در زمان برانکو با پنجره‌ی بسته با ۱۱ تا بازیکن و چند تا بازیکن امید رو نیمکتش تونست تا فینال آسیا بره بعد از قهرمانی هم دیدید چطور برانکو رو فراری دادن و بعد از اون کالدرون رو حالا هی بگید استراماچونی این تیم یک بزرگ مثل کریم باقری لازم داره، و این که فرهاد مجیدی و نامجو مطلق اصلا مربی نیستن در کنار این همه باریکن بزرگ و قدیمی که استقلال داره چرا این دو تا باید مربی باشند. و اینکه استقلالی‌ها دروغگو هستند چطور ۹ تا کروناییشون در عرض ۱ هفته میشه ۴ تا چرا بازیکنای پرسپولیس کرونا نگرفتن خانه استقلال از پای بست ویران است که اگه نبود ۶ تا از العین نمی‌خوردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم

    • بدون نام

      لنگیا باید مجسمه سلطانی فر رو درست کنن بزارن جلوی دفتر باشگاهشون

    • جمشید

      یکبار به زور همه چیز رفتن فینال اسیا زمینو وزمانو به هم دوختند.غافل از اینکه خدای جای حق نشسته.آسیا دیگه بابا مسعود نیست.

    • بدون نام

      چرا دلایل اصلی که همون نابود کردن تیم تو اول هر فصل و پر دادن ستاره های اصلی تیم استقلال و در عوض نگه داشتن کامل تیم لنگ و حفظ شاکله تیم رو نمیگین چرا مدیریت ضعیف که همیشه برا استقلال گذاشتن رو نمیگین،چرا پولهایی اختلاصی هدایتی که وارد تیم کثیف بیشرف لنگ کرد و ساعت دو شب تو اردوی تیم ملی واردش کردن تا برا لنگ بازیکن بخره رو نمیگین چرا از مذاکره حسن روحانی با اردوغان به خاطر بازیکن لنگ نمیگین، همه چیز اظهر من الشمس که تیم لنگ کثیف حکومتیه

      پاسخ ها

      • حسینیان

        د آخه مرد حسابی،پرسپولیس دو تا مربی خوبشو( برانکو و کالدرون) بخاطر نبود پول از دست داد آخه چرا انقدر حرف مفت میزنید

    • بدون نام

      داوری های سال 95 که رو فراموش نکردیم که بخاطر تفاضل گل قهرمان نشدیم. فراری دادن برانکو رو فراموش نکردیم. تو اسیا تموم تیمای بزرگ رو به زانو در آوردیم. السد، الدوحیل، الاهلی. حتی تیم ملی هم شاید نمیتونست السد و الدوحیل رو شکست بده. تو چند سال اخیر کدوم تیم خرید های خارجی گرون تر و بیشتری داشته؟ اینو هم میشه دروغ گفت؟

    • امید اس اس

      چرابرانکو چهارسال موند ولی استرا یه نیم فصل نموند تیام وپاتوسی رفتن اما بشاررسن جایی نمیره یکم فکرکنید

      پاسخ ها

      • حسینیان

        چون اون استرا از وضعیت ایران گرخید و پول رو بهانه کرد و فرار کرد.تا کی حسادت و کینه ورزی؟

    • بدون نام

      همین که شما مطلب گذاشتی تا به مخاطب ثابت کنی تیم حکومتی نیست خودش ثابت کننده این قضیه است.

    • بدون نام

      البته جدای از همه این حرف ها پرسپولیس به خاطر قرارداد بستن با ترابی زمانی که با سایپا قرارداد داشت ببینید طبق قانون فیفا باید کجا باشه ؟ و سر گندی که طارمی تو قرار داد با تیم ترکیه ای زد و برگشت پرسپولیس اگه روحانی به اردوغان رو نمیزد الان پرسپولیس کجا بود ؟ ضمنا پولای کثیفی که هدایتی تو این تیم خرج کرد و همه میپرسدیدنش رو هم بررسی کنید

    • Amirali

      عروس نمیتونه برقصه میگه زمین کجه پرسپولیس نفوذ داره دمش گرم شما هم میتونین نفوذ پیدا کنین ۴ سال قهرمانی پیاپی و نفوذ داشتن اُرزه میخواد که استقلال نداره درود به شرفت پرسپولیس

    • شیش درچار

      بزرگترین مشکل کیسه این است که همه انرژیش راگذاشته روی تخریب پرسپولیس ودیگه انرژی برای بردن مسابقات توی زمین فوتبال برایش نمیمونه.

    • حسینیان

      تمام این حرف ها فقط از روی حسادت و بخل هست ولاغیر

    • ایرانی دوستت دارم

      از قدیم میگن گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه پیف پیف بو میده این چیز جدیدی نیست واصلا تعجبی نداره تیم استقلال ازاین بچه بازیها زیاد در میارن چرا که ۶ و۴ شون هم رفته زیر سوال ازآبی دوستها می خوام دیگه غرور نداشته باشن وحداقل کمی عاقل باشن وقت بیدار شدن از خواب غفلت است

    • بدون نام

      یووه و بایرن و پاریسن ژرمن ک قهرمان چندین ساله خودشون هستن چرا تو قهرمانان نتیجه نمیگیرن؟!
      اگه پرسپولیس توی دولت بعدی قهرمان بشه ، ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته پرسپلیس تا فینال آسیا هم رفت اونوقتی که کلی مجروح داشت و دو فصل هم پنجره بسته داشت رفت چون ثبات مربیگری داشت و برانکو دو فصل مونده بود البته اون زمان هم استقلالیها از روی عقده طرفدار رقیبش ژاپن بودن مشکل استقلال هم دقیقا همینه یه هفته شفر و بالا انداختن‌که از سپاهان برد هفته بعدش اصلا به باشگاه راهش ندادن بخاطر یه نتیجه بد عوض جرزنی و عقده گشایی برن ضعفهاشون و رفع کنن ضمنا سابقه نداشت ۳ دربی پشت سر هم برای استقلال پنالتی بگیرن اما تو همین ۴ سال گرفتن همه اش هم نتونست بزنه

    • بابک

      اگر بتوان لنگی جماعت را بیدار کرد و منطق و شعور داشتن را یادش داد و نه تعصب بدون منطق را رسالت پیغمبری انجام داده اید
      این جماعت هیچ وقت درست نمیشوند و بویی از شرف نبرده اند

    • بی نام

      مثلا برترین ها به هوای خودت خیلی بی طرف بودی؟ برو بابا .....

    • بدون نام

      مسخره بازی در نیارید استرا رو بر گردونید اگر دلتون صافه

      پاسخ ها

      • کیسه زباله آبی

        نه !! دلمون صاف نیست. شما کیسه چی ها رو باید تا سالها بچرزونیم!!
        خخخخ

    • حسین

      تا کور شود هرانکه نتواند دید

    • بدون نام

      سلطانی فر و پسرش فوتبال ایران رو به لجن کشیدن ... کجای دنیا فوتبالش انقدر کثیفه؟
      نتایج مهندسی شده
      جام اسنپی
      جعل قراداد طارمی و ترابی
      داوری های یه طرفه به سود پرسپولیس
      پول های کثیف حسین هدایتی
      فسخ قراداد اجباری یحیی با پدیده (طبق گفته مدیر عامل پدیده)
      تضعیف رقبا
      حمایت اشکارای وزارت ورزش از پرسپولیس
      همه دال بر کثیف بودن لیگه

    • بچه اهواز

      اصلا آبی هاکی هستن
      این قماش هرچی دلشون میخواد بگن
      حتماالعین هم حکومتی بودکه شش تا....

    • ژاسمن

      لعنت بر لنگ پوکر فساد لنگ ۴ سال پیش با قرارداد طارمی با باشگاه ترکیه ای که افشاه شد و با دخالت روحانی و فدراسیون فوتبال ماست مالی شد باید به لیگ دو می رفت و از اونجا تازه ۲ سال هم طول می کشید به لیگ برتر بیاد با دخالت حکومت جلوی این سقوط گرفته شد لعنت به لنگ

      پاسخ ها

      • کیسه زباله آبی

        تواناییش رو داشتیم. توش جونمون! چشم دشمنان پرسپولیس بترکه از حسادت ایشالله!!

    • mn

      خخخخخخ فقط سیاسی رو اشتباه نوشتی به دلیل نام بزرگ تاج و لنگ بهتر بود

    • محمدعلی عاشق پرسپولیس

      افتخارات پرسپولیس13قهرمانی لیگ6حذفی3سوپرجام و1قهرمانی ونایب قهرمانی جام درجام اسیا ونایب قهرمانی لیگ قهرمانان اسیاپرسپولیس پرافتخارترین تیم ایران درحام داخلی و2رقابت اسیایی است یعنی پرافتخارترین تیم ایرانی جام برندگان اسیا وسومین تیم پرافتخارجام درحام اسیا وپرافتخارترین تیم ایرانی فرمت جدیداسیا یعنی لیگ قهرمانان است همچنین درایران هم پرافتخارترین تیم درلیگ وسوپرکاپ است اگه استقلالی میتونه با من کری بخونه بسم الله

    • بدون نام

      آخ سوزش شماها دیدنیه

    • بدون نام

      تمام دلایل و فرضیه ها درسته شما باور نکن تیم حکومتی قهرمان میکنن

    • 007

      نه پرسپویس نه استقلال هیچ کدوم ... در حد یه تیم درج سه اسیا هستند

    • بدون نام

      معتادا نمیگرین
      البته جام رو
      خخخخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج