جاباما
۴۳۹۷۲۱
۹ نظر
۵۰۱۳
۹ نظر
۵۰۱۳
پ

انگلیس و عربستان، ایران را متهم کردند

عادل الجبیر و بوریس جانسون در اظهاراتی همسو ایران را به دخالت در امور کشورهای منطقه متهم و بر تحکیم روابط فی مابین تاکید کردند.

خبرگزاری مهر: به نقل از العربیه، وزرای خارجه رژیم سعودی و انگلیس در ریاض پایتخت عربستان با یکدیگر دیدار و در نشستی مطبوعاتی شرکت کردند.

در همین راستا، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان اعلام کرد: در رابطه با همکاری ریاض و لندن در ابعاد امنیتی، نظامی، هماهنگی سیاسی و اقتصادی گفتگو کردیم. همکاری طرفین راهبردی است. ما در رابطه با مسائل منطقه ای نیز با یکدیگر رایزنی کردیم.

وزیر خارجه سعودی در ادامه بدون توجه به نقش مستقیم این رژیم در به آتش کشیدن سوریه طی ۵ سال اخیر گفت: در این دیدار وضعیت دردناک سوریه را نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم و بر اهمیت دستیابی به راهکاری سیاسی بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت و ضرورت تحویل کمک های بشردوستانه به سوری ها توافق کردیم.

عادل الجبیر همچنین در خصوص عراق نیز گفت: موضع طرفین در رابطه با اجرای توافق نامه های امضاشده در سال ۲۰۱۴ میلادی، با یکدیگر تطابق دارد.

وی در همین راستا مدعی شد: طبق توافق نامه های مذکور در سال ۲۰۱۴، هر کدام از طائفه ها حقشان را دریافت می کنند و وحدت اراضی و مردم عراق حفظ می گردد.

وزیر خارجه سعودی با چشم پوشی بر ۲۰ ماه تجاوز وحشیانه به مردم مظلوم یمن و سنگ اندازی در برقراری صلح در یمن در خصوص این کشور نیز بیان داشت: طرفین توافق کردند که از تلاش های نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای دستیابی به راهکاری مسالمت آمیز در این کشور حمایت کنند.

وی همچنین در خصوص ایران نیز عنوان کرد که ما در خصوص آنچه که وی مداخله دائم ایران در امور منطقه خواند، گفتگو کردیم و این مداخله را رد می کنیم.

عادل الجبیر همچنین گفت: موضع انگلیس درباره روابط طرفین، محکم و مستمر است.

از سوی دیگر «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس نیز گفت: روابط ریاض و لندن بیش از ۱۰۰ سال سابقه دارد و به تجارت و حوزه امنیت محدود نمی شود بلکه شامل روابط میان ملت های ۲ کشور نیز می شود.

وی در ادامه در رابطه با ایران نیز عنوان کرد: تهدید ایران در منطقه، همانگونه که عربستان را نگران کرده است، موجب نگرانی انگلیس نیز شده است.

جانسون در ادامه بدون توجه به حملات ددمنشانه جنگنده های سعودی به مردم مظلوم یمن و تلاش نیروهای یمنی برای دفاع از خود عنوان کرد: ما نسبت به هدف قرار داده شدن عربستان توسط موشک های یمنی نگران هستیم.

وزیر خارجه انگلیس در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات سابق وی در قبال سعودی ها و عذرخواهی اش پس از آن سخنان اظهار داشت: در حال حاضر باید از نقاط مثبت گفتگو کنیم و من به استحکام روابط طرفین ایمان دارم.

گفتنی است، رژیم سعودی با حمایت کشورهای غربی خود از جمله انگلیس سال ها است که کشورهای منطقه از جمله سوریه، یمن و عراق را به آتش کشیده و همواره ایران را که مدافع حقوق ملت های منطقه است، به مداخله در امور کشورهای عربی متهم می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گوربابای هردوشون.هم روباه پیر وهم نوکردست نشانده شان سقودیعه

    • بدون نام

      شماها اونجا نشستین فقط بلدین بیفتین بجون ایران

    • بدون نام

      اگر از قدرت نظامی ایران نگرانید و اونجا میسوزه خب بگید یکم یخ بیارند هر چند وقت یکبار روش بشینید خنک بشه !

    • بدون نام

      گور پدر جفتتون مرگ بر انگلیس

    • sam

      بوی جنگ میاد

    • قدیر

      اخه یکی نیست به اینا بگه ایران که به کار هیچ کشوری مداخله نمیکنه مگر اینکه خود اون کشور درخواست کمک کنه ولی شما ها اگه خیلی دلتون میخاد از صفحه روزگار محو بشید به کاراتون ادامه بدین

    • بدون نام

      انگلیس کمی فکر کند واقعا دوستی با رژیم قرون وسطایی آل سعود مایه شرمندگي است .
      تعجب از ملت انگلیس است و سکوت آنان و اینکه دموکراسی مسخره آنان چقدر واقعی است

    • بدون نام

      چقدر انگلیس بدبخت است که با عربستان مچ شده علیه ایران این تازه اول کار است بشنید ببنید با ان کلاه گشادی که سر مان رفت عاقبت کار ایران به کجا میکشد دوباره در تنگنا قرار خواهیم شد ایر قدرت ها یکی پس از دیگری حامین ترامپ خواهند شد حالا هی واکنش وشعار لطفا از خواب بیدار شوید تا ان فاجعه واقعی از راه نرسد در برابر امریکا ایستادنسخت است او عراق نیست اقایان شعار و واکنش بده او باکی از این شعارها و واکنش ها ندارد حال ببنید او دنیا راقبضه خواهد کرد دشمنی با او هیچ سودی برای ما نخواهد داشت

    • ایرج

      انگلیس مال این حرفها نیست نميتونه مثل گذشته باشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج