جاباما
۳۴۷۹۸۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

عامل بروز میگرن کشف شد

یافته جدید محققان علوم پزشکی از وجود ارتباط چشمگیر میان میگرن و سیستم خونی خبر می دهد. حالا این امیدواری ایجاد شده که از نتایج این یافته برای تحقیقات بیشتر و ارایه روشهای نوین درمانی میگرن استفاده کرد.

خبرگزاری مهر: محققان علوم پزشکی از یافته جدیدی خبر داده اند که می توان آن را عامل اصلی میگرن دانست. یافته جدید محققان علوم پزشکی از وجود ارتباط چشمگیر میان میگرن و سیستم خونی خبر می دهد. حالا این امیدواری ایجاد شده که از نتایج این یافته برای تحقیقات بیشتر و ارایه روشهای نوین درمانی میگرن استفاده کرد.

عامل بروز میگرن کشف شد

تا مدتها این پرسش ذهن محققان علوم پزشکی را به خود مشغول کرده بود که میگرن ریشه در سیستم قلبی و عروقی بدن دارد یا مشکلات عصبی؟

در تازه ترین بررسی صورت گرفته در این عرصه، محققان ۲۲ مطالعه مرتبط با ساختارهای ژنومی در حوزه میگرن انجام داده اند. در این مطالعه که حدود ۶۰ هزار فرد مبتلا به میگرن از ۱۲ کشور جهان زیر نظر قرار گرفتند ۳۸ منطقه ژنومیکی مرتبط با این عارضه در تیررس محققان قرار گرفت که ۲۸ مورد آنها برای نخستین بار مورد آنالیز قرار می گرفتند.

این بررسی جامع نشان داد که ناراحتی های مرتبط با سیستم عروقی و ماهیچه های قلبی در شکل گیری میگرن نقش دارند. حالا محققان به این باور رسیده اند که می توان از نتایج این یافته ها جهت ارایه روشهای درمانی منحصربفرد برای هر یک از بیماران مبتلا به میگرن استفاده کرد. این یافته جدید توسط کنسرسیوم بین المللی ژنتیک سردرد منتشر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خوب از من می پرسیدید که کدوم علتشه؟؟اخه همسرم زمانی که فشارش بالا می رفت میگرنشم میگرفت الکی رفتید 60 هزار نفر را به زحمت انداختید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج