جاباما
۳۶۸۸۱۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

کاهش ۱۰ ساله سن زنان سرپرست خانوار

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران گفت: طی ۱۰ سال گذشته سن سرپرستی خانوار توسط زنان از ۵۰ به ۴۰ سال کاهش پیدا کرده است.

خبرگزاری میزان: رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران گفت: طی ۱۰ سال گذشته سن سرپرستی خانوار توسط زنان از ۵۰ به ۴۰ سال کاهش پیدا کرده است.
فهمیه فیروزفر با تاکید بر اینکه اطلاعات خانوار تمامی افرادی که به ستاد توانمندسازی مراجعه می کنند در سامانه اطلاعاتی ثبت می شود و پایه و اساس تمام برنامه ریزی ها قرار می گیرد، گفت: جامعیت آمارهای ما به گونه ای است که می توان آن را به جامعه بزرگ تر تعمیم داد و به آن استناد کرد.

وی با اشاره به بررسی آمارهای ستاد طی سال های اخیر عنوان کرد: ما اطلاعات ستاد را در بازه زمانی ۸ ساله بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که سن زنانی که مسئولیت سرپرستی خانوار را عهده دار می شوند از ۵۰ به ۴۰ کاهش یافته است و در عین حال، آمار خانم هایی که به دلیل طلاق و بدسرپرستی، سرپرست خانوار می شوند افزایش پیدا کرده است. به تمامی این موارد باید کاهش تعداد فرزندان به کمتر از ۲ بچه را اضافه کرد.

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران فعالیت مراکز کوثر در مناطق محروم به ویژه محله هرندی را یکی از اهداف مهم ستاد دانست و گفت: گستردگی فعالیت مراکز کوثر در محله هرندی به گونه ای است که با وجود استقبال بانوان این محله هنوز ظرفیت کوثرها در این محله تکمیل نشده و در صورت تکمیل نیز با توجه به استقبال بانوان مکان جدید را از شهرداری منطقه برای اشتغال بانوان دریافت می کنیم.

فیروزفر در ادامه با تاکید بر همکاری ستاد با سایر سازمان ها و ارگان های مسئول در حوزه زنان تصریح کرد: در صورت تقاضا با تمامی سازمان هایی که در حوزه توانمندسازی فعالیت می کنند اعم از نهاد ریاست جمهوری، وزارتخانه ها و استانداری ها همکاری می کنیم. نمونه آن هم همکاری با استان های خراسان جنوبی، کرمانشاه، کرمان و سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره به دستاوردهای مثبت همکاری در استان خراسان جنوبی گفت: قرار است تا با همکاری ستاد در مهرماه جشنواره توبافی در این استان برگزار شود. در این مورد بدون استفاده از بودجه ستاد که از سوی شهرداری تامین می شود، تلاش کردیم تا با حمایت خیرین در برگزاری جشنواره و حمایت از نفرات برتر نقش مفیدی ایفا کنیم.

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران با یادآوری شروط همکاری ستاد با ارگان ها و سازمان های مختلف بیان کرد: در زمینه همکاری با سازمان ها و ارگان ها تلاش می کنیم تا بحث شبکه سازی را تقویت کنیم و در کنار بقیه قرار بگیریم. به عبارت دیگر تاکید ما بر این است که تمامی سازمان های مسئول پای کار بیایند و همگی در کنار هم یک گروه و شبکه را تشکیل دهیم. به طور حتم این امر مانع از هر گونه فعالیت جزیره ای و بی هدف می شود.

فیروزفر ارتباط با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری را از دیگر نمونه های همکاری برون سازمانی معرفی کرد و گفت: تمامی اقداماتی که در رابطه با این معاونت انجام داده ایم دوستانه بوده و هیچ گونه وظیفه قانونی در این مورد برای ما تعریف نشد. اگرچه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری امکانات زیادی ندارد و شاید مجلس باید تصویب کند تا امکانات بیشتری در اختیار آن ها قرار بگیرد.

وی در پایان به همکاری ستاد و سازمان بهزیستی پرداخت و عنوان کرد: خانم هایی که در سیستم ستاد هستند و به جای مراکز کوثر به دلیل برخی از شرایط در خانه فعالیت می کنند، همواره با مشکل بیمه رو به رو هستند. قرار شد تا با همکاری سازمان بهزیستی ۵۰۰ نفر از سوی ما به این سازمان معرفی شوند و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و در مقابل ۵۰۰ نفر از سوی بهزیستی برای مهارت آموزی و استفاده از خدمات ستاد به سیستم ما وارد شوند. در این مورد ستاد بارها آمادگی خود را برای اجرای طرح اعلام کرده و جلسات مختلفی را با مسئولان بهزیستی برگزار کرده و می کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با عرض سلام
      چرا دولت محترم فکری در مورد زنان سرپرست خانوار نمیکند
      پیشنهاد بنده این است که ازدواج دوم را در بین مردها رواج دهیم و طرح تشویقی هم این باشد که در صورت عقد دایم با زنان مطلقه و بیوه، یک خانه بعنوان هدیه دولت به این خانواده اهدا نماید.البته این طرح خام است و پس از کارشناسی توسط کارشناسان مربوطه، اجرایی شود،در این صورت این خانم عملا ناموس او خواهد بود و هم فساد کم میشود و هم دیگر مشقت و سختی زندگی از دوش زنان برداشته میشود. تو را بخدا این مسئله را از بعد شرعی نگاه کنید نه از بعد عرف و به اصطلاح غیرت بی خودی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج