۵خوردنی مفید برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
سمپاشی امحا_1
لایکو_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
لایکو_3
سمپاشی امحا_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
سمپاشی امحا_4
لایکو_4
لایکو_2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
سمپاشی امحا_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۱۱۰۵۰۷۵
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۶
۵۰۸۳
تغذیه و نوع مواد خوراکی در رژیم غذایی روزانه از جمله مهمترین فاکتورها در محافظت از بدن در برابر سرطان روده بزرگ است.

ایسنا: غذیه و نوع مواد خوراکی در رژیم غذایی روزانه از جمله مهمترین فاکتورها در محافظت از بدن در برابر سرطان روده بزرگ است.

یک متخصص تغذیه در آمریکا در این باره می گوید: مردم می توانند با مصرف پنج نوع ماده غذایی، خطر ابتلا به این سرطان را کاهش دهند که این پنج گروه شامل سبزیجات، غلات، حبوبات، خشکبار و دانه ها و همچنین میوه های سرشار از فیبر هستند.

"امی روزنفلد" متخصص تغذیه در نیویورک با بیان اینکه سبزیجات، حاوی مواد مغذی و پیشگیری کننده از سرطان روده موسوم به کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها هستند، اظهار داشت: این نوع از مواد غذایی سرشار از فیبر هستند و مدت زمانی را که مواد زائد در روده باقی می مانند کاهش داده و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان روده را نیز کاهش می دهند.

وی تاکید کرد: افراد باید سعی کنند در هر وعده غذایی، نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات رنگارنگ پر کنند که شامل سبزیجات منجمد که مقرون به صرفه و آماده برای خوردن هستند، می شود.

غلات نیز حاوی میزان فیبر بالایی هستند هرچند لازم است غلات سفید- مانند برنج سفید- با غلات کامل، جایگزین یا این دو با هم ترکیب و مصرف شوند.

خوردن سه وعده غلات کامل در روز، علاوه بر افزایش دریافت فیبر، ویتامین های گروه B و مواد معدنی مهم مانند آهن، روی، مس و منیزیم را نیز به بدن می رساند.

حبوبات نیز حاوی فیبر بالایی هستند و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند. با خوردن منظم لوبیا و عدس، خطر پولیپ های روده بزرگ سرطانی کاهش پیدا می کند.

خشکبار و دانه ها از دیگر مواد غذایی مناسب برای پیشگیری از ابتلا به سرطان روده است. فیبر، چربی سالم و آنتی اکسیدانهای موجود در این مواد خوراکی همگی خاصیت ضد سرطانی دارند.

به نقل از هلث دی نیوز، این متخصص تغذیه یادآور می شود که باید میوه های تازه و منجمد را نیز در رژیم غذایی روزانه بگنجانیم.

برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
استخدام_1
اپیلاسیون نانا 1
شیرآلات زمانی_1
اپیلاسیون نانا 3
شیرآلات زمانی_3
استخدام_3
استخدام_4
شیرآلات زمانی_4
اپیلاسیون نانا 4
شیرآلات زمانی_2
اپیلاسیون نانا 2
استخدام_2
ایرانیان- فوتر موبایل222
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
تدبیرکالا_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
فنی آتل_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر
کیان برنا_فوتر
شفا_فوتر
فنی آتل_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
رستوران پارسیان_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
قالیشویی ادیب_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
قالیشویی نوین_فوتر