۴۹۳۵۱۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سفر دبیرکل سازمان ملل به سومالی

دبیرکل سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) وارد سومالی شد تا با محمد عبداللهی محمد، رئیس جمهور جدید این کشور درباره بحران گرسنگی که سومالی را تا آستانه قحطی پیش برده گفت‌وگو کند.

خبرگزاری ایسنا: دبیرکل سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) وارد سومالی شد تا با محمد عبداللهی محمد، رئیس جمهور جدید این کشور درباره بحران گرسنگی که سومالی را تا آستانه قحطی پیش برده گفت‌وگو کند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در جریان پرواز به شهر موگادیشو به خبرنگاران گفت: ترکیب جنگ، خشکسالی، تغییرات آب و هوایی، بیماری‌ها و وبا یک کابوس است.

وی خاطر نشان کرد: این سفر اساسا به منظور اعلام همبستگی با سومالی انجام می‌شود. ما تلاش داریم یک به اصطلاح مکانیسم پاسخ را به هدف جلوگیری از وقوع بدترین سناریو به اجرا در آوریم.

گوترش قرار است با محمد عبداللهی محمد، رئیس جمهور جدید سومالی ملقب به فارماجو در منطقه شدیدا امنیتی فرودگاه موگادیشو که تحت حفاظت نیروهای صلحبان اتحادیه آفریقا قرار دارد و میزبان دفاتر سازمان ملل و سازمان های انساندوستانه است دیدار کند.

این سومین سفری است که از جانب یک دبیرکل سازمان ملل به سومالی از سال ۱۹۹۳، دو سال بعد از آغاز جنگ داخلی این کشور در پی سرنگون شدن "محمد زیادباره" رئیس جمهور اسبق، تا کنون صورت میگیرد.

بان کی مون، دبیرکل سابق سازمان ملل نیز در سال ۲۰۱۱ چند ماه بعد از آخرین قحطی در سومالی که بدترین قحطی قاره آفریقا در دو دهه قبل از آن بوده به سومالی سفر کرد.

حسن علی خیر، نخست وزیر سومالی اعلام کرد، دستم کم ۱۱۰ تن در عرض ۴۸ ساعت در اثر "خشکسالی و اسهال شدید" که به سبب عدم دسترسی به غذا، دارو و آب آشامیدنی بوده در این کشور جان باخته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج