جاباما
۳۰۵۵۴۸
۵۰۷۹
۵۰۷۹
پ

چگونه یک تراریوم بسازیم؟

با توجه به علاقه‌ای كه به گل و گیاه دارم، شروع به تحقیق برای پیدا كردن راهی در دسترس‌تر از خانه خریدن كردم كه نتیجه آن سه موردی بود كه ضمن اینكه نیاز شما را برای نزدیك شدن به طبیعت برطرف می‌كند، بسیار چشم‌نواز و جذاب است و می‌توانید ساعت‌ها از تماشای‌شان لذت ببرید.

مجله منزل - سپیده نعمت زاده: مثل هر روز از سر كار برمی‌گشتم كه خانم مسن همسایه را گلدان به دست با لبخندی شیرین دیدم. متوجه نشدم لبخندش برای من است یا برای گلدان جدیدش. با خودم فكر كردم كاش من هم چند گلدان با رنگ‌های متنوع بخرم كه چشم‌اندازی زیبا در كنار هم داشته باشند اما یاد حرف مادرم افتادم كه همیشه می‌گوید:« مادر جان زندگی مستاجری این حرف‌ها را بر نمی‌دارد.

چگونه یک تراریوم بسازیم؟

ان‌شاءالله هر وقت خانه‌دار شدی....» با توجه به علاقه‌ای كه به گل و گیاه دارم، شروع به تحقیق برای پیدا كردن راهی در دسترس‌تر از خانه خریدن كردم كه نتیجه آن سه موردی بود كه ضمن اینكه نیاز شما را برای نزدیك شدن به طبیعت برطرف می‌كند، بسیار چشم‌نواز و جذاب است و می‌توانید ساعت‌ها از تماشای‌شان لذت ببرید.

پلنت

چگونه یک تراریوم بسازیم؟

یك آكواریوم گیاهی است كه همزیستی ماهی‌ها و گیاهان اكوسیستمی را شكل می‌دهد كه در آن ماهی‌ها كود مورد نیاز گیاهان را تامین می‌كنند و گیاهان فیلتراسیون آب مورد نیاز ماهی‌ها را برعهده دارند. پلنت‌ها مناسب نگهداری ماهی‌های كوچك، میگو و حلزون هستند. شما با داشتن یك پلنت در خانه‌تان می‌توانید پس از یك روز كاری در حال میل كردن چای عصرانه از تماشای بازی و شیطنت ماهی‌های كوچك رنگی لابه‌لای گیاهان‌تان لذت ببرید.

تراریوم

چگونه یک تراریوم بسازیم؟

سازه‌ای كه در نگاه اول شبیه آكواریوم است با این تفاوت كه به جای آب و ماهی در آن از گیاهان نگهداری می‌شود و نسبت به گلدان‌های معمولی به مراقبت و آب كمتری نیاز دارد؛ بنابراین برای افراد پرمشغله گزینه مناسبی است.

باغ مینیاتوری

چگونه یک تراریوم بسازیم؟

درواقع طراحی محوطه و فضای سبز اما در مقیاسی كوچك است.


چگونه یك تراریوم بسازیم

اگر امكان پرورش گیاهان را بیرون از خانه ندارید، می‌توانید یك باغ كوچك برای میز خانه‌تان بسازید.

چگونه یک تراریوم بسازیم؟

نگهداری از تراریوم‌ها كار بسیار آسانی است كه نیاز به تخصص خاصی ندارد و كمك می‌كند در روزهای سرد زمستان گرما در خانه‌تان موج بزند. در انتخاب گیاهان‌تان دقت كنید. گیاهی را انتخاب كنید كه شرایط نگهداری اش با فضایی كه برای نگهداری تراریوم‌تان در نظر گرفته‌اید، همخوانی داشته باشد. در ضمن بهتر است از گیاهانی كه رشد آهسته و پیوسته‌ای دارند، استفاده كنید.

مراقب باشید گیاهی كه انتخاب كرده‌اید عاری از هرگونه آفت باشد؛ زیرا در مورد تراریوم‌ها حتی كرم‌ها و حشرات می‌توانند برای باغ كوچك‌تان ویرانگر باشند.

چگونه یک تراریوم بسازیم؟

ابتدا كف ظرف را با سنگریزه و شن بپوشانید. برای زهكشی بهتر سنگریزه‌ها را به اطراف ظرف متمایل كنید، سپس یك لایه زغال چوب ریز روی آن بریزید و آن را با پارچه فایبرگلاس یا جوراب نایلونی بپوشانید. با این كار مشكل زهكشی تراریوم‌تان حل می‌شود.

چگونه یک تراریوم بسازیم؟

سپس خاك را اضافه کنید. برای ایجاد جلوه زیباتر و طبیعی خاك را به طور یكدست كف آن پهن نكنید، بلكه آن را شیبدار و نا‌مرتب بریزید. بسته به حجم ظرف‌تان بین پنج تا هفت سانتی‌متر خاك برای كاشت گیاهان‌تان لازم است.

چگونه یک تراریوم بسازیم؟

حال گیاه را به آرامی تكان دهید تا خاك‌های اضافه اطراف آن بریزد. می‌توانید آن را در دست‌تان نگه دارید و در قسمت‌های مختلف ظرف حركت دهید تا به شكل دلخواه‌تان درآید و بعد آن را بكارید.

چگونه یک تراریوم بسازیم؟

می‌توانید برای داشتن چشم‌اندازی زیبا و نامتقارن، گیاهان بلندتر را در قسمت عقب (گوشه) ظرف قرار دهید. دقت كنید گیاهان را خیلی نزدیك به هم قرار ندهید تا فضای لازم راجهت رشد داشته باشند.

چگونه یک تراریوم بسازیم؟

در پایان سطح خاك را با خزه یا دیگر عناصر طبیعی تزیین کرده و سپس جنگل كوچك‌تان را با اسپری آبیاری کنید.

چگونه یک تراریوم بسازیم؟

تراریوم‌ها به آبیاری زیادی نیاز ندارند؛ بین دو هفته تا ماهی یك‌بار بسته به باز یا بسته بودن دهنه ظرف كفایت می‌كند. بسیار مهم است كه آبیاری در حدی باشد كه هم رطوبت كافی به گیاهان برسد و هم خاك از آب اشباع نشود.

چگونه یک تراریوم بسازیم؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج