جاباما
۱۰۲۲۵۳۶
۵۰۷۷
۵۰۷۷
پ

برای چاق شدن صورت چکار کنیم؟

در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم که برای چاقی صورت چه بخورید و چه‌کار باید انجام دهید.

وب‌سایت فرادید: صورت و گونه‌ی شما نقشی فوق‌العاده در زیبایی ظاهرتان ایفا می‌کند. صورت چاق به‌نظر اغلب افراد گویای جوانی، طراوت و جذابیت است، در حالی که در نگاه مردم صورت لاغر نشانه‌ی پیری و سالخوردگی شناخته می‌شود. به همین دلیل است که خیلی‌ها به دنبال راه‌های چاق شدن صورت هستند. اغلب بچه‌های خردسال از نعمت صورت چاق بهره‌مند هستند، به همین خاطر چهره‌ای معصوم و زیبا پیدا می‌کنند. در ادامه خواهید خواند که برای چاقی صورت چه بخورید و چه کار باید بکنید.

برای چاق شدن صورت چکار کنیم؟

هر زنی رویای داشتن صورت و گونه‌های چاق و برجسته‌ی افراد مشهور موردعلاقه‌ی خود را دارد! اما به خاطر اختلال‌های مربوط به خورد و خوراک یا مسائل ناشی از بافت پوستی، همه‌ی آن‌ها آنقدر خوش‌شانس نیستند که چنین صورت‌های فوق‌العاده جذابی داشته باشند.

شاید تعجب کنید اگر بدانید که بسیاری از خانم‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند که خود را از دست چربی صورت خود خلاص کنند! بعضی از زنان هم در آرزوی چاق شدن صورت خود هستند! اما صورت چاق چه ویژگی‌های خاصی دارد؟ چرا آن‌ها آنقدر دغدغه‌ی صورت چاق دارند؟ البته آقایان کشیدن لپ صورت‌های چاق را خیلی دوست دارند! اما این تنها دلیل نمی‌تواند باشد. دلیل دیگر این است که صورت چاق فرصت‌های بیشتری برای آرایش صورت در اختیار خانم‌ها می‌گذارد.

صورت‌های چاق به معنی اضافه کردن چربی به صورت نیست. شما می‌توانید با پیروی از روش‌ها، تمرین‌ها و درمان‌های خانگی ساده و طبیعی به آرزوی خود در داشتن صورت و گونه‌ی چاق دست پیدا کنید. در این مقاله، ما به صورت مفصل و با جزئیات، شما را با روش‌های طبیعی چاق شدن صورت آشنا خواهیم کرد. در آغاز، اجازه دهید چند درمان خانگی موثر برای چاقی صورت را معرفی کنیم.

درمان‌های خانگی برای چاق شدن صورت

۱. گلاب و گلیسیرین

با خواص گلاب چقدر آشنایید؟ گلاب و گلیسیرین ترکیب فوق‌العاده‌ای است که در چاق شدن صورت عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد. این ترکیب فواید شگفت‌انگیزی برای پوست دارد و همچنین دارای خواص مرطوب‌کننده است. گلاب و گلیسیرین را با هم ترکیب کنید و ترکیب آن را هر شب و ترجیحا قبل از خواب، به روی گونه‌های صورت خود بمالید. بگذارید تا صبح روی صورت‌تان بماند و سپس صبح، صورت خود را با آب گرم بشویید. این ترکیب، پوست را تقویت کرده و آن را هیدراته نگه می‌دارد. از این روش به صورت مرتب استفاده کنید تا صورت‌تان چاق و برجسته شود.

۲. عسل

کمتر کسی هست که درباره‌ی فواید عسل برای پوست اطلاعاتی نداشته باشد. عسل به‌عنوان یکی از درمان‌های خانگی بسیار موثر برای چاقی صورت شناخته می‌شود. عسل قادر است که رطوبت پوست را حفظ کند و درنتیجه، پوست را باطراوت و سلامت نگه دارد. حضور آنتی اکسیدان‌ها در عسل می‌تواند نقش بزرگی در پیشگیری از بروز مشکلات پوستی ناشی از رادیکال‌های آزاد ایفا کند. به‌منظور تهیه‌ی این ماسک عسل، لازم است یک قاشق چای‌خوری از آن را با میوه‌ی پاپایا ترکیب کنید. سپس این خمیر را به گونه‌های خود بمالید و بگذارید حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت‌تان بماند. بعد، خمیر را از روی صورت خود با آب گرم بشویید. بهتر است که این روش را در صبح‌ها انجام دهید تا بتوانید با استعمال روزانه‌ی آن نتیجه‌ی موردنظر خود را بگیرید.

۳. آلوئه‌ورا

برای چاق شدن صورت چکار کنیم؟

بسیاری از افراد از آلوئه ورا برای درمان جوش و داشتن پوستی سالم استفاده می‌کنند. علاوه بر اینها، آلوئه ورا با خاصیت منقبض‌کننده و سفت‌کننده‌ی پوست طبیعی، از لاغری پوست‌تان جلوگیری می‌کند و مانع از کشسانی پوست می‌شود. وفور آنتی‌اکسیدان‌ها در آلوئه‌ورا از هرگونه آسیب ناشی از رادیکال آزاد جلوگیری می‌کند.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که آلوئه‌ورا با افزایش کلاژن سازی پوست می‌تواند چهره‌ای باطراوت به شما ببخشد. با ژل آلوئه‌ورا حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به‌آرامی پوست گونه‌های خود را ماساژ دهید. مدتی به آن دست نزنید و بعد آن را با آب گرم شست‌و‌شو دهید. این کار را دوبار در روز انجام دهید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید. راه دیگر استعمال آلوئه‌ورا این است که عصاره‌ی آن را آماده نمایید و حداقل یک‌بار در روز آن را به صورت خود بمالید.

۴. کره

مطمئنم که تاکنون هیچ‌وقت قبلا به فکر استعمال کره روی صورت خود برای چاقی صورت نیفتاده بودید، اما بله! این امر حقیقت دارد! این ماده یکی از بهترین روش‌های درمانی خانگی برای چاق شدن صورت است که می‌توانید از آن پیروی کنید. با استفاده از کره و شکر می‌توانید ترکیبی عالی ایجاد کنید و هرگاه که وقت داشتید، آن را به صورت خود بمالید. غیر از اینکه عصاره‌ی کره موجب نرمی صورت‌تان می‌شود، بهترین نکته در مورد روش استعمال کره این است که گوشت اضافی و آویزان پوست را با لایه‌ای اضافی می‌پوشانند. بعد از استعمال آن به روی صورت خود، حتما با آب گرم صورت‌تان را شست‌و‌شو دهید.

۵. شنبلیله

با شنبلیله می‌توانید در زمانی بسیار اندک گونه‌های خود را چاق و برجسته سازید. شنبلیله غنی از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها است که از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند و لطافت و سلامت پوست را افزایش می‌دهد. با ترکیب یک قاشق چای‌خوری از پودر شنبلیله و آب می‌توانید عصاره‌ی غلیظی درست کنید و آن را به صورت زده و به‌نرمی ماساژ دهید. بگذارید حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت‌تان بماند. وقتی عصاره کاملا به صورت‌تان چسبید، می‌توانید با آب گرم آن را شست‌و‌شو دهید. شما می‌توانید یک‌بار یا دوبار در روز آن را به صورت خود بمالید.

۶. روغن زیتون

برای چاق شدن صورت چکار کنیم؟

روغن زیتون یکی از روش‌های درمانی است که از قدیم‌الایام برای چاقی صورت استعمال می‌شده است. روغن زیتون چربی تک‌غیراشباع سالمی دارد که به حفظ سلامت و برجستگی گونه‌های‌تان کمک می‌کند. روغن زیتون به‌عنوان مرطوب کننده طبیعی و عالی برای پوست خشک بشمار می‌رود و ضامن طراوت و نرمی پوست‌تان است. اطمینان کسب کنید که روزانه حداقل یک قاشق چای‌خوری از روغن زیتون خالص به صورت‌تان بمالید و به‌نرمی روی گونه‌های‌تان ماساژ دهید و بگذارید حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت‌تان بماند و بعد با آب گرم آن را شست‌و‌شو دهید.

۷. گوشت میوه‌ی سیب

همه‌ی شما این جمله‌ی مشهور را شنیده‌اید که «با مصرف یک سیب در روز دیگر نیازی به دکتر نخواهید داشت». از قدیم‌الایام سیب میوه‌ای با ترکیبات غنی از مواد مغذی به‌شمار آورده شده است، اما خواص سیب از آنچه که فکرش را می‌کنید، بیشتر است، گوشت میوه‌ی سیب به شما کمک می‌کند که چهره‌ای چاق داشته باشید. سیب را در آب بجوشانید و آن را له نمایید. سیب لهیده را هر روز صبح به صورت خود بمالید و به‌نرمی آن را روی گونه‌های‌تان ماساژ دهید. در عرض چند روز حتما تفاوت را احساس خواهید کرد!

۸. شیر

البته شیر بدون شک بهترین رژیم غذایی برای همه‌ی گروه‌های سنی است. شیر حاوی مواد مغذی بسیاری، چون انواع ویتامین‌ها و معدنی و پروتئین‌هایی است که نیاز‌های رژیمی روزانه‌مان را تامین می‌کند. با مصرف روزانه‌ی دو لیوان شیر در عرض سه ماه می‌توانید صورت چاق و گونه‌های برجسته‌ای را برای خود تضمین کنید.

۹. کربوهیدرات

اقلام غذایی خاصی وجود دارند که میزان خوبی از کربوهیدرات‌ها را در خود دارند. نان، برنج، پاستا و ... همه جزء مواد غذایی مغذی محسوب می‌شوند. عجیب نیست که کربوهیدرات‌ها برای تامین انرژی روزانه بدن‌مان اهمیت اساسی دارند. میزان کمتر کربوهیدرات در رژیم غذایی‌تان به معنی سوزاندن چربی بیشتر از زیر لایه‌های پوست‌تان است. پس حتما میزان کافی کربوهیدرات را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا مانع از سوزاندن چربی‌هایی شوید که می‌توانند باعث چاق شدن صورت شوند.

۱۰. غذا‌های سالم

برای چاق شدن صورت چکار کنیم؟

شما محصول غذا‌هایی هستید که در طول روز صرف می‌کنید! اغلب اقلام غذایی ما حاوی ویتامین‌ها، املاح معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که برای بهبود بدن و سلامت صورت‌مان لازم است. اگر به‌دنبال مواد غذایی هستید که مواد مغذی بیشتری را به صورت طبیعی جذب بدن‌تان کنید، حتما میزان مناسبی از مواد غذایی مانند جو، پنیر، خشکبار و دانه‌ها را برای افزایش چربی صورت‌تان به صورت روزانه مصرف کنید. شما می‌توانید همچنین این گونه مواد غذایی را به‌عنوان میان‌وعده یا اسنک سالم برای بهبود سلامت بدن و پوست خود استفاده کنید.

۱۱. مکمل‌های غذایی

صورت‌های چاق فوق‌العاده جذاب و زیبا را می‌توان همچنین با مصرف مکمل‌های غذایی موجود در بازار بدست آورد. مکمل‌های غذایی حاوی میزان کافی کالری‌هایی هستند که به افزایش وزن کمک می‌کنند. پس اگر افراد افزایش وزن پیدا کنند، به صورت خودکار این امر روی چهره‌شان نیز تاثیر خواهد گذاشت. زنانی که با مصرف مواد غذایی طبیعی به‌سختی می‌توانند افزایش وزن پیدا کنند، مکمل‌های غذایی بهترین انتخاب است.

۱۲. نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب کافی را می‌توان به‌عنوان یکی از ساده‌ترین نکات برای چاق شدن صورت بشمار آورد. اهمیت آب در زندگی ما فراتر از واژه‌هاست و تاثیرات آن نیز برای بدن‌مان متعدد است. شما باید حداقل ۸ لیوان آب در روز بنوشید تا بدن و صورت خود را هیدراته نگه دارید. غیر از آب، شما می‌توانید مایعات را در غذا‌های خود نیز جذب بدن کنید. خوردن میوه‌ها و سبزیجات نیز روش هوشمندانه و ارزانی برای چاقی صورت است.

این موارد تعدادی از درمان‌های خانگی پرکاربرد و رایجی بودند که می‌توان برای چاق شدن صورت از آن‌ها پیروی کرد. غیر از این درمان‌های خانگی، چند ورزش صورت هم وجود دارد که می‌توانید برای چاقی صورت بکار ببرید. در ادامه به معرفی این ورزش‌های صورت می‌پردازیم.

برای چاق شدن صورت چکار کنیم؟

دیگر روش‌های چاقی صورت

۱. یوگای صورت

یوگای صورت یکی از بهترین ورزش‌هایی است که می‌توانید برای چاق شدن صورت و خلاص شدن از شر صورت‌های لاغر مورد استفاده قرار دهید. یوگای صحیح پوست‌تان را وادار به تولید کلاژن و الاستین می‌کند که هردوی آن‌ها موجب سفت شدن پوست صورت شده و به فرم‌دهی گونه‌ها و جلوگیری از لاغری پوست کمک می‌کند.

۱. هر دو انگشت سبابه را درست روی برجستگی استخوان گونه‌های خود هم‌راستا با سوراخ بینی‌تان قرار دهید و سپس با انگشتان خود در مدت ۱ تا ۲ دقیقه به صورت دایره‌های کوچک و به سمت خارج روی محل موردنظر حرکت ماساژگونه دهید.

۲. حالا هر دو انگشت سبابه را در هر دو طرف سوراخ بینی و در نزدیکی لب‌های خود قرار دهید. ماساژ‌های دایره‌ای کوچکی را با انگشتان خود به مدت ۲ دقیقه انجام دهید.

۳. هر دو انگشت سبابه را روی لبه‌های فک خود قرار دهید. ماساژ‌های دایره‌ای کوچک خود را با به مدت ۲ دقیقه ادامه دهید.

۴. چندبار در روز این یوگا را انجام دهید.

۲. ماساژ گونه‌ها

برای چاق شدن صورت چکار کنیم؟

۱. بخشی از قسمت استخوان گونه‌ی خود را با گوشت انتخاب کنید.

۲. انگشتان میانی هر دو دست خود را بر بالای استخوان گونه‌تان قرار دهید و انگشت شست خود را در وسط گونه‌ی خود (جایی که چال و گودی دارد) بگذارید.

۳. گوشت گونه‌های خود را به سمت مخالف چشم خود فشار دهید. زمانی که گونه‌ی خود را به سمت پایین فشار می‌دهید، حتما کمی دهان‌تان را باز نگه دارید.

۴. در همین حال تا عدد پنج بشمارید و این کار را حداقل ۱۰ بار تکرار کنید.

۵. این ورزش را یک روز در میان انجام دهید تا صورت چاقی پیدا کنید.

۳. ورزش شنای گونه

۱. کمی دهان‌تان را باز نگه دارید. لب‌های خود را به داخل دهان و زیر دندان‌تان بچرخانید.

۲. هر دو انگشت سبابه را درست روی برجستگی گونه‌های خود قرار دهید.

۳. با هر دو انگشت سبابه‌ی خود اندکی فشار بیاورید. ماهیچه‌های گونه‌های خود را به سمت پیشانی (بالا) بکشانید.

۴. حداقل سه بار در روز این ورزش را انجام دهید تا به نتیجه‌ی دلخواه خود دست یابید.

۴. ورزش بالای گونه

۱. بنشینید و دهان‌تان را به شکل O. دربیاورید. لب‌های بالا و پایین خود را تا حد امکان از هم فاصله دهید. به لب‌های خود در جهت مخالف دندان‌های‌تان فشار دهید.

۲. هر دو انگشت سبابه‌ی را روی هر دو طرف صورت خود قرار دهید و به‌آهستگی آن‌ها را به سمت میان صورت خود حرکت دهید. سعی کنید با فشار بیشتری به سمت وسط صورت خود ماساژ دهید.

۳. هر دو انگشت سبابه را به‌آرامی روی برجستگی استخوان گونه‌های خود قرار دهید.

۴. سعی کنید لبخند صورت خود را حفظ کنید تا جابجایی ماهیچه‌های گونه در زیر انگشت سبابه‌تان تسهیل شود.

۵. بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روز این ورزش را انجام دهید تا به نتیجه‌ی دلخواه خود دست یابید.

۵. مرطوب‌سازی گونه‌ها

برای چاق شدن صورت چکار کنیم؟

اگر به‌دنبال گونه‌های پرتری هستید، حتما باید گونه‌ها یا پوست خود را مرطوب نگه دارید. شما می‌توانید از کرم‌های ملایم یا لوسیون‌های صورت استفاده کنید تا گونه‌های خود را بعد از شست‌و‌شوی آن‌ها مرطوب و هیدراته نگه دارید. روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن بادام می‌تواند تا حد زیادی به مرطوب‌سازی پوست‌تان کمک کند.

درست است که ورزش‌های که ذکر کردیم به صورت مرتب می‌تواند در چاق شدن صورت در خانه به شما کمک کند، اما چند الگوی رژیمی هم وجود دارد که اگر در نسبت‌های صحیح خود مصرف شوند، می‌توانند به برجستگی گونه‌ها کمک شایانی کنند. در ادامه به بحث در مورد اقلام غذایی می‌پردازیم که می‌توانند نتایج فوق‌العاده شگفت‌انگیزی برای گونه‌های شما بدست دهند.

چگونه عادات می‌توانند اندازه‌ی گونه‌ها را تعیین کنند؟

گاهی بعضی عادات بد می‌توانند موجب گونه‌های شل و آویزان شوند. بعضی از سبک‌های زندگی می‌توانند حسابی روی زیبایی گونه‌های‌تان تاثیر بگذارند:

نوشیدن مشروبات الکلی و استعمال دخانیات نه تنها می‌تواند برای سلامتی‌تان خطرناک باشد، بلکه روی پوست‌تان نیز تاثیر منفی می‌گذارند. این عادات بد می‌تواند به پوست‌تان آسیب بزند و گونه‌های‌تان را تیره‌تر کند. این عادات نهایتا منجر به لاغری و زشتی پوست‌تان خواهند شد.

مصرف غذا‌هایی که مملو از زردچوبه هستند می‌تواند موجب خشکی پوست‌تان شوند. با استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود را در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید مصون بدارید.

به منظور کسب اطمینان از عدم پیروی از عادات بد خود حتما عادات همیشگی خود را مورد بررسی و تحقیق قرار دهید. بعضی از عادات می‌تواند بدون اینکه خود بدانید، آثار مخربی بر پوست‌تان بگذارند. به همین خاطر لازم است که از اقدامات احتیاطی پیروی کنید تا خود را از قبل آماده‌ی چاق شدن صورت کرده باشید.

اقدامات احتیاطی که باید لحاظ کنید:

  • از روغن زیتون در غذا‌های خود استفاده کنید تا گونه‌های روشن‌تر و فعال‌تری داشته باشید.
  • حتما از غذا‌های حاوی زردچوبه اجتناب کنید.
  • از غذا‌هایی مانند پاستا، بادام و بادام هندی در رژیم غذایی روزانه‌ی خود استفاده کنید.
  • روزانه به مقدار کافی آب بنوشید تا بدن خود را هیدراته نگه دارید.
  • از کرم ضدآفتاب برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید بهره ببرید.

علاوه بر این ترفندها، باید از عادات بدی، چون استعمال دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی و دیگر مواردی که موجب خشکی پوست می‌شوند اجتناب نمایید تا خود را از تاثیرات منفی آن‌ها بر روی پوست‌تان مصون نگه دارید، نکات بالا همچنین شامل درمان‌های موثر و ایمنی نیز می‌شود که به شما در چاق شدن صورت کمک می‌نمایند.

برای چاق شدن صورت چکار کنیم؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج