براي سالم بودن صبحانه بخوريد
۱۳۵
۰۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۰
۳۱۶۴۲۴ 
سلامت ایران نوشت :
تحقيقات اخير پژوهشگران استراليايي نشان داده است مصرف صبحانه براي سلامت خوب است و گذشتن از آن مي‌تواند سلامت قلب و عروق را به خطر بيندازد.
در واقع نخوردن صبحانه سبب افزايش كلسترول بد خون و افزايش ناراحتي‌‌هاي قلبي عروقي مي‌شود. مشروح اين تحقيقات كه در مجله The American Journal of Clinical nutrition منتشر شده است روشن مي‌كند كه بعد از يك خواب طولاني بدن نياز به انرژي دارد. مغز دچار كمي قند شده و نياز به شارژ شدن دارد. مصرف شير، لبنيات و آب‌ميوه بهترين مواد غذايي براي صبحانه است. صبحانه سالم بايد شامل مقداري پروتئين و مقداري فيبر باشد. پروتئين را مي توان از تخم مرغ، حبوبات يا گوشت کم چربي تامين کرد. فيبر هم در غلات کاملف سبزي و ميوه پيدا ميشود. نمونه اي از يک صبحانه سالم مي تواند شامل تخم مرغ آب پز، يک پرتغال، يک تکه نان گندم کامل و يک ليوان شير کم چربي باشد. از غلات شيرين شده، مربا، آبميوه شکر دار، نان هاي شيرين و نان سفيد براي صبحانه بپرهيزيد چون اين ها خيلي زود هضم مي شوند و دوباره بعد از يکي دو ساعت گرسنه و خسته مي شويد.پروتئين و فيبر گرسنگي شما را کاملا رفع مي کنند و تا زمان ناهار فرا برسد شما را کاملا سير نگه مي دارد. اگر دوست نداريد صبحانه بخوريد يا فکر مي کنيد وقتي صبحانه مي خوريد احساس خوبي نداريد مي توانيد صبحانه تان را به دو وعده ي کوچک تر تقسيم کنيد. وقتي خانه هستيد يک تخم مرغ آب پز بخوريد و يکي دو ساعت بعد وقتي سر کار هستيد به خودتان کمي استراحت بدهيد و يک ساندويچ کوچک يا يک سيب يا يک مشت گردو يا بادام بخوريد.
منبع : سلامت ایران
برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج