روش‌های عجیب بازاریابی برای فریب مشتری
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
اپیلاسیون نانا 1
کتاب لند_1
لایکو_1
کتاب لند_3
لایکو_3
اپیلاسیون نانا 3
اپیلاسیون نانا 4
کتاب لند_4
لایکو_4
کتاب لند_2
لایکو_2
اپیلاسیون نانا 2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۱۱۳۹۱۶۲
۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۰
۴۹۳۴
زندگی مبتنی بر عرضه و تقاضا امروزه باعث شده تا فروشندگان از روش‌های زیادی برای تبلیغ کالای خود استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران: زندگی مبتنی بر عرضه و تقاضا امروزه باعث شده تا فروشندگان از روش‌های زیادی برای تبلیغ کالای خود استفاده کنند.

روش‌های عجیب بازاریابی برای فریب مشتری

گاهی فروشندگان به ترفند‌های حیله‌گرانه روی می‌آورند تا شما را به خرید کالای مورد نظر سوق بدهند. مطمئنا بار‌ها پیش آمده که بین آنچه خواسته و یا آنچه خریده‌اید تفاوت زیادی وجود دارد. دلیل واضح است؛ فروشندگان با تبلیغات شما را فریفته‌اند، در این گزارش با چند نمونه از تبلیغات حیله‌کارانه در بازاریابی آشنا شوید.

۱. شکل محصول را تغییر دهید

ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما تغییر ظاهر یا پوشش محصول به افزایش فروش آن تا حدی دیوانه‌واری کمک می‌کند! به عنوان مثال، کارشناسان بازاریابی دریافتند که تغییر شکل ظاهری کیک معمولی به مافین یا کاپ کیک فانتزی، فروش بیشتری به همراه می‌آورد حتی اگر همان طعم و مزه را داشته باشد!


۲. ترفند منو

رستوران‌ها از ترفند‌های زیادی استفاده می‌کنند تا شما بیشتر غذا بخورید و هزینه بیشتری نیز پرداخت کنید! از جمله این ترفند‌ها ترفند منو است!

آیا تاکنون توجه کرده‌اید که بعضی از منو‌ها شامل عکس‌های خانوادگی هستند تا شما را نسبت به خاطرات شیرین دلتنگ کنند! همچنین استفاده از رنگ‌های گرم مانند قرمز برای برانگیختن احساس گرسنگی و تحریک اشتها کاربرد فراوانی در منو دارد.

نکته دیگر این که همه غذا‌های گران قیمت اغلب در بالای فهرست قرار می‌گیرند، تا اولین چیزی باشند که توجه شما را به خود جلب می‌کنند.

روش‌های عجیب بازاریابی برای فریب مشتری


۳. عمده‌فروشی

کارشناسان بازاریابی می‌دانند که ما خیلی تنبل هستیم که برای تهیه یک بطری پلاستیکی بخواهیم یک بسته را باز کنیم، و بسته ۶تایی می‌خریم تا بعداً از بقیه استفاده کنیم و برای خریدش وقت نگذازیم.

به همین دلیل بسیاری از محصولات مانند آب معدنی، نوشابه، دستمال توالت و... را می‌بینید که به صورت عمده فروخته می‌شوند.


۴. تخفیف‌ها بزرگترین حیله‌ی فروشند

اغلب برچسب‌های قرمز تخفیف در برخی محصولات توجه ما را به خود جلب می‌کند، اما دیگر نباید گول این ترفند را بخورید!

در واقع قیمت معمولاً یکسان است یا فقط چند سنت کمتر از آن است که بر قیمت واقعی کالا تأثیر بگذارد.

دیگر اینکه کارشناسان بازاریابی رفتار مشتری را مطالعه کرده‌اند و دریافته‌اند که مصرف‌کنندگان معمولاً هنگام ورود به یک فروشگاه در خلاف جهت عقربه‌های ساعت حرکت می‌کنند و اغلب به قفسه‌های مناسب در وسط نگاه می‌کنند. به همین دلیل در می‌یابیم که بازرگانان کالا‌هایی را که در آستانه تاریخ انقضا هستند یا گران‌ترند، در این قفسه‌ها قرار می‌دهند.

روش‌های عجیب بازاریابی برای فریب مشتری


۵. جویدن دوتکه آدامس به جای یک تکه

آیا تا به حال دیده‌اید که در تبلیغات آدامس، فرد حاضر در تبلیغ به جای یک تکه آدامس، دوتکه آدامس در دست دارد. جالب است بدانید که همین اتفاق به ظاهر ساده روی ذهن ما اثر می‌گذارد و ما هم ناخودآگاه به جای یک عدد آدامس یک بسته می‌خریم.


۶. رنگ متفاوت محصولات زنان

مطالعات ثابت می‌کند که قیمت محصولات زنان و دختران ۷درصد بیشتر از محصولات مشابه مردان و پسران است. تنها تفاوت در رنگ آن‌ها به دلیل این نظر است که زنان بهترین مشتری هستند!


۷. کلاهبرداری در بازاریابی با تغییر جملات غیرواقعی

کارشناسان بازاریابی هنگام نوشتن توصیف محصولات غذایی کمی آن‌ها را تغییر می‌دهند، به عنوان مثال پنیری که بصورت جداگانه و بصورت برش بسته بندی می‌شود در واقع همان پنیر معمولی است، اما حدود ۵۱ ٪ کمتر از حجم اصلی آن است، اما با توصیفات هیجان انگیز آن را به فروش می‌رسانند.

روش‌های عجیب بازاریابی برای فریب مشتری


۸. چرخ‌دستی آزار دهنده

دقت کردید چرخ دستی‌های فروشگاه اعصاب خردکنند؟! اگر چرخ دستی‌ها ساکت و آرام باشند، در این صورت زمان کمتری در فروشگاه خواهید گذراند و هرچه پر سر و صدا یا دشوارتر حرکت کنند، سرعت شما را کاهش می‌دهد، بیشتر نگاه می‌کنید و احتمالاً خرید بیشتری خواهید داشت.

نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شیرآلات زمانی_1
استخدام_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
بهمن پور_داخلی1
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
شیرآلات زمانی_3
استخدام_3
بهمن پور_داخلی3
استخدام_4
بهمن پور_داخلی4
شیرآلات زمانی_4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
استخدام_2
شیرآلات زمانی_2
بهمن پور_داخلی2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
شفا_فوترموبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
قالیشویی بانو_فوتر2
قالیشویی ادیب_فوتر
کیان برنا_فوتر
شفا_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
پارسیس_فوتر ساختمان
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
فنی آتل_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
رستوران باغ بهشت _فوتر