جاباما
۱۰۷۲۰۶۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

مسکو: امیدواریم واشنگتن پیام رهبر ایران را بشنود

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای به برگزاری اجلاس وزیران برجام اشاره کرد و افزود: ما اظهارات رهبری ایران را که از آمادگی برای بازگشت فوری به اجرای برجام در صورت اقدام مشابه آمریکا سخن گفته است، تمجید می کنیم. امیدواریم که این پیام را نه فقط شرکت کنندگان کنونی برجام بلکه در واشنگتن بشنوند.

ایرنا: وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای به برگزاری اجلاس وزیران برجام اشاره کرد و افزود که آمریکا بدون هیچ گونه پیش شرطی باید به برجام بازگردد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است : امروز (دوشنبه) سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست وبیناری و غیررسمی کشورهای شرکت کننده در برجام شرکت کرد و «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، «وانگ یی» وزیر خارجه چین، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس و «جوسپ بورل» (Josep Borrell ) هماهنگ‌کننده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به او پیوسته و در اجلاس شرکت کردند.

بیانیه وزارت خارجه روسیه یادآورشد که در نشست امروز بر پایبندی تغییرناپذیر همه کشورهای شرکت کننده در برجام به تعهدات خود تاکید شد. تفاهم کامل در مورد غیرقابل جایگزین بودن توافق های در چارچوب برجام و ضرورت حفظ آن و تامین یکپارچگی این توافق بین المللی و ایجاد شرابط برای اجرای پایدار آن در حالت توافق اولیه وجود دارد.

مسکو: امیدواریم واشنگتن پیام رهبر ایران را بشنود

طرف روسی در این نشست افزودکه نسخه هایی برای بهبودی برجام در این توافق نهفته است که شامل طی مسیر برای اجرای مستمر ازسوی همه کشورهای عضو برجام می شود که آن را تنظیم و امضا کردند.

بیانیه وزارت خارجه روسیه ادادمه داد که عامل بی ثبات کننده اصلی در روند اجرای توافق هسته ای همچنان اقدام های مخرب آمریکا است و به رغم فشارهای حداکثری ایالات متحده ، برجام هنوز حفظ شده و قطعنامه ۲۲۳۱ در حالت قبلی اجرا می شود و بازگشت تحریم های لغو شده عملی نشده، آسوده خاطر نیست.

لاوروف در این نشست گفت: ما اظهارات رهبری ایران را که از آمادگی برای بازگشت فوری به اجرای برجام در صورت اقدام مشابه آمریکا سخن گفته است، تمجید می کنیم. امیدواریم که این پیام را نه فقط شرکت کنندگان کنونی برجام بلکه در واشنگتن بشنوند.»

وزیر خارجه روسیه یادآورشد که اجرای کامل مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از سوی آمریکا، یک مساله گزینشی نیست بلکه تعهد هر کشور است که در بند ۲۵ منشور سازمان ملل مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود:معتقدیم که بازگشت آمریکا به برجام باید بدون هر گونه پیش شرط صورت گیرد. آماده ایم تا به همراه سایر شرکا در مورد جزییات این مسیر کار کنیم و به طرف آمریکایی برای پیمودن آن کمک کنیم. این به نفع همه ما است.

بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین ادامه داد که در جریان نشست وزیران برجام بیانیه مشترکی صادر شد و تماس ها بین کشورهای عضو برجام ادامه خواهد یافت.

وزارت خارجه روسیه یادآورشد که طرف روسی، تلاش های فشرده برای اجرای برنامه ریزی شده برجام در همه ابعاد آن را هدف قرار داده است و بر موازنه سنجیده بین منافع و تعهدات و اصل اقدام متقابل تکیه می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج