این کش لقمه های لذیذ
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
کلاسینو_1
ریزخور_1
سفیر بار ساقدوش_1
زمردی_داخلی1
اپیلاسیون نانا 1
دکتر نداف کرمانی 1
لاله زار مال_1
دکتر نداف کرمانی 3
اپیلاسیون نانا 3
ریزخور_3
سفیر بار ساقدوش_3
زمردی_داخلی3
لاله زار مال_3
کلاسینو_3
کلاسینو_4
زمردی_داخلی4
سفیر بار ساقدوش_4
لاله زار مال_4
دکتر نداف کرمانی 4
ریزخور_4
اپیلاسیون نانا 4
زمردی_داخلی2
ریزخور_2
سفیر بار ساقدوش_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر نداف کرمانی 2
کلاسینو_2
لاله زار مال_2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۱۵۲۴۵
۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۴
۲۸۸۲۵
ایرانی ها در طبخ این غذا تغییرات فراوانی داده اند و درنهایت پیتزایی که در خانه ها و رستوران های ایرانی طبخ و میل می شود، بسیار متفاوت با آن چیزی است که از خاستگاه خود به اینجا رسیده است.
برترین ها به نقل از هفت صبح: پیتزا از لذیذترین فست فودها یا غذاهای فوری است که می توان گفت سوغات دیار فرنگ است! البته ایرانی ها در طبخ این غذا تغییرات فراوانی داده اند و درنهایت پیتزایی که در خانه ها و رستوران های ایرانی طبخ و میل می شود، بسیار متفاوت با آن چیزی است که از خاستگاه خود به اینجا رسیده است. امروز دستور تهیه 4 پیتزا از محبوب ترین پیتزاها در ایران را برای شما توضیح می دهیم. شما می توانید باتوجه به ذائقه خود، تغییراتی در طبخ آنها انجام دهید.

پیتزا پپرونی

پپرونی یک نوع سوسیس تند ایتالیایی است و پیتزای پپرونی از معروف ترین ها و محبوب ترین ها در دنیاست. در ایران به جای این سوسیس از سوسیس های معمولی یا از کالباس سالامی استفاده می کنند. ریختن سوسیس در این پیتزا به سلیقه شما بستگی دارد.



مواد لازم: کالباس سالامی 6 ورقه نازک، پنیر موزارلای خردشده یک فنجان و نیم، پنیر پارمزان 500 گرم، سوسیس 2 عدد، سیر رنده شده یک قاشق چایخوری، فلفل دلمه سبز خردشده یک عدد کوچک، سس ریحان 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه: سوسیس ها را به صورت حلقه ای برش بزنید، فلفل دلمه را خلالی خرد کنید. خمیر پیتزا را داخل قالب پیتزا پهن کنید. روی سطح خمیر را سس ریحان بمالید. سیر را روی آن پخش کنید و با پنیر موزارلا بپوشانید. کالباس ها را به طبعات بزرگ برش بزنید و روی آن بچینید و فلفل سبزها را روی آن بریزید.

سوسیس ها را نیز روی پیتزا بچینید. روی مواد به میزان دلخواه فلفل بپاشید و در پایان پنیر پارمیزان را روی تمام مواد پخش کنید. فر را با حرارت 350 درجه فارنهایت گرم کنید و پیتزا را به مدت 20 دقیقه در فر قرار دهید. وقتی پیتزا را از فر بیرون آورید روی آن آویشن بپاشید و با سس چیلی سرو کنید.

پیتزا مخلوط

مواد لازم: پیاز یک عدد، نمک و فلفل به میزان لازم، گوجه رنگی تزئینی 150 گرم، قارچ 100 گرم، گوشت چرخ کرده 200 گرم، ژامبون 100 گرم، سوسیس 100 گرم، فلفل دلمه ای سبز یک عدد، سس ریحان 2 قاشق غذاخوری، ارگانوا یک قاشق چایخوری، پنیر پارمزان 500 گرم، روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری



طرز تهیه: پیاز را خرد کنید و به مدت چند دقیقه در روغن زیتون تفت بدهید. گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت بدهید تا زمانی که آب گوشت جمع شود. بعد از چرخ شدن  گوشت، نمک و فلفل را نیز اضافه کنید. قارچ،  گوجه فرنگی، ژامبون و سوسیس را خلالی خرد کنید. کف قالب را چرب کنید و خمیر را در کف ظرف پهن کنید. روی خمیر را کمی سس ریحان بمالید. مخلوط پیاز و گوشت، ژامبون، قارچ، سوسیس و خلال های فلفل دلمه ای را به ترتیب روی خمیر بچینید و در آخر ارگانوا را روی آن بپاشید. پنیر را روی مواد بریزید. فر را با حرارت 350 درجه فارنهایت گرم کنید و به مدت 20 دقیقه پیتزا را بپزید. درنهایت روی پیتزا آویشن بپاشید و سرو کنید.

پیتزا سبزیجات

مواد لازم: روغن مایع 2 قاشق غذاخوری، بادنجان یک عدد، فلفل دلمه ای قرمز یک عدد، گوجه فرنگی 5 عدد، سیر 2 عدد، زیتون خرد شده 40 گرم، پنیر پارمزان 500 گرم، سس ریحان 2 قاشق غذاخوری



طرز تهیه: فر را با حرارت 375 درجه فارنهایت یا 190 درجه سانتی گراد گرم کنید. بادنجان را به صورت خلال های باریک برش بنزید و در روغن مایع به مدت 5 دقیقه تفت بدهید. فلفل دلمه ای را نیز به صورت خلالی برش بدهید. گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید و حلقه حلقه کنید. ادویه، نمک و فلفل را به میزان دلخواه اضافه کنید. هسته زیتون ها را جدا کنید و آنها را خرد کنید.

خمیر را در قالب پهن کنید و روی آن سس ریحان بمالید. مواد را به ترتیب روی آن بریزید و با پنیر بپوشانید و به مدت 20 دقیقه در فر بگذارید.

10 افزودنی خوشمزه برای پیتزا

انتخاب پیتزا ممکن است دشوار باشد؛ زمانی که در رستوران نشسته اید و می خواهید به گارسون سفارش بدهید و این دشواری به دلیل تنوع خوشمزگی در انواع پیتزاست. از آنجایی که پیتزا غذایی جهانی است، می توانیم اطمینان داشته باشیم که هر سرآشپزی را با مواد گوناگونی امتحان کرده است. پیشنهاد ما این است که کمی شجاعت به خرج بدهید و پیتزایی متفاوت، ممتاز و خوشمزه تر از قبل درست کنید. یک غذای فوری با مواد سالم و مقوی مانند این 10 ماده افزودنی مغذی که به شما پیشنهاد می دهیم.



اسفناج: کارتون ملوان زبل را که یادتان هست. آنچه در اسفناج یافت می شود بهترین منبع تغذیه و سرشار از ویتامین K است که اثر آن را به خوبی در آن کارتون دیده اید. وقتی اسفناج با پیتزا ترکیب می شود تردیدی نیست که یک وعده غذایی سرشار از مواد مفید و سالم را در اختیار دارید.

کلم بروکلی: از دسته سبزیجات و غنی از ویتامین های آ، ث و کا است. وقتی این ماده مقوی را به پیتزا اضافه می کنید یکی از خوشمزه ترینیتزاهای عمرتان را تجربه خواهید کرد.

قارچ: آنها لبریز از مانبع تغذیه ای و طعم های محبوب هستند. در یک کاسه کوچک از قارچ، 15 گرم کالری و 2/2 گرم پروتئین یافت می شود.

مرغ بریان: مرغ ها سرشار از پروتئین هستند. اما هنگام اضافه کردن سس باید مواظب باشید چراکه آنها لبریز از کالری و چربی های اشباع شده هستند.

سیر: این ماده افزودنی، طعم خاصی به غذایتان می دهد میزان کلسترول را ثابت نگه می دارد و از گرفتگی عروق جلوگیری می کند. اصلی ترین ویژگی آن نیز پیشگیری از بیماری های قلبی – عروقی است. بنابراین با اضافه کردن آن به پیتزای خود از آن لذت ببرید.

سس گوجه فرنگی: گوجه فرنگی همواره به طعم دار شدن غذا کمک می کند. گوجه ها منبعی غنی از لیکوپن و ضدسرطان هستند. بنابراین اگر به دنبال کاهش وزن خود هستید پیتزای خود را با این سس ترکیب کنید.

پنیر کم چرب: بعضی از افراد به دلیل وجود پنیر در پیتزا از خوردن آن خودداری می کنند اما اضافه کردن پنیر کم چرب نه تنها باعث بالابردن ارزش غذایی پیتزا می شود، بلکه موجب کاهش میزان کالری ها و چربی ها در بدن نیز می شود.

آناناس: میوه ای خوشمزه و حاوی 10 درصد منگنز و مقادیر فراوانی از ویتامین ث و ای و پیشنهادی خوب برای یک وعده مصرف روزانه است.

پنیر پارمزان: از آنجایی که پنیر پارمزان پروتئین فراوان و چربی کمی دارد، از پنیرهای معمولی پیتزا بهتر است. همچنین این پنیر حاوی مقادیر فراوانی کلسیم و بسیار مقوی است.

گوشت ران: سرشار از پروتئین و عاری از چربی است. می توانید از سس و ذرت خردشده به عنوان افزودنی استفاده کنید. این مواد بسیار مقوی هستند و میزان چربی در بدن را تنظیم می کنند.

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

برترین مجله اینترنتی ایران

انتشار یافته: 2
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
08:37 - 1390/09/27
این که فقط دستور پخت 3نوع پیتزا بود نه 4 تا.بازم ممنون.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
عارفی_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
خرید باکس 1
سوییچ ایران_1
دکتر نائبی_1
شیرآلات زمانی_1
عارفی_3
خرید باکس 3
دکتر نائبی_3
شیرآلات زمانی_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
سوییچ ایران_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
دکتر نائبی_4
خرید باکس 4
سوییچ ایران_4
شیرآلات زمانی_4
عارفی_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
شیرآلات زمانی_2
خرید باکس 2
عارفی_2
سوییچ ایران_2
دکتر نائبی_2
دکتر عارفی - موبایل فوتر
کلینیک النا_فوتر موبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
قالیشویی بانو_فوترموبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
زمردی_فوتر موبایل اصلی
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
فنی آتل_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
شفا_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
پارسیس_فوتر ساختمان
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
آیلین_تزریق چربی
رستوران پارسیان_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
زمردی_فوتر اصلی