۳۲۶۴۹۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

آیت‌الله مکارم: مجلس دهم فکر خدمت باشد

آیت‌الله عظمی مکارم شیرازی گفت: مجلس آینده به دور از سیاسی‌کاری و جناح‌بازی به فکر خدمت باشد.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله عظمی مکارم شیرازی گفت: مجلس آینده به دور از سیاسی‌کاری و جناح‌بازی به فکر خدمت باشد.

آیت‌الله عظمی مکارم شیرازی، عصر امروز، یکشنبه، در دیدار با دکتر "محمدرضا عارف"، متخب مردم تهران در مجلس دهم، گفت: یکی از مهم ترین وظایف مجلس آینده، نگاه ملی و خدامحوری است.

وی افزود: بدترین چیز آن است که نمایندگان مجلس به دنبال نگاه حزبی و جناحی باشند. نباید این گونه باشد که وقتی یک جناح در انتخابات پیروز شد همه‌ی افراد فعال در جناح‌های دیگر را کنار بزند و شکاف عمیق در کشور ایجاد شود.

وی بیان کرد: ایران کشوری امن در میان دریای پرتلاطم ناامنی در کشورهای منطقه است و اگر این امنیت امروز برقرار است، به دلیل وحدت آحاد ملت و مسئولان است. این انسجام ملی باعث ایجاد امنیتی بی‌نظیر در ایران شده است. حال باید همین رویکرد در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز وجود داشته باشد و همه مسئولین برای ایجاد فضای بهتر در عرصه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تلاش کنند.

این مرجع تقلید بیان کرد: فعالیت مجلس آینده باید در جهات مختلفی صورت بگیرد. نخست اینکه افراد پیروز یک جناح نباید تصور کنند که دیگر فقط باید به فکر خود و جناح خود باشند و یا از آن فراتر فقط به فکر شهر خود باشند. آن‌ها نماینده‌ی یک شهر نیستند بلکه نماینده‌ی همه‌ی مردم هستند و نباید نگاهی شهری و یا حزبی داشته باشند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: از مهم‌ترین وظایف مجلس آینده، حل مشکلات اقتصادی است که در خصوص آن سخنان بسیاری بیان شده است. برجام با تمام مشکلاتی که در کنار خود داشت، گامی رو به جلو است که باید با استفاده از ظرفیت‌های ملی نسبت به بهره‌برداری از این شرایط جدید استفاده کنیم. نباید منابع ملی سوخت برود. باید از همه ظرفیت‌های همه‌ جناح‌ها و نیروهای متعهد، متدین و معتقد به اسلام در رتق و فتق امور استفاده کنیم.

وی گفت: دولت مدعی کاهش نرخ تورم در کشور است و ما نیز منکر آن نیستیم اما باید این کاهش نرخ تورم به گشایش اقتصادی نیز منجر شود. یعنی مردم گشایش اقتصادی را در زندگی خود احساس کنند. بالا رفتن برخی قیمت‌ها از جمله نرخ بلیط هواپیما، نرخ آب و گاز و برخی اقلام دیگر، پدید آمدن برخی مسائل روی قبض‌ها مثل ارزش افزوده که معلوم نیست چه کسی باید ارزش افزوده را پرداخت کند، از جمله مسائلی است که مردم را نگران می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید با مردم صادق باشند و اگر قرار است کالایی گران شود با صداقت دلایل آن را بیان کنند و مردم نیز آن را می‌پذیرند. مسئولان باید اقداماتی انجام دهند که در آن مردم گشایش اقتصادی را در زندگی خود حس کنند. کارگاه‌های اقتصادی فعال شود تا بیکاران به کارهای خود بازگردند زیرا بیکاری از مهم‌ترین دلایل ایجاد شکاف‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود. بیکاری از سموم مهلکی است که بسیاری از بخش‌های اجتماع را درگیر خود خواهد کرد.

آیت‌الله عظمی مکارم شیرازی گفت: در کنار مسائل اقتصادی، پرداختن به مباحث فرهنگی نیز از اولویت های کشور است. مسئولان اقتصادی باید بدانند که اگر عرصه فرهنگی را رها کنند همه عرصه های کشور به خطر می‌افتد. اقتصاد و فرهنگ تأثیر مستقیمی بر روی یکدیگر دارند. امروز شاهد فسادپراکنی بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، اینترنت‌، سایت‌ها و ماهواره‌ها هستیم. قتل دختر شش ساله یکی از همین نمونه‌هاست که قطعا نمونه های دیگری نیز در کشور دارد و چه چیزی جز فقر فرهنگی و آسیب‌های این گونه موارد آسیب‌زا، می‌تواند این مشکل را ایجاد کند؟

وی گفت: مسئولان نظام باید روی شبکه های اجتماعی نظارت جدی داشته باشند زیرا ملتی که اخلاق خود را باخت هیچ چیز نخواهد داشت. ضرورت رسیدگی به این مسائل باید از اولویت‌های مجلس آینده باشد و امیدواریم که مجلس آینده بتواند با نگاهی ملی، تخصص‌محور و خدامحور در رفع مشکلات کشور در فضایی بدون سیاسی‌کاری موفق باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج